Eli olisi tälläinen vika. Kierroslukumittari tippuu pois pelistä, sitten syttyy moottorinvikavalo ja auto ei kulje mihinkään ja kiertää vain n.3500rpm. Välillä auto saattaa toimia jopa päivänkin niin kuin pitää.
Voisiko vika olla moottorin kierroslukuanturissa?
Ja mistäpäin konetta tämä löytyy?
Opel Vectra 2.0DTi -98 moottorinohjauksen vika
Vieppä vikatesteriin se auto. Se menee varaohjelmalle, jolloin ahtopaineet otetaan pois ja maksimikierrokset jaa siihen 3500r/min.
Vika voi olla hyvin monessa paikassa.
Vika voi olla hyvin monessa paikassa.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Sama vika?
Itsellä samanlainen vika. Kirjottelin tässä foorumissa 21.11. En käytellyt missään vikatestereissä, vaan selvitin perinteisesti mittaamalla. Vika minulla kampiakselin asentotunnistimessa. Käy lukemassa jos vaikka apua...
Laitetaan samalla lisäinfoa konepelti auki ja anturin liitin löytyy öljynsuodatinpanoksen vierestä edestä katsottuna oikealta puolelta (3-napainen liitin). Toimivassa anturissa nastojen 1-2 välillä 860 ohmia autodatan mukaan. Kun vika päällä, yhteys poikki.
Itse anturiin pääsee käsiksi vain alakautta!Anturi edestä katsottuna vasemmalla suunnilleen öljytikun kohdalla , seuraa piuhaa. Vaihtoon meni aikaa vajaa tunti. Anturi kiinni yhdellä pultilla (jokin ihmeellinen tähtipää) tarvitsee erikoishylsyn, joku fiksumpi kertoo mikä pultti on nimeltään. Itse lainasin hylsyn työpaikalta.
Laitetaan samalla lisäinfoa konepelti auki ja anturin liitin löytyy öljynsuodatinpanoksen vierestä edestä katsottuna oikealta puolelta (3-napainen liitin). Toimivassa anturissa nastojen 1-2 välillä 860 ohmia autodatan mukaan. Kun vika päällä, yhteys poikki.
Itse anturiin pääsee käsiksi vain alakautta!Anturi edestä katsottuna vasemmalla suunnilleen öljytikun kohdalla , seuraa piuhaa. Vaihtoon meni aikaa vajaa tunti. Anturi kiinni yhdellä pultilla (jokin ihmeellinen tähtipää) tarvitsee erikoishylsyn, joku fiksumpi kertoo mikä pultti on nimeltään. Itse lainasin hylsyn työpaikalta.