Farmari Vectran alustan kolina JATKUU!!!!

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
korbimotors
'Admiral'
'Admiral'

Farmari Vectran alustan kolina JATKUU!!!!

Viesti Kirjoittaja korbimotors »

Eli kolina jatkuu otsikon mukaisessa autossa ja taakse on vaihdettu Takatukivarsien ulompi hela (4/auto..... 18-2304 24.50e ja sitten vaihdettin myös takapitkittäistuennan etummaiset helat 1 per puoli jos ne nyt on tuolla nimellä (korjatkaa jos ne on toisen nimiset osat). Minä tilasin motonetista Takapitkittäistuen etummainen helat (2/auto). . 18-2492 16.50e ja vein ne huoltoasemalle että tuossa on nuo helat niin ei nuo ollut sinnepäinkään. Nämä osat mitkä motonetista sain niin minne ne kuuluisi tulla? Osaako joku selittää? Nuo mitkä tilasin ovat tuollaiset pienet kumiset ns. holkit, leveys n.30mm jossa on sitten n.20mm läpireikä. Eli onko minulle lähetetty väärät osat? Vai kuuluko nuiden olla just tuollaiset ja jos kuuluu niin minne nuo tulisi asentaa? Mietin vain sitäkin että aika kalliit on kumiholkkien hinnat kun maksoi 18,5e kpl!! Ne osat mitkä huoltamo tilas maksoi n.35e/kpl ja ne oli oikeat. Ne olivat n.(arvio)50-60mm halkaisija.
Tänään taas auton alla ollut toista tuntia ja on katottu ja rynkytetty autoa eikä saa selvyyttä mistä kolina tulee. Pitääkö tässä ruveta iskareita vaihtamaan seuraavaksi vai mitä teen?? Tuola auton alla on takapäässä niin paljon heloja ja puslia ettei enää tiedä että mikä on minkäkin niminen. Ja mitä sinne osais vielä vaihtaa että kolina loppuis. Auttakaa jos vain tiedätte!!!!Ja jollakin ollut samoja ongelmia
Ja kertokoon joku joka varmuudella tietää että mitä kaikkia heloja tuonne takapäähän tulee ja millä OIKEALLA nimikkeellä ne kulkee myös varaosa myynnissä. Samoten myös mitä heloja ja kolinaa aiheuttavia osia etupäähän autoa tulee jotka aiheuttaa kolinaa. Olen vaihtnut jo koiranluut sinne. Raidetangon päät??Miten niiden kunto tarkastetaan? Vielä ens viikolla yritän selvittää kolinan aiheuttajan ja jos ei sitä lödy teidän avustamana niin auto lähtee vit***un!! Ei jaksa ostaa enää yhtään turhaa osaa tuohon koslaan. Tuntuu että vaikka kuinka olen yrittänyt heloja vaihtaa niin ei ole kolinat muuttuneet minnekkään. Korkeintaan renkaiden epätasaiseen kulumiseen ne on voinut vaikuttaa,koska enne söi takarenkaista sisäpinnatt. En ole nuiden helojen vaihdon jälkeen tehnyt vielä 4-pyörä suuntausta koska ensin pitää saada kolina pois. Sitten kun tuo kolinavika on kunnossa vaihdan uudet renkaat alle ja teen pyöräsuuntauksen mikäli sitä tarvii ikinä enää tehdä jos tuo kolina ei hoidu kuntoon.
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Farmari Vectran alustan kolina JATKUU!!!!

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

korbimotors kirjoitti:Minä tilasin motonetista Takapitkittäistuen etummainen helat (2/auto). . 18-2492 16.50e ja vein ne huoltoasemalle että tuossa on nuo helat niin ei nuo ollut sinnepäinkään. Nämä osat mitkä motonetista sain niin minne ne kuuluisi tulla? Osaako joku selittää? Nuo mitkä tilasin ovat tuollaiset pienet kumiset ns. holkit, leveys n.30mm jossa on sitten n.20mm läpireikä. Eli onko minulle lähetetty väärät osat? Vai kuuluko nuiden olla just tuollaiset ja jos kuuluu niin minne nuo tulisi asentaa? Mietin vain sitäkin että aika kalliit on kumiholkkien hinnat kun maksoi 18,5e kpl!! Ne osat mitkä huoltamo tilas maksoi n.35e/kpl ja ne oli oikeat. Ne olivat n.(arvio)50-60mm halkaisija.
Nuo mitä Motonetistä sait on kallistuksenvakaajan korikiinnikkeet. Kallistuksenvakaaja on se auton alla poikittainkulkeva noin 20 mm terästanko. Kuluneet kiinnikkeet voipi aiheeuttaa kolinaa.
korbimotors
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja korbimotors »

rgs1 kirjoitti:
korbimotors kirjoitti:Minä tilasin motonetista Takapitkittäistuen etummainen helat (2/auto). . 18-2492 16.50e ja vein ne huoltoasemalle että tuossa on nuo helat niin ei nuo ollut sinnepäinkään. Nämä osat mitkä motonetista sain niin minne ne kuuluisi tulla? Osaako joku selittää? Nuo mitkä tilasin ovat tuollaiset pienet kumiset ns. holkit, leveys n.30mm jossa on sitten n.20mm läpireikä. Eli onko minulle lähetetty väärät osat? Vai kuuluko nuiden olla just tuollaiset ja jos kuuluu niin minne nuo tulisi asentaa? Mietin vain sitäkin että aika kalliit on kumiholkkien hinnat kun maksoi 18,5e kpl!! Ne osat mitkä huoltamo tilas maksoi n.35e/kpl ja ne oli oikeat. Ne olivat n.(arvio)50-60mm halkaisija.
Nuo mitä Motonetistä sait on kallistuksenvakaajan korikiinnikkeet. Kallistuksenvakaaja on se auton alla poikittainkulkeva noin 20 mm terästanko. Kuluneet kiinnikkeet voipi aiheeuttaa kolinaa.
Eli onko näin että ne ovat laittaneet väärät osat minulle tulemaan? Eihän nuo 20mm holkit luulis olevan nuin kalliit ja jos oikein katsoin niin nuita tulee autoon useampi kuin 1per puoli?? Nuo ei siis ole takapitkittäistuennan etummaiset helat niinkuin ne ovat muka minulle sillä nimellä ja hinnalla myyneet?? Eihän motonetissa ole edes myynnissä opeliin tuollaisia osia mitkä ne on minulle lähettänyt?? Mitkä nuiden oikeat nimikkeet sitten on mitkä sain motonetista,onko lie edes oikeaan autoon?
eeroolli
'Kapitän'
'Kapitän'

Kolina Vectrassa

Viesti Kirjoittaja eeroolli »

Itsekin taistellut moisten kolinoiden kanssa ja uusinut tarpeettomasti iskareita ja puslia
ja kolinan aiheuttajaksi on osittautunut esim. 4 euron kumipusla tai n. 20 euron yhdystanko.

Omakohtaisten kokemusten perusteella Vectrassa ylimääräisiä kolinoiden aiheuttajia alla.
AUTON TAKAPÄÄ:
1. Juuri nuo kallistuksenvakaajan korin puoleiset kumipuslat/kiinnikkeet (90% kolinan aiheuttaja takaosassa).
Tilaapa lähimmästä varaosaliikkeestä (maksaa n. 3 - 4 euroa/kpl).
Tarkennuksena, takana kallistuksenvakaaja on se auton alla poikittainkulkeva
halkaisijaltaan noin 15 tai 16 mm terästanko.
2. Toinen mahdollinen kolinan aiheuttaja on nuo ns. koiranluut eli takavakaajan yhdystangot, joita saapi myöskin eri varaosaliikkeistä (15 - 25 euroa/kpl), jos ei halua hankkia sitten kalliimpia alkuperäisosia OPEL-varaosapisteista/huollosta.

AUTON ETUPÄÄ:
1. Yleisin etupään kolinan aiheuttaja ovat nuo ns. linnunluut eli etuvakaajan yhdystangot
(90% kolinan aiheuttaja etuosassa). Ko. osia saapi myöskin eri varaosaliikkeistä (18,50 - 30 euroa/kpl), tai sitten hankkii em. kalliimpia alkuperäisosia OPEL-varaosapisteista/huollosta.
2. Myöskin nuo etukallistuksenvakaajan korin puoleiset kumipuslat/kiinnikkeet kannattaa uusia mikäli linnunluita kuluu tiuhaan tahtiin (maksanevat n. 4 euroa/kpl ja niitä löytyy niin Motonetista kuin varaosaliikkeistäkin).
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

korbimotors kirjoitti:
rgs1 kirjoitti:
Eli onko näin että ne ovat laittaneet väärät osat minulle tulemaan? Eihän nuo 20mm holkit luulis olevan nuin kalliit ja jos oikein katsoin niin nuita tulee autoon useampi kuin 1per puoli?? Nuo ei siis ole takapitkittäistuennan etummaiset helat niinkuin ne ovat muka minulle sillä nimellä ja hinnalla myyneet?? Eihän motonetissa ole edes myynnissä opeliin tuollaisia osia mitkä ne on minulle lähettänyt?? Mitkä nuiden oikeat nimikkeet sitten on mitkä sain motonetista,onko lie edes oikeaan autoon?
Kyllä sulla väärät osat kuvauksesi perusteella on. Ei ne kyllä nuo mainitsemani korikiinnikkeetkään ole :oops: Siis ne sulla olevat on pyöreät kuin munkkirinkilät eikä juuri muuta mainittavaa? Nyt kun Motonetin sivua katon, niin kallistuksenvakaajan korihelat on juuri noita tilaamiasi edellisessä otsikkoryhmässä.

B-1,6 Takavakaajan korihela. . . . . . . . . . . . . . . . 18-2402 4.50 ???

En sitten tiedä onko nuo kaikissa Vectroissa samat. Tarvitset jokatapauksessa 2 kpl oikean paksuiselle tangolle tarkoittettuja.
Vastaa Viestiin