Outo bensankulutus
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Outo bensankulutus
Kuinka paljon kuluttaa X20XEV, sijoitettuna Vectra farkkuun? Minulla menee noin 9l/100km maantieajosa ~100km/h nopeudella. Vähän ylikanttiin mun mielestä tuo lukema. Ajattelin mikäli esim. EGR voi temppuilla, ei kyllä mitenkään muuten oireile. Ilmasuodatin ei taida paljoa vaikuttaa ilmamassamittarin kanssa?
Eli mistä kannattais lähteä tutkimaan moista kulutusta? kiitos etukäteen mahd. vastauksista!
Eli mistä kannattais lähteä tutkimaan moista kulutusta? kiitos etukäteen mahd. vastauksista!
No sehän nyt riippuu siitä likaisuudesta et miten paljon vaikuttaa..Kannattaahan tuo vaihtaa jos likainen ku ei mikään kallein projekti ole..Ite vähän aikaa sit vaihdoin ilmansuodattimen,bensasuodattimen ja tulpat niin oli iloinen yllätys ku kulutus meni ja laski yllättävän paljon..jpisteh kirjoitti:Vaikuttaahan se, mutta...wekkuli80 kirjoitti:Kyllä se ilmansuodatin vaikuttaa polttoaineen kulutukseen jos likainen.
Taitaa vaikuttaa aika olemattomasti ilmamassaa mittaavassa järjestelmässä?
j.h
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Outoa se että autolla ajettu "vain" 73tkm ja huollettu aina merkkiliikkeessä, luulis että myös suodatin uusittu. kävin kuiteski hakemassa uuden suodattimen ja tulpat, saapi nähdä mitä sanoo siitä. tosiasia vaan on että vanha palvelija 343tkm ajettu C18XEL tyytyy reippaasti vähempään, keskikulutus maantiellä alle 7.5l/100km. Nopeus on "keskiarvo" luku, mitannu tankkauksien yhteydessä sen kulutuksen. siis ihan vaan laskemalla ja vertaamalla astran vastaaviin lukuihin.
siis mitä olen tehny/jättänyt tekemättä:
- tulpat uusittu viimeksi 37tkm kohdalla, menee nyt sit vaihtoon
- Ilmasuodatin? menee vaihtoon myös tämä
- rengaspaineet, enpä ole kattonu niitä jonkun aikaan
- öljyt vaihdettu 1tkm sitten
- Ei taakkatelineitä/suksiboxia
Saas nyt nähdä pyhien aikana jos saa vaihdettua nämä perusosat ja miten siihen reagoi.
siis mitä olen tehny/jättänyt tekemättä:
- tulpat uusittu viimeksi 37tkm kohdalla, menee nyt sit vaihtoon
- Ilmasuodatin? menee vaihtoon myös tämä
- rengaspaineet, enpä ole kattonu niitä jonkun aikaan
- öljyt vaihdettu 1tkm sitten
- Ei taakkatelineitä/suksiboxia
Saas nyt nähdä pyhien aikana jos saa vaihdettua nämä perusosat ja miten siihen reagoi.
-
keltanokka
- 'Diplomat'

-
keltanokka
- 'Diplomat'

Tuli sit tänään tsekattua rengaspaineet, 1.1-1.2 baria eikä edes plöröiltä näyttäneet...
Vois tuotakin tsekata vähän aseammin, juu tosiaan....
Meni jo huomattavan siistimmiksi ne lukemat, tulppia en tarttenu vaihta viel olivat kun vastavaihdetut. Sama oli tilanne ilmasuodattimen kans, on edellinen omistaja pitäny hyvää huolta autosta. Nyt vaan häiritsee se että ne kattoruteet irti kattopellistä, eli tahtoo resonoida se kattopelti kun nousi rengaspaineet. Ei van tahtois itte lähteä repimään kattoverhoilua kun ei varma saako sen siististi enään takaisin.