Etusivulasien tummennuksesta
Etusivulasien tummennuksesta
Oisko kellään tiedossa ei kalvollista menetelmää sivulasien tummentamiseen, tahtoo nuo polliisit olemaan aika tarkkoja kalvonkäytössä (ainakin täällä päin). Tällä hetkellä on sivut tummennettu lakalla (Ruotsista eräs tuttu tilasi ja on kallista!!! ) tulee samanlainen jälki kuin kalvolla mutta on turhan herkkä naarmuttumaan. Ajattelin onko kukaan tummentanut jollakin muulla keinoin? Jos on niin millä ja mihin hintaan? 
Teetä tummat lasit jossain lasiliikkeessä.
Muistaakseni pykälissä lukee ettei saa olla mitään pinnoitteita etu/etusivulaseissa. Täälläpäin ainakin kokeiltu raaputtamalla jos ei selvästi näe onko kalvo, eli aina noista kiinni jää...
Mä pistäisin vaan vaaleen kalvon, eli ei niin mustaa että kilometrin päästä näkee tummennetuksi.
On muuten kumma, poliisit tarkkoina kalvojen suhteen jos auto alle 7000e, mutta uudet ja kalliit autot ei kiinnosta vaikka aivan mustat lasit... köyhät kyykkyyn...
Muistaakseni pykälissä lukee ettei saa olla mitään pinnoitteita etu/etusivulaseissa. Täälläpäin ainakin kokeiltu raaputtamalla jos ei selvästi näe onko kalvo, eli aina noista kiinni jää...
Mä pistäisin vaan vaaleen kalvon, eli ei niin mustaa että kilometrin päästä näkee tummennetuksi.
On muuten kumma, poliisit tarkkoina kalvojen suhteen jos auto alle 7000e, mutta uudet ja kalliit autot ei kiinnosta vaikka aivan mustat lasit... köyhät kyykkyyn...
2x Calibra -91, Kadett C -78
ei sitä tuota lakkaakaan huomaa vaikka rapsuttelee. Ajelin vaan tuossa taannoin ratsiaan ja poliisi setä puhallutti jonka jälkeen tuumasi että on poika vetässyt kalvoa laseihin, tuumasin että on tehdas tummennuttu. Aikansa siinä ihmetteli ja tuumasi että tehdastummat
Pitää Varmaan ruveta googlettamaan ja etsimään muita vaihto ehtoja 
Re: Etusivulasien tummennuksesta
miksi sitä pitää ruotsista kalliilla kantaa??getoon kirjoitti:Tällä hetkellä on sivut tummennettu lakalla (Ruotsista eräs tuttu tilasi ja on kallista!!! ) t
helpompi kävellä automaaliliikkeeseen ja ostaa lakkaa johon on lirautettu pikkasen mustaa väriä sekaan... eikä maksa paljon mitään. hioo akkunat ennen lakkausta 3000 paperilla veden kans niin tulee kuulemma hyvä ja pysyy. ite en oo kokeillu.
*Ascona -84*
*Ascona -77*
*Ascona -77*
Mitenköhän noista lakatuista näkee läpi, siis sisäpuolelta ulos? Eli näkeeköhän yhtä huonosti/hyvin kuin kalvolla tummenetuista?? Onko kellään kokemusta vai pitääkö itse kokeilla....henkka.k kirjoitti:miksi sitä pitää ruotsista kalliilla kantaa??getoon kirjoitti:Tällä hetkellä on sivut tummennettu lakalla (Ruotsista eräs tuttu tilasi ja on kallista!!! ) t
helpompi kävellä automaaliliikkeeseen ja ostaa lakkaa johon on lirautettu pikkasen mustaa väriä sekaan... eikä maksa paljon mitään. hioo akkunat ennen lakkausta 3000 paperilla veden kans niin tulee kuulemma hyvä ja pysyy. ite en oo kokeillu.
Erno
Meriva OPC(gas), Manta -74, Manta -72, Manta -77, vectra c 3.2.
Meriva OPC(gas), Manta -74, Manta -72, Manta -77, vectra c 3.2.
yhessä avensiksessa oon nähny lakatut lasit. siinä tais olla jotain 5% laitettu mustaa sekaan. ihan hyvin kuulemma näki sisältä ulos vaikka ne melko tummat oliki. se vaan lasi näyttää sitte sellaselta vähän vihertävältä ku sisältä ulos kattoo.rausku72 kirjoitti:Mitenköhän noista lakatuista näkee läpi, siis sisäpuolelta ulos? Eli näkeeköhän yhtä huonosti/hyvin kuin kalvolla tummenetuista?? Onko kellään kokemusta vai pitääkö itse kokeilla....henkka.k kirjoitti:miksi sitä pitää ruotsista kalliilla kantaa??getoon kirjoitti:Tällä hetkellä on sivut tummennettu lakalla (Ruotsista eräs tuttu tilasi ja on kallista!!! ) t
*Ascona -84*
*Ascona -77*
*Ascona -77*