mikä on 1.3 s nokkahihnan vaihto väli
Enochian kirjoitti:On vaan vittumaista tuherta remmiä paikoilleen moottoritien sivussa kun on pimeää ja pakkasta -20C.kadett85 kirjoitti:Vaihdetaan sitte kun hajoaa. vartin homma jos ei tarvi vesipumppua vaihtaa.
Ole niin justiinsa ainakin täällä pohjosessa vaikka pakkasta ja pimeää onki.
Astra GTC Turbo
BMW 530 XD
BMW 530 XD
16SV:ssä on huhun mukaan ollut ongelmia hihnojen kanssa, siitä tuo 30 tkm vaihtoväli. Virallinen vaihtoväli tuskin on noin lyhyt.
1.3:lle ei taida vaihtoväliä olla määritelty ollenkaan, sillä on vain tarkistusväli, huollossa katsotaan että on kuosissa tai pistetään vaihtoon.
1.3:lle ei taida vaihtoväliä olla määritelty ollenkaan, sillä on vain tarkistusväli, huollossa katsotaan että on kuosissa tai pistetään vaihtoon.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
no ei oo itse kiskoin käsin asconan joskus talliin kun meni 20NE:stä 35tkm ajettu remmi sileeksi. ja pakkasta oli mittarin mukaan -37.kadett85 kirjoitti:Ei kai tuon asentamiseen tarvi nyt valosaa ollaja -20 mikään pakkanen ole.
nooh onneksi oli sunnuntai eikä tarvinut kun seuraavana aamuna olla 70km päässä työhaastattelussa.

Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
- BDMilestone
- 'Agila'
- Viesti:
Re: jooo
Sillä koneella on ajettu n. 200-220tkm, mua edeltänyt omistajajere rantonen kirjoitti:Vituttaa ku ei tiä ton koneen oikeita kilometrei ja hihnan vaihtoa koska on suoritettu.No auto on menos pajalle hihnan vaihtoo joulun jälkee.En viitsi tehä hihnan vaihtoo parkkiksel.Mut helpotti kuulla et vaik hihna katkeis ni sen koneen pitäs kestää toi katkeaminen.Hyvin tota muuten on pidetty he.Ja tuli todistettua sekin väite paska puheeks et ooppelis ei oo ku vikaa ja ruostetta.Eiköhän se ole huollosta kiinni.
tampereella oli vaihdattanu sen. Hihna oli sen puheiden mukaan
ainakin vaihdettu koneenvaihdon yhteydessä, en mene kyll sanoon
että onko varmasti. Terv. "entinen omistaja"
Tämä nyt kun ei liity asiaan, niin pahoittelen, mutta pakko siitä on tekstiä kirjoitella.
Täällä olen sattunut seurailemaan erilaisia asioita, varsinkin Moottorit ja voimansiirto-foorumissa. Muutamia kertoja on kerrottu tapauksia D-Kadeteista, ja tietysti minua ne eniten kiinostaa koska omistan itsekin ko. mallin. Mutta sitten aina tulee vastaan se merkillinen asia; lähes jokaisessa D-mallisessa Kadetissa, joita tällä foorumilla tulee vastaan, on moottorina E-mallin moottori. Mutta sitten taas muualla kaikkialla on D-Kadetit ihan omilla moottoreillaan.
Joten tulee pakostakin mieleen, että miksiköhän E-mallin moottorit ovat niin paljon parempia kun niitä asennetaan vanhempiin malleihin. Onko kyseessä parempi teho ja pienempi kulutus? Minusta on kuitenkin selvää että E-mallissa kulutuksien pienuus johtuu pitkistä välityksistä. Suorituskyky taas paremmasta aerodynamiikasta ja kyllä vähän moottorin suuremmista tehovaroistakin. Ja jos on luotettavuudesta kyse, olen kyllä kuullut että D-mallisten Kadettien moottorit ovat paljon kestävämpiä kuin E-mallien. Tästähän osakseen kertoo sekin, että tällä foorumilla harvoin saa kuulla valituksia D-mallien moottoreiden vioista, mikä selittyy sillä että ne ovat joko helppo korjata itse tai sitten että ne vaan ovat kestäviä koneita. Mistä sitten lie on kyse?
Täällä olen sattunut seurailemaan erilaisia asioita, varsinkin Moottorit ja voimansiirto-foorumissa. Muutamia kertoja on kerrottu tapauksia D-Kadeteista, ja tietysti minua ne eniten kiinostaa koska omistan itsekin ko. mallin. Mutta sitten aina tulee vastaan se merkillinen asia; lähes jokaisessa D-mallisessa Kadetissa, joita tällä foorumilla tulee vastaan, on moottorina E-mallin moottori. Mutta sitten taas muualla kaikkialla on D-Kadetit ihan omilla moottoreillaan.
Joten tulee pakostakin mieleen, että miksiköhän E-mallin moottorit ovat niin paljon parempia kun niitä asennetaan vanhempiin malleihin. Onko kyseessä parempi teho ja pienempi kulutus? Minusta on kuitenkin selvää että E-mallissa kulutuksien pienuus johtuu pitkistä välityksistä. Suorituskyky taas paremmasta aerodynamiikasta ja kyllä vähän moottorin suuremmista tehovaroistakin. Ja jos on luotettavuudesta kyse, olen kyllä kuullut että D-mallisten Kadettien moottorit ovat paljon kestävämpiä kuin E-mallien. Tästähän osakseen kertoo sekin, että tällä foorumilla harvoin saa kuulla valituksia D-mallien moottoreiden vioista, mikä selittyy sillä että ne ovat joko helppo korjata itse tai sitten että ne vaan ovat kestäviä koneita. Mistä sitten lie on kyse?
Vanhassa ehdottomasti vara parempi!
-81 Kadett Super 1,2N
-84 Corsa TR 1,3 S
--------------------------
-81 Kadett Super 1,2N
-84 Corsa TR 1,3 S
--------------------------