Muutama kysymys ´89 Senatorista

Keskustelua Opeleista
cee
'Agila'

Muutama kysymys ´89 Senatorista

Viesti Kirjoittaja cee »

Tuli hommattua tuollanen vähän ajettu (140tkm) ´89 Senator. Kone on 3.0i ja varustelu CD. Ja laatikko on automaatti. Kuskinpuolen takakaaressa on noin 10mm leveydeltä "tulehtumaa", voi olla, että menee kaarenreunan vaihdoksi jos meinaa tehdä kestävän. Hyvä tarttis tulla, koska auto on muuten virheetön. Mistähän kannattais kysellä noita peltiosia (siis kaaren reunoja)?

Tää on mun eka Opel ja mulla ei ole mitään tietoo näiden ominaisuuksista. Mitä heikkoja kohtia tässä mallissa on? Lähinnä siis tyyppiongelmia - ja onko kauheen kallis ylläpitää? Ja miten tuon tekniikan kestävyys ylipäänsä?

Varusteet (ilmastointi, säätöalusta ym.) toimii hyvin, mutta jatkoa ajatellen mistä kannattaa hankkia varaosat?

Kysymykset saattaa kuullostaa typeriltä, mutta tää on vähän sellasta outoo, kun tulee uus merkki talliin. Eli kiitän jo etukäteen mahdollisista vastauksista!

P.S kyllä täytyy todeta, että antaa mahtavan ja hiljasen kyydin kun vertaa edelliseen nipponiin 8)
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Aika vähän ajetun olet löytänyt :o . Korihan noissa tuppaa ruostumaan. Tekniikka on kestävää kunhan vaan huoltaa. En ole varma saako senatoriin kaaria suomesta. Joskus ebayssä ainakin nähnyt. Eipä tuo nyt varmaan erityisen kallis ole ylläpitää. Bensaa nyt kuluu vähän enemmän. Automuovilta saa ihan hyvään hintaan osaa opeleihin.
GeeTee
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja GeeTee »

Kaaria saa tilattua automuovilta http://www.automuovikem.fi/ mutta maksaa n 300-400 ekua kpl koska myydään takakyljen kanssa.Tarvikkeena ei saa takakaarta vaan ainoastaan alkuperäisenä gm varaosana.Voihan tuo hinta jo olla alempi kuin mitä silloin kun noita kyselin.
Ja muitakin osia kannattaa kysellä automuovilta koska osien hinnat ovat samaa luokkaa kuin motonetissä tai jopa halvemmat.
Tosiaan tuo tekniikka on kestävää laatua säännöllisesti huollettuna.
Sähkövehkeet kun vaan toimii niin ei pitäisi mitään ihmeellistä noissa olla tietysti joka autot ovat yksilöitä.
Itsellä ollut 3 kpl senatoreita 1 a-senu -83 ja 2 b-senua 89 ja 91.
Ja kyllä täytyy sanoa että hyvät kyydit ovat antaneet.
glo
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glo »

Itseasiassa, soitahan suomentuningiin ylöjärvelle, omaan senuuni kauppasivat jonkun saksalaispajan tekemää kaarta, ~120e tais olla hinta ja tilaustavaraa sakulandiasta. Ja kun mätähommiin rupeat, niin kannattaa tarkistaa helmapellit sieltä helmamuovejen alta, takaoven kun avaa, niin se takakaaren osa, mikä jää oven alle normaalisti piiloon on yksi paha paikka. Ovet kannattaa myös katsoa alareunasta sisäpuolelta, sillä ruostuu ensin sisältä ja kun pintaan tulee kukka, on jo mätä levinnyt aika pitkälle. Takaluukun pohja kannattaa myös tsekata.

Jos kilometrit pitävät kutinsa, niin aika helmen olet löytänyt. Mukavan kyydinhän tuollainen antaa, eikä autoa tarvitse paljoa ajamalla ajaa maantiellä, jos vaan renkaat on hyvässä hapessa ja takakelkan puslat, niin menee kuin kiskoilla.
VW Golf IV Variant 1.9TDi '01
Cadillac Seville STS 4.6-32V '93
Buick Electra 225 Custom '66
cee
'Agila'

Viesti Kirjoittaja cee »

Kiitos hyvistä vinkeistä!! Täytyy purkaa ne helmamuovit pois ja tsekata tilanne sieltä alta. Pukilla tuota pohjaa tiirailin, niin se on ihan "danny", ei ruostetta. Auto on vielä orkkismaalissa, ja ruostetta on vaan tossa kaaren reunuksessa. Se voi olla, että lähtee vielä puhaltamalla pois, mutta jos se läpi menee, niin parempi viedä peltisepälle, kuin ruveta itse vetään sinne jotain lasikuitua - varsinkin kun tarkoitus olis pitää tota autoo itellä eikä hävittää pois.

Saksastahan tuo on tuotu viime kesänä, mutta huoltolappujen ja yleiskunnon perusteella voisi olettaa metrien pitävän kutinsa. Se on ollut saksassa vain kahdella omistajalla, ja rekisteriotteet ja vakuutuspaperit on mukana alusta asti.
GeeTee
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja GeeTee »

Kansa haluaa kuvia senusta.
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

cee
'Agila'

Viesti Kirjoittaja cee »

No helkkari - siinähän olis mulle kaaret! Tosin saan auton laittoon vasta ens viikolla. Sitten näkee, onko ne reunat läpimädät vai ei.

"GeeTee" - Mä otan kuvia, vaikka eihän toi mikää ihmeellinen ole - ihan tavallinen Ooppeli... ensin tosin täytyy saada se puunattua ja noi kaaret siistittyä. Ja sitten kun noi hommat on tehty, vien sen meikkarille myllytykseen ja vahaukseen. Jonkinverran on himmennyt tuo helmenharmaa väri.
artisti
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja artisti »

OT:

Tuommonen tuli vastaan, uskoo kilometreihin ken haluaa.

http://www.mobile.de/SIDs1.-TT5ur67pIbO ... 236564585&
cee
'Agila'

Viesti Kirjoittaja cee »

Ei helkkari, toihan on koukkua lukuunottamatta identtinen mun auton kanssa :o Sama väri, sama verhoilu, samat vanteet, melkein samat kilsat!
gibba
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja gibba »

Minun mielipiteeni mukaan on se Senator B luultavasti kaunein 1990-luvun aikana valmistettu auto. Minä kun en ole näitä uuden aerodynamiikan ihailijoita. Senaattori näyttää edestäpäin (josta sitä myös kovasti kuvataankin) vähän NSU Ro80:lta. Hieno peli ja varmasti mukavakin.
Vanhassa ehdottomasti vara parempi!
-81 Kadett Super 1,2N
-84 Corsa TR 1,3 S
--------------------------
pekuGM
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pekuGM »

Itse ostin muutama kk sitten 186 tkm ajetun senun -91 3.0 24v kaikilla varusteilla http://www.ocf.fi/jauto/ylip/senator.htm . Jotenkin vaan antaa paremman ja ennen kaikkea tyylikkäämmän kyydin kuin entinen 2.6 omppu.
Hyvä autohan senu on jos vain sähköt toimivat ja ruoste pysyy etuveto kadeteissa :yes: eikä tartu.
Pitäisi ovien alareunat fixata kuntoon kesällä ja jakopään osat vaihtaa ennen kuin tulee katastrofia.
BMW X5
glo
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glo »

Voi sun #"¤#"%"#¤¤&%¤&%/&%#!! Tommosille kaarille olis kyllä ollu tarvetta omassa projektissa, oli a-vectran kaarissa vähän sovittelua..
VW Golf IV Variant 1.9TDi '01
Cadillac Seville STS 4.6-32V '93
Buick Electra 225 Custom '66
omppu2k
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja omppu2k »

pekuGM kirjoitti:Itse ostin muutama kk sitten 186 tkm ajetun senun -91 3.0 24v kaikilla varusteilla http://www.ocf.fi/jauto/ylip/senator.htm . Jotenkin vaan antaa paremman ja ennen kaikkea tyylikkäämmän kyydin kuin entinen 2.6 omppu.
Hyvä autohan senu on jos vain sähköt toimivat ja ruoste pysyy etuveto kadeteissa :yes: eikä tartu.
Pitäisi ovien alareunat fixata kuntoon kesällä ja jakopään osat vaihtaa ennen kuin tulee katastrofia.
Sievä peli on.

Mistä ne noin siistejä senuja löydätte, ite olen kohta vuoden yrittänyt löytää siistiä 24v senua mutta ei tunnu tärpäävän....
calluman
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja calluman »

Onhan tuo valovuosia tyylikkäämpi kun omega missä on ne helvetin viivottimella vedetyt taka lokasuojat. :lol:
Mulla on hämärä muistikuva että Tapsa Kansa veti tollasella joskus niitä nopeuspikavoittoja. :lollis:
Taidan muistaa väärin. :oops:
Ehkä vielä joskus....
Vastaa Viestiin