Vectran lämmöt.

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
PatriOotti
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja PatriOotti »

Paljon teillä nousee lämmöt näillä +-0 keleillä kun esim ajelee kaupunkiajoa muutaman tunnin. Mulla nousee flektille aina. Toisessa kaverin vectrassa taas pysyy alle 80. ??? Kyseessä b malli.

Sekä pätkiminen pienillä kierroksilla samassa ajossa eli kaupunkissa.
Esim. 1 silmässä ja pintakasulla niin ny-ny-nykii niin perkeleesti. Kuulin että vectrassa ois joku härveli joka ei anna auton sammua lähdettäessa niin kauan ku väntö vaa riittää..eli yrittää syöttää pintakaasua kokoajan. ??? Pitäneekö paikkaasa.
Entäs se egr?

Anssi

<font size=-1>[ This Message was edited by: PatriOotti on 2003-03-21 12:44 ]</font>
Janzu
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Janzu »

Koko talven ajan on tapittanu siinä 82 asteen kohdalla lämpömittarin mukaan. Nyt kun oli ekan kerran melkein 10 astetta lämmintä niin alkoi lähestyä 90 viivaa. Oon huomannu saman että vaikka tyhjäkäynnillä lähtisi niin kone yrittää pitää kierroksia. Huomaa siitä jos vaikka parkkeeraa ja käyttää kytkintä useamman kerran peräkkäin "tuntumalla" ilman kaasua niin kierrokset pomppaa kun polkaisee kytkimen pohjaan.
Timotee
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Timotee »

Eikö niitä termostaatteja ole erilaisia? Mulla A-Vectrassa lämmöt harvoin nousee lähellekään 90:ä edes kaupungissa tahi tyhjäkäynnillä kesällä mutta ukon autossa on aina jotain 92-93'C maantielläkin ja paikallaan ollessa helposti flektillä. Tosin ei se liikkeessä sataseen nouse sekään.
ogp
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ogp »

Ei auton oman mittarin mukaan voi sanoa milloin termostaatti aukeaa, se on semmonen "suuntaa antava".
"Kun neula on siinä sinisen ja punasen välissä ni ei oo mitää vakavia ongelmia".
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Normaalissa ajossa A-vekussa n.90-91 astetta, kaupunkiajossa pari astetta enempi, jos tyhjäkäyntiä pitää jonkun aikaa, nousee 95. Lämpösemmällä ilmalla (yli +5 astetta)nousee tyhjäkäynnillä 99 asteeseen, jolloin lähtee flekti pyöriin.
Tvisuri
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Tvisuri »

Mulla nousee korkeintaan 87:ään asti. Vaihdatin termarin kuukausi sitte ku ei jaksanu nostaa edes kahdeksankympin paikkeille. Niin ja termari on Opelilta ostettu.
anttih1
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja anttih1 »

Turbokiisseli astrassa lämmöt kaupungissa ja kovassa esim. moottoritieajossa n.+/-130km/h 95 astetta ja leppoisemmalla maaseutukierroksella tai sunnuntaiajelulla siinä 90 asteen paikkeilla.
Kummastuttaa tämä lämpöjen heittely, koska entisenä VAG:n TDI:n omistajana olen tottunut tasan yheksänkympin lämpöihin sekä pakkasella, että helteellä.
Espoon Jore
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Espoon Jore »

Kaverilla oli koeajossa Seat Leon 1.8 turbo TS siinä lämmöt pysyi aikalailla samoissa lukemissa kokoajan.....Eikä ihme kun paikallaan ollessa ja ajaessakin flekti lähtipäälle vähän väliä.
Vastaa Viestiin