A omega alko temppuilla
Sama mieltä, että startatessa vasta pitäs lähtee pyörimään...Juzzi kirjoitti:Ei kuulu lähteä pyörimään kun vasta startatessa, näin ainakin omissa laitteissa.
Ootko kattonu että kaikki sulakkeet ovat ehjät?
Sulake 16 on polttoaineen suihkutus järjestelmän sulake a-omegassa.
Kannattaa myös mitata yleismittarilla tuleeko pumpulle virtaa...
Frontera A X22XE -96
E39 525 Touring -02
E39 525 Touring -02
-
qwerty1234
- 'Admiral'

Kyllä sen kuuluu muutaman kerran pyörähtää kun virrat kytketään. Ainakin C20NE koneessa. Näin sanoo myös korjausopas: "If the fuel pump is functioning, it should be possible to hear it "buzzing" by listening under the rear of the vehicle when the ignition is switched on. Unless the engine is started the fuel pump should switch off after approximately one second."Mika.L kirjoitti:Sama mieltä, että startatessa vasta pitäs lähtee pyörimään...Juzzi kirjoitti:Ei kuulu lähteä pyörimään kun vasta startatessa, näin ainakin omissa laitteissa.
Ootko kattonu että kaikki sulakkeet ovat ehjät?
Sulake 16 on polttoaineen suihkutus järjestelmän sulake a-omegassa.
Kannattaa myös mitata yleismittarilla tuleeko pumpulle virtaa...
Eli käy noin sekunnin kun virrat kytketään.
-
P. Lanttola
- 'Diplomat'

- Viesti:
Otappa moottorinohjausboksi käteen apukuskin jalkatilasta oikean puolen kickpaneelista.
Sitten kuori auki ja katsomaan onko sisällä vettä.
Kuulostaa vähän siltä että lokarissa on ruosteen tekemä reikä tai vaan valumareitti tukossa ja vettä on saattanut valua boksiin. Se sitten usein aiheuttaa sen että kipinää ei tule eikä suuttimet aukea eikä liioin bensapumppukaan saa virtaa.
Sitten kuori auki ja katsomaan onko sisällä vettä.
Kuulostaa vähän siltä että lokarissa on ruosteen tekemä reikä tai vaan valumareitti tukossa ja vettä on saattanut valua boksiin. Se sitten usein aiheuttaa sen että kipinää ei tule eikä suuttimet aukea eikä liioin bensapumppukaan saa virtaa.
Omega 3.0 Sport -00 "irmscher", Omega 3.0 Sport -99 "irmscher", Omega "3.0 DTI" -02, Omega 2.5 TD -00, Omega MV6 -98, Omega 3000 -87, Omega 3000 24v -91
Bensapumpun rele ottaa herätteen laturilta/hallikaiselta/puolan miinuksesta. Eli pumppu pyörii vasta sitten kun kone pyörii. Näin olen ainakin aina itselleni kytkenyt ja näin olen sen myös todennut. Yhdessäkään vempeleessä ei ole pumppu pyörähtänyt virtoja kytkettäessä. Eli siis pumpulle pitäis tulla virtaa vasta kun kone pyörii. Katoppa poeka maadotukset.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Teillä on sitten vissiin siellä pohjosempana erilaiset viritykset, täällä nimittäin pyöriiVirimies kirjoitti:Bensapumpun rele ottaa herätteen laturilta/hallikaiselta/puolan miinuksesta. Eli pumppu pyörii vasta sitten kun kone pyörii. Näin olen ainakin aina itselleni kytkenyt ja näin olen sen myös todennut. Yhdessäkään vempeleessä ei ole pumppu pyörähtänyt virtoja kytkettäessä. Eli siis pumpulle pitäis tulla virtaa vasta kun kone pyörii. Katoppa poeka maadotukset.
Saab 9000 CSE 2.3T -95
Opel Vectra 2.0 GLS -90 (projekti)
No ilmeisesti..Oraakkeli kirjoitti:Teillä on sitten vissiin siellä pohjosempana erilaiset viritykset, täällä nimittäin pyöriiVirimies kirjoitti:Bensapumpun rele ottaa herätteen laturilta/hallikaiselta/puolan miinuksesta. Eli pumppu pyörii vasta sitten kun kone pyörii. Näin olen ainakin aina itselleni kytkenyt ja näin olen sen myös todennut. Yhdessäkään vempeleessä ei ole pumppu pyörähtänyt virtoja kytkettäessä. Eli siis pumpulle pitäis tulla virtaa vasta kun kone pyörii. Katoppa poeka maadotukset.
Ainakin kaikki takavetoiset 20SE/H, C20NE, C/30NE, C30SE. Omegoita siis kaikki, vm.87-91 Sitten kolme vectraa 1 etuveto c20ne ja kaksi 4x4 20seh moteilla. Näissä siis ainakin pumppu pyörii vasta kun motti pyörii.
- Rusko Motorsport -
Noh, itellä on pari omegaa, C20NE, 20SEH, pari vectraa, samoilla koneilla, sekä vielä tutulla 3000-omppu, ja kaikissa pyörähtää kyllä pumppu kun virrat käännetään päälle.Virimies kirjoitti:No ilmeisesti..Oraakkeli kirjoitti:Teillä on sitten vissiin siellä pohjosempana erilaiset viritykset, täällä nimittäin pyöriiVirimies kirjoitti:Bensapumpun rele ottaa herätteen laturilta/hallikaiselta/puolan miinuksesta. Eli pumppu pyörii vasta sitten kun kone pyörii. Näin olen ainakin aina itselleni kytkenyt ja näin olen sen myös todennut. Yhdessäkään vempeleessä ei ole pumppu pyörähtänyt virtoja kytkettäessä. Eli siis pumpulle pitäis tulla virtaa vasta kun kone pyörii. Katoppa poeka maadotukset.![]()
Ainakin kaikki takavetoiset 20SE/H, C20NE, C/30NE, C30SE. Omegoita siis kaikki, vm.87-91 Sitten kolme vectraa 1 etuveto c20ne ja kaksi 4x4 20seh moteilla. Näissä siis ainakin pumppu pyörii vasta kun motti pyörii.
Toki pumppu ei jää pyörimään pidemmäksi aikaa, mutta pyörähtää kyllä, kun virrat käännetään päälle.
Saab 9000 CSE 2.3T -95
-
qwerty1234
- 'Admiral'

Lueppa tuo minun aikaisempi postaukseni. Tuskinpa korjausopas paskaa puhuuVirimies kirjoitti:No ilmeisesti..Oraakkeli kirjoitti:Teillä on sitten vissiin siellä pohjosempana erilaiset viritykset, täällä nimittäin pyöriiVirimies kirjoitti:Bensapumpun rele ottaa herätteen laturilta/hallikaiselta/puolan miinuksesta. Eli pumppu pyörii vasta sitten kun kone pyörii. Näin olen ainakin aina itselleni kytkenyt ja näin olen sen myös todennut. Yhdessäkään vempeleessä ei ole pumppu pyörähtänyt virtoja kytkettäessä. Eli siis pumpulle pitäis tulla virtaa vasta kun kone pyörii. Katoppa poeka maadotukset.![]()
Oraakkelille kiitos 100% vian selvityksestä. Arvauksesi meni niin päin persettä kun vaan voi mennä.
Vika ei ole ainakaan releessä kävin ostamassa uuden. Ei tapahdu sen enempää kuin aikasemminkaan.
Ruiskun ohjain boksi oli kuiva sisältä (ei edes kosteutta). Seuraavaksi ajattelin kokeilla vaihtaa puolan ja virtalukonpohjan.
Jos saan auton kuntoon voisin myydä sen pois. Kiintiö tuli täyteen.
Vika ei ole ainakaan releessä kävin ostamassa uuden. Ei tapahdu sen enempää kuin aikasemminkaan.
Ruiskun ohjain boksi oli kuiva sisältä (ei edes kosteutta). Seuraavaksi ajattelin kokeilla vaihtaa puolan ja virtalukonpohjan.
A Omega 3.0
Audi 80
Audi 80
-
qwerty1234
- 'Admiral'

Noh noh. Vikakuvaus viittasi bensapumpun releeseen erittäin vahvasti. Aika outoa, että noin moni osa menisi rikki samaan aikaan. Ellei tosiaan vika ole jossain virtalukon pohjassa.Ile82 kirjoitti:Oraakkelille kiitos 100% vian selvityksestä. Arvauksesi meni niin päin persettä kun vaan voi mennä.
Vika ei ole ainakaan releessä kävin ostamassa uuden. Ei tapahdu sen enempää kuin aikasemminkaan.![]()
-
qwerty1234
- 'Admiral'