Kuhan nyt kysyn (Astra F)

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
KeSiS85
'Admiral'
'Admiral'

Kuhan nyt kysyn (Astra F)

Viesti Kirjoittaja KeSiS85 »

Talvi on tuloillaan, ainakin niin luulisin vaik ikkunast ulos katsoessa ei ihan siltä näytäkkään no joka tapauksessa asiaan
mulla on toi -92 astra f pari litranen kasivenanen ja ajattelin kertoa mikä siinä mua hämää ja mitä nuo viat vois olla. aina kun käynnistän, niin heti kun antaa vähän kaasua, kuuluu ihan mukava lorina ja se jatkuu vähän aikaa, sit kylmä käynnistäessa kuuluu vaimeet viheltävää ääntä, joka voimistuu kun antaa kenkää ja loppuu ajallaan (EI ole tuulettajahihna) nykii myös aika lailla välillä, lähinnä alakierroksilla ja välil käynnistäessä meinaa sammahtaa samantien, ihan kuin bensan syötös ois häikkää. Toisin sanoen omat epäilyt on et ruisku pitää ehkä säädättää, tulpat, tulpan johdot ja akku uusiks ehkä bensansuodatin? tai jotai ja sit laturin hihna tuntus ainakin kireeltä, mut jos vika oiski siin rattaassa? en tiiä ja sit paikaltaan kääntäessä kuuluu pum pum ääntä oikeen puolen eturenkaasta, kaveri epäili oikeen etuiskarin laakerii tai jotain, mä ku en tiedä tuosta konehuoneen asioista juuri yhtään mitään :D kertokaa te, mitä luulisitte noitten vikojen yrittävän mulle kertoa.... :roll:
A Vekkuli -92
KeSiS85
'Admiral'
'Admiral'

Veikatkaa ny jotain :lukko:
A Vekkuli -92
-VMK-
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja -VMK- »

-Viheltävä ääni voi kuulua laturin laakerista vielä kun sanoit että hihna on kireellä nii saattaa olla juurikin tuo hihnapään laakeri joka viheltää. Itellä oli sama vika ennenku korjasin laturin.

-Nykimiseen nyt voi olla moniakin syitä: imuvuodot, lambda-anturi, ilmamäärämittari, sytytysosat jne.

-Tuo lorina kuuluu jäähdytysjärjestelmästä, ilmaa taitaa olla mukana nesteessä. Nesteen taso.

- Ruiskua et voi oikein säätää muutakun ohjelmoimalla Motronic uudestaan ja se ei taas kuulu tähän. Enemmän noita viripuolen juttuja.

- Tuo pum pum voi tosiaan kuulua iskarin ylätuennasta.
Astra GTC Turbo
BMW 530 XD
idopoika
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja idopoika »

Itsel 1,6 8 venttiili 94 astra. Nykimiseen kun ei löytynyt enää mitään järkevää syytä niin siirryin 95>98 pensaan ja kas kummaa nykiminen alkoi vähetä ja loppui.
Et se kokeilu kannatti. Meni muuten puhtaasti läpi leimalta pari viikkoa sit. Onhan se -(z)- mutta minkäs teet kun ei varaa parempaan :D
stargazer
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja stargazer »

Vihellys voi tulla myös moniurahihnan kiristinpyörästä. Laakeri on vaihdettavissa, vaikka Alfamer toisin väittää. Tehdään näin:
-irrota kiristin
-poraa pyörästä niitit pois
-pyörä halkeaa kahtia ja paljastuu laakeri
-laakeri vaihdetaan
-puolikkaat niitataan yhteen (itse käytin popniittejä -kesti hyvin nipussa)
-kiristin paikalleen
KeSiS85
'Admiral'
'Admiral'

jooh... no pitää perehtyy, mut ei ylihuomenna kun on nimipäivä ja pikkulauantai :lol: :bonk: ja nimi ei oo onneks niilo :lollis:
A Vekkuli -92
Vastaa Viestiin