Vectra a ja takaiskarin yläpään hilppeet?

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
GeneralO
'Senator'
'Senator'

Vectra a ja takaiskarin yläpään hilppeet?

Viesti Kirjoittaja GeneralO »

Eli kyselempä taas tyhmiä ja selitän mahdollisimman vaikeasti :lol:

Noniin, elikkäs kun vectraan takaiskareita vaihtelin, ja irrotin ne yläpään mutterit. Niihen muttereiden alla on semmoset noin 5cm halkaisijaltaan olevat prikat.. Kysymys kuuluukin, että pitääkö siellä puslankin alla, siis iskarin kierreosan alapuolella olla toinen samanlainen prikka? Siis se pusla oli tavallaan kahden prikan välissä.. Toisella puolella nimittäin oli tuolla tavalla kahdella prikalla, ja toisella puolella oli pelkästään se prikka joka on siinä mutterin alla :o Itse olen sitä mieltä että pelkästään muttereiden alla kuulus olla ne prikat, mutta arvelimpa varmistaa ennen kuin sären jotakin..
VecculiOoppeli
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja VecculiOoppeli »

Hmm..ite muistaakseni laitoin kahdella prikalla per puoli kun iskarit vaihdoin. Iskareiden mukana tais olla niitä 2 kpl/pkt... :roll: Mut prkl kun en nyt ihan varmaksi muista kuiteskaan. :-?
Vectra A V6
Corsa E OPC
Cupra Born
Hape

Viesti Kirjoittaja Hape »

Prikat kuuluu kumien ulkopinnoille. Siis toinen iskarin puoleen toine mutterin alle.
Presterin
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Presterin »

Niin munkin arkijärki sanois, että kumin molemmin puolin. Ei sitten ainakaan mikään nirhaa tai yritä uppoutua siihen kumiin.
Suurin osa opel kuskeista on hieman vajaita.
©Skeidett
GeneralO
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja GeneralO »

Kiitoksia vastauksista!
Olisin laittanut jo silloin 2kpl/puoli, mutta kun uusien iskareiden mukana ei tullut kuin yksi prikka per iskari, niin ajattelin että noin pitäs laittaa (käytettynä kun ostin).
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

2 mun takaiskareissa on. uutena tosin ostin.
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Vastaa Viestiin