Sitten sellainen juttu, että kun tein tuohon kansirempan 1000km sitten, kun oli öljyä veden joukossa, ja rempan jälkeen putsailin ja huuhtelin järjestelmää vedellä pääosin, ja lopuksi jäähdyttimen puhdistusaineella. Niin nyt taas on ilmennyt kuraa joukkoon, tai kyllä sitä oikeastaan samantien sinne hiukan kertyi, eräs asiasta tietävä sanoi, ettei öljyä tahtoisi koskaan saada kokonaan pois?
Calibran öljytason korkeudesta
Calibran öljytason korkeudesta
Sellaisen jutun huomasin Calibrassani (C20xe), että välillä kun katsoo öljyjen tason mittatikusta, niin välillä näyttää että on maksimissa, välillä min ja max merkin välillä
Mistähän moinen johtuu? Ja kone on aina ollut kylmä ja suoralla alustalla, kun olen öljyt katsonut. Eli siitä ei ole kyse.
Sitten sellainen juttu, että kun tein tuohon kansirempan 1000km sitten, kun oli öljyä veden joukossa, ja rempan jälkeen putsailin ja huuhtelin järjestelmää vedellä pääosin, ja lopuksi jäähdyttimen puhdistusaineella. Niin nyt taas on ilmennyt kuraa joukkoon, tai kyllä sitä oikeastaan samantien sinne hiukan kertyi, eräs asiasta tietävä sanoi, ettei öljyä tahtoisi koskaan saada kokonaan pois?
-
qwerty1234
- 'Admiral'

Re: Calibran öljytason korkeudesta
Itse huomannut saman homman. Tosin koneena C20NE. Kerran sitten päätin lorauttaa lisää öljyä kun näytti olevan niin vähän ja sitten kun taas joskus myöhemmin tarkastin, niin olikin mennyt yli maxin-Calibra- kirjoitti:Sellaisen jutun huomasin Calibrassani (C20xe), että välillä kun katsoo öljyjen tason mittatikusta, niin välillä näyttää että on maksimissa, välillä min ja max merkin välilläMistähän moinen johtuu? Ja kone on aina ollut kylmä ja suoralla alustalla, kun olen öljyt katsonut. Eli siitä ei ole kyse.
Varmasti ei koskaan itsellä ole ollut ihan yhtä lämmin kone, kun olen tarkastanut öljytilanteen, mutta kuitenkin aina vasta muutaman tunnin seisomisen jälkeen olen sen tarkastanut. En sitten tiedä voiko tuo pieni lämpötilaero aiheuttaa tikussa noin suuren eron. Täytyy varmaan vaan luottaa ettei sieltä öljyä mihinkään katoa ja lopettaa tikun tarkastelu
Huh, olipa mukava kuulla, että on siis muitakin kohtalotovereita
Tosin kaverini 190 mersussa vaikuttais olevan samaa taipumusta. Laitoin itsekin tänään hieman lisää öljyä... saas nähdä ku seuraavaks kattoo ni on tietenki sentin yli maxin
Kai sitä voisi itsekin lopettaa sen jatkuvan tarkistelun, ja antaa kovaa ajoa vaan
Ja onhan tuossa toi öljypinnan tasoanturikin, sen toimintakunnosta en tosin tiedä. Ehkäpä se sitten vain johtuu lämpötilaeroista, tai jostain? Voiskohan muuten öljynjäähdytin vaikuttaa asiaan? Mulla kun tuossa sellainen on, onko NE koneissa?
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

Mutta eihän sitä öljyä kannatakkaan lisätä, jos se on yli puolenvälin mittatikkua...
Jos kulutus tuntuu suurelta, ni kannattaa kokeilla josko se kulutus vähenee kun pitää niitä öljyjä suosiolla siel puolenvälin tuntumassa tai vähän alle. Itellä 2 edellistä opelia 20ne ja c20xe kuluttaneet hirmu nopeesti siihen puoleen väliin minkä alle ei ole laskenut 10tkm vaihtovälillä.
Jos kulutus tuntuu suurelta, ni kannattaa kokeilla josko se kulutus vähenee kun pitää niitä öljyjä suosiolla siel puolenvälin tuntumassa tai vähän alle. Itellä 2 edellistä opelia 20ne ja c20xe kuluttaneet hirmu nopeesti siihen puoleen väliin minkä alle ei ole laskenut 10tkm vaihtovälillä.
Pihassa: f11 530d, Model 3 LR
Tallissa: Vectra 2000 16v 1990
Entisiä: vectra b v6, Astra gsi 16v, Calibra 16v, Calibra tbo 16v, Calibra 8v, Astra c18xe, vectra c20xe ja useampi muukin