Hitsaamisesta ja palovaarasta
Hitsaamisesta ja palovaarasta
Minua aina arveluttaa tulipalon vaara mitä lähempänä bensa tankkia ja -letkuja hitsailen. Eihän nuo ikinä ole syttyneet, mitä nyt massa käryää.
Eli kiinnostaa, että purkaako pajat noita tankkeja ja bensaletkuja pois muutoin kuin jos ne on hitsattavan kohdan edessä? Itse miettisin pari kertaa ennen kuin alkaisin esimerkiksi tankin korkin ympäristöä hitsailemaan (esim astrat missä nämä ruostuu) ilman että irroittasin tankkia/täyttöputkea.
Vai olenko vaan ylivarovainen? on mulla aina paineilmaa ja vettä lähellä, ja koitan olla huolellinen.
Eli kiinnostaa, että purkaako pajat noita tankkeja ja bensaletkuja pois muutoin kuin jos ne on hitsattavan kohdan edessä? Itse miettisin pari kertaa ennen kuin alkaisin esimerkiksi tankin korkin ympäristöä hitsailemaan (esim astrat missä nämä ruostuu) ilman että irroittasin tankkia/täyttöputkea.
Vai olenko vaan ylivarovainen? on mulla aina paineilmaa ja vettä lähellä, ja koitan olla huolellinen.
Re: Hitsaamisesta ja palovaarasta
en kyllä ite menis hitsaamaan hitsarina tankin lähistöltä ennenku ois tankki tyhjennetty ja vaikka tankin täyttäis vedellä nii se ei estä sitä palovaaraa. jos on vain mahdollisuus nii kannattaa ottaa se tankki irti taikka sitte just hitsata silleen pienissä pätkissä ettei tule liikaa lämpöätero76 kirjoitti:Minua aina arveluttaa tulipalon vaara mitä lähempänä bensa tankkia ja -letkuja hitsailen. Eihän nuo ikinä ole syttyneet, mitä nyt massa käryää.
Re: Hitsaamisesta ja palovaarasta
Tankkiin jää aina bensaa joten se tyhjentäminenkään välttämättä oikotie onneen ole, ja se vähäinen määrä höyrystyy yhtälailla ku enempikin määrä. Varovainen pitää olla noiden kans ehdottomasti ja ainahan sitä tankkia ym voi suojailla jos suojaukseen sopivaa materiaalia kotoa löytyy...JugeZi kirjoitti:en kyllä ite menis hitsaamaan hitsarina tankin lähistöltä ennenku ois tankki tyhjennetty ja vaikka tankin täyttäis vedellä nii se ei estä sitä palovaaraa. jos on vain mahdollisuus nii kannattaa ottaa se tankki irti taikka sitte just hitsata silleen pienissä pätkissä ettei tule liikaa lämpöätero76 kirjoitti:Minua aina arveluttaa tulipalon vaara mitä lähempänä bensa tankkia ja -letkuja hitsailen. Eihän nuo ikinä ole syttyneet, mitä nyt massa käryää.
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
- tuikki
- OCF Rahastonhoitaja

- Jäsennumero: 2729
Ja itselläni on se käsitys, että se vesi vain pahentaa mahdollista bensapaloa... koita katella mieluummin joku vaahto-/jauhesammutin.
Mun tietääkseni bensapaloon jos nakkaa vettä niin saattaa käydä vähän samoin kuin jos palavaan kynttilään nakkaa vettä... Koitappa joskus laittaa (turvallisessa paikassa) muutama (vaikka 5kpl) tuikkua ihan vierekkäin tuleen ja heitä vettä... kiva efekti
Mun tietääkseni bensapaloon jos nakkaa vettä niin saattaa käydä vähän samoin kuin jos palavaan kynttilään nakkaa vettä... Koitappa joskus laittaa (turvallisessa paikassa) muutama (vaikka 5kpl) tuikkua ihan vierekkäin tuleen ja heitä vettä... kiva efekti
-19 Astra 1.6T
-02 Astra 2.0T coupe
EX:-16 Insignia 2.0cdti -15 Corsa E 1.4 -07 Vectra 2.8t -06 Vectra 3.0CDTI OPC-line
-98 Vectra 1.6 -94 Vectra 1.8 -08 Astra H 1.9CDTI OPC-line -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance Astra G Club Caravan 2.0DI
-02 Astra 2.0T coupe
EX:-16 Insignia 2.0cdti -15 Corsa E 1.4 -07 Vectra 2.8t -06 Vectra 3.0CDTI OPC-line
-98 Vectra 1.6 -94 Vectra 1.8 -08 Astra H 1.9CDTI OPC-line -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance Astra G Club Caravan 2.0DI
- timberhofman
- 'Admiral'