astra f:n tyhjäkäynti(kannen tiiviste menny)
astra f:n tyhjäkäynti(kannen tiiviste menny)
elikkäs olis pienehköä ongelman tynkää. tuppaa tuo astran(1.8 16v c18xe hatchback) tyhjäkäynti tippua aika alas. melkein sammuu. voiko sitä kotikonstein säätää? vika on nyt ilmaantunut ihan lähipäivinä. ennen tätä vikaa kierrokset heittelivät tyhjäkäynnillä(1000-1500rpm) mutta eivät noin alas menneet.... mistähän voisi johtua?

s****na! se onkin kannen tiiviste. vitusti tulee valkosta savua putkesta ja huomasin että nesteet oli johonkin hävinny säilöstä vaikka hiljattain sitä olin lisänny... paljonkohan ottavat vaihosta opel liikkeellä tai jossain muualla? ite en sitä tossa taivasalla rupea säätämään
mutta kiitokset vastauksista. putsailen käynnistysmoottorin kuhan saa sen tiivisteen vaihettua.....
mutta kiitokset vastauksista. putsailen käynnistysmoottorin kuhan saa sen tiivisteen vaihettua.....
Melko kallista. Itse kyselin puolitutulta asentajalta, jolla on oma korjaamo ja hinta-arvio oli 500-800€ 8-venttiiliseen 1.6 litraseen eli merkkiliikkeessä maksaa vielä enemmän. Tosin tää sälli vaihtaa automaattisesti jakohihnan ja yläpään tiivisteet.m_opel kirjoitti:s****na! se onkin kannen tiiviste. vitusti tulee valkosta savua putkesta ja huomasin että nesteet oli johonkin hävinny säilöstä vaikka hiljattain sitä olin lisänny... paljonkohan ottavat vaihosta opel liikkeellä tai jossain muualla? ite en sitä tossa taivasalla rupea säätämään
-
Nokivasara
- 'Agila'
Aikaa korjaamolla menee asentajasta riippuen 6-10 tuntia. Saksalainen yläpääntiivistesarja 80-100€, koneistamon kansityöt 50-150€ riippuen siitä tekeekö koeponnistuksen (yleensä vaatii oikaisun joka tapauksessa) pultit 20-30€ ja nesteet ja öljyt. Elikkä saapi varata osista riippuen semmosen 500€. Sitten taas jos ilmenee että kansi on halki onpi melkein sama kun polttaa koko paskan niin pääsee helpommalla
. Opelissa tuppaa olemaan tuo kansipahvi aika herkkä kyrvähtään mutta ei mulla enää tämän auton jälkeen. Täytyy siirtyä takasin tohon rakkaan naapurimaa ruotsin varsin luottettavaan ja kestävään merkkiin, eikä muuten ole saab. No kummiskin kannattaa olla noiden korjaamoiden kanssa tarkkana etteivät viilaa linssiin.
No mulla meni just kans pahvi.Osat tilasin duunin kautta vähän vajaa 100e kaikki osat jakohihnoineen ja vesipumppuineen.Tänään vein kannen koneistamolle joka ottaa 40e oikasusta,ja tohon päälle vielä öljyt ja nesteet.Mulla meni purkamiseen aikaa 1.5h ja oli kansi pöydällä ja jakopää kans levällään.
Mä soitin pohjois helsingin autoon ja kysyin hinta arvioo ni sano et n700-1000e joten päätin tehä ite.
Mä soitin pohjois helsingin autoon ja kysyin hinta arvioo ni sano et n700-1000e joten päätin tehä ite.
olen nyt vähän alotellu tota kannen purkua. kysymys: onko tuo lieju noissa paikoissa tavallinen ilmiö ja mitä se on?? http://img185.imageshack.us/my.php?image=mskiiv4.jpg