Forte moottoripesu kokemuksia kaivataan...
En voi kuin ihmetellä toisten persdynojen tuloksia. Omissa poskissa ei tunnu esim. +-15 nyyttonin muutos yhtään missäänmatlab kirjoitti:Tulos: alavääntö parani huomattavasti. Mutta vielä selkeämpi oli kierrosherkkyys joka parani todella huomattavasti! Nyt kelpaa polkea kun sai laiskan koneen iskuun!
Kannattaisiko kuitenkin tehdä ennenkuin alkaa syömäänOmenalimu kirjoitti:Ei vielä viittis astraan forte käsittelyä tehdä, kun on öljyä syömättä mennyt jo 310tkm. Calibraan vois kyllä harkita tota fortea.
Loppupeleissähän tuo forte käsittely olisi viisasta tehdä joka öljynvaihdon yhteydessä,vaikka ei mitään vikaa olisikaan.
Tulee vain paljon ajaville kohtuuttomasti kustannuksia vuodessa jos noita alkais joka kerta koneessa käyttäänTJT kirjoitti:Kannattaisiko kuitenkin tehdä ennenkuin alkaa syömäänOmenalimu kirjoitti:Ei vielä viittis astraan forte käsittelyä tehdä, kun on öljyä syömättä mennyt jo 310tkm. Calibraan vois kyllä harkita tota fortea.
Loppupeleissähän tuo forte käsittely olisi viisasta tehdä joka öljynvaihdon yhteydessä,vaikka ei mitään vikaa olisikaan.
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Forte motor flush muistaakseni 20-30e.
Aine koneeseen, sit tyhjäkäyntiä ja välillä korotettu tyhjäkäynti(max.1500rpm).Purkissa on ohjeet muistaakseni....
Konetta ei sais rasittaa kun aine on koneessa,eli ajaa tai kierrättää! Moottorivaurio mahdollinen.
Eli aineesta ei ole haittaa jos sitä osaa käyttää.
Ei vaikuta stefoihin,niinkuin joku väitti.
Auttaa usein hydraulinostimien nakutukseen, puhdistaa koneen.
Fortelta löytyy aikamoinen kasa hyviä mömmöjä eripuolille autoa ja kyllä niistä usein hyötyäkin on.
Itse olen käyttänyt ja kokeillut omissa vehkeissä kun töissä on aineen edustus.
Monet naputukset on tolla saatu kuriin sekä puhdistettua uskomattamiakin moottoreita toimiviksi Motor Flushilla.
Esim. Rellu 19 mistä tuli öljypropusta vaseliinin tyylistä mustaa mökköä, kone ei oikein jaksanut käydä koska öljy ei kiertänyt enää kunnolla. Fortella ja kunnon öljyillä saatiin loppujenlopuksi elvytettyä kone, ja asiakas oli tyytyväinen. Oppi ehkä vaihtamaan öljyt ajoissa.
Ja dieseliä en "kunnon" moottoriin laittaisi kun kerta on hyviä aineita joita käyttää.
Dieselillä olen kyllä huuhtonut uponneen offisusukin koneen puhtaaksi vedestä ynnä muusta ylimääräisestä. ja hyvin toimi.
Ovat jotkut kuulema käyttäneet diesel+öljy seosta susuki carryissa jatkuvasti ja jopa pelkkää dieseliä, öljynä siis. Muka niin pienet kanavat että voitelee paremmin kuin paksu öljy... Tiedä häntä sit.
Aine koneeseen, sit tyhjäkäyntiä ja välillä korotettu tyhjäkäynti(max.1500rpm).Purkissa on ohjeet muistaakseni....
Konetta ei sais rasittaa kun aine on koneessa,eli ajaa tai kierrättää! Moottorivaurio mahdollinen.
Eli aineesta ei ole haittaa jos sitä osaa käyttää.
Ei vaikuta stefoihin,niinkuin joku väitti.
Auttaa usein hydraulinostimien nakutukseen, puhdistaa koneen.
Fortelta löytyy aikamoinen kasa hyviä mömmöjä eripuolille autoa ja kyllä niistä usein hyötyäkin on.
Itse olen käyttänyt ja kokeillut omissa vehkeissä kun töissä on aineen edustus.
Monet naputukset on tolla saatu kuriin sekä puhdistettua uskomattamiakin moottoreita toimiviksi Motor Flushilla.
Esim. Rellu 19 mistä tuli öljypropusta vaseliinin tyylistä mustaa mökköä, kone ei oikein jaksanut käydä koska öljy ei kiertänyt enää kunnolla. Fortella ja kunnon öljyillä saatiin loppujenlopuksi elvytettyä kone, ja asiakas oli tyytyväinen. Oppi ehkä vaihtamaan öljyt ajoissa.
Ja dieseliä en "kunnon" moottoriin laittaisi kun kerta on hyviä aineita joita käyttää.
Dieselillä olen kyllä huuhtonut uponneen offisusukin koneen puhtaaksi vedestä ynnä muusta ylimääräisestä. ja hyvin toimi.
Ovat jotkut kuulema käyttäneet diesel+öljy seosta susuki carryissa jatkuvasti ja jopa pelkkää dieseliä, öljynä siis. Muka niin pienet kanavat että voitelee paremmin kuin paksu öljy... Tiedä häntä sit.
2x Calibra -91, Kadett C -78
Nostetaanpa tämäkin ylös.
Tänään hain astraan Forte Motor Flushia hintaan 29e, siihen sitten kaveriksi Castroll GTX Magnatecin ja suodattimen.
Myyjä suositteli käyttämään koko 40min ajan korotettua (n. 1200rpm) tyhjäkäyntiä ja pari kertaa sitten käyttäisi 3000rpm kohilla jotta paskat irtoaisi.
Täytyy nyt katella jos viikonloppuna kerkeis ainetta kokeilemaan ja sit palautetta tänne
Tänään hain astraan Forte Motor Flushia hintaan 29e, siihen sitten kaveriksi Castroll GTX Magnatecin ja suodattimen.
Myyjä suositteli käyttämään koko 40min ajan korotettua (n. 1200rpm) tyhjäkäyntiä ja pari kertaa sitten käyttäisi 3000rpm kohilla jotta paskat irtoaisi.
Täytyy nyt katella jos viikonloppuna kerkeis ainetta kokeilemaan ja sit palautetta tänne
Itse olen fortea käyttänyt ja murto-osan sen hinnasta maksavaa stp:n motorflushia.
Eroa en tököttien välillä ole huomannut muussa kuin hinnassa.
Molemmilla irtoaa paskaa koneesta kiitettävästi ja kummallakaan en ole moottoria rikki saanut.
STP:n litku maksaa alle kympin ja saatavuus on huomattavasti parempi, kuin forten tuotteilla.
Kerosiiniahan nuo molemmat ovat 95% ja loput 5% lisäaineita.
Eroa en tököttien välillä ole huomannut muussa kuin hinnassa.
Molemmilla irtoaa paskaa koneesta kiitettävästi ja kummallakaan en ole moottoria rikki saanut.
STP:n litku maksaa alle kympin ja saatavuus on huomattavasti parempi, kuin forten tuotteilla.
Kerosiiniahan nuo molemmat ovat 95% ja loput 5% lisäaineita.