Astra f, 95, A.
Kumma juttu, mikähän voisi olla vikana ja aiheuttaako (kalliita) toimenpiteitä tällainen:
- Merkkivalot syttyy satunnaisesti: turvatyyny, elektroniikka, lataus
- Turvatyynyvalo syttyy/sammuu välillä etenki painettaessa kaasua/jarrua voimakkaasti
- elektroniikkavalo sammuu välillä jarrua painettaessa
- kaasua painettaessa valot kirkastuu melko voimakkaasti
Viittakohan tämä laturivikaan tms? Auto käyttäytyy muuten ihan normaalisti, pientä vinkunaa ehkä jostain hihnasta pienillä nopeuksilla kiihdytettäessä. Muuten ei nykimisiä tai käyntihäiriöitä.
Astra f, 95, A, merkkivalot?
Mä sanoisin laturi. Mulla oli melko samat oireet kun laturi laukes. Ootko muuten ottanu sitä irti? Voi kaapelit olla löysällä.
-Kahta en vaihda...toinen on sukka ja toinen on toinen sukka...
www.samatsukat.fi
www.samatsukat.fi
Joo, kyseessä
voisi hyvinkin olla laturivika. Tuo kaapelihomman vois tarkistaa, onko laturi vaikeassa paikassa?
-JPa- kirjoitti:Mä sanoisin laturi. Mulla oli melko samat oireet kun laturi laukes. Ootko muuten ottanu sitä irti? Voi kaapelit olla löysällä.
Eli et ole ottanu irti. Moottorin takavasemmalla puolella kun seuraat hihnaa niin löydät. Riippuen moottorista, voi olla suht vit*umainen ottaa irti. Ainakin mun motissa oli(2kertaa jo irrotettu). Maadotus (voi olla pahasti hapettunu) on siinä päällä ja akulle menevä siellä alla ahtaassa paikassa, ainakin delcossa. Boschista en tiedä.
-Kahta en vaihda...toinen on sukka ja toinen on toinen sukka...
www.samatsukat.fi
www.samatsukat.fi
Joo,
niin arvelinkin ettei ole välttämättä kovin helppo puunata. Jos kuitenkin yrittäis ja crc:tä perään.. sitten kai pajalle.
-JPa- kirjoitti:Eli et ole ottanu irti. Moottorin takavasemmalla puolella kun seuraat hihnaa niin löydät. Riippuen moottorista, voi olla suht vit*umainen ottaa irti. Ainakin mun motissa oli(2kertaa jo irrotettu). Maadotus (voi olla pahasti hapettunu) on siinä päällä ja akulle menevä siellä alla ahtaassa paikassa, ainakin delcossa. Boschista en tiedä.
Re: Vika selvitetty
Laturihan se sitten oli skulahtanut. Vaihtolaturi töineen.. 90 € sekä sisään samana päivänä kun laturi lopullisesti rikki ja illalla valmis. Aika hyvää palvelua vai mitä?
Logger kirjoitti:Astra f, 95, A.
Kumma juttu, mikähän voisi olla vikana ja aiheuttaako (kalliita) toimenpiteitä tällainen:
- Merkkivalot syttyy satunnaisesti: turvatyyny, elektroniikka, lataus
- Turvatyynyvalo syttyy/sammuu välillä etenki painettaessa kaasua/jarrua voimakkaasti
- elektroniikkavalo sammuu välillä jarrua painettaessa
- kaasua painettaessa valot kirkastuu melko voimakkaasti
Viittakohan tämä laturivikaan tms? Auto käyttäytyy muuten ihan normaalisti, pientä vinkunaa ehkä jostain hihnasta pienillä nopeuksilla kiihdytettäessä. Muuten ei nykimisiä tai käyntihäiriöitä.