2.5 V6 Merkkivalot ja korjaaminen
-
categrasher
- 'Kadett'

2.5 V6 Merkkivalot ja korjaaminen
Auto on Calibra 2.5 V6 180tkm ajettu saksan tuonti ja viat:
Moottorin merkkivalo eli se mis on salama keskel palaa, sekä jäähdytysnesteen merkkivalo palaa. Mitä kaikkea voi olla vikalistalla ja kuinka paljon enintään korjaaminen tulee maksamaan töineen päivineen noin niinku jotain arvioita perstuntumalta?!?! Kuulemma moottorin valo palaa vaan laturin kosketushäiriöstä ja jäähdytysnestettä on liian vähän vaikka näytti olevan ihan ok määrä.
Heittäkääpä jotain arvioita, ohjeita ja tippei
Moottorin merkkivalo eli se mis on salama keskel palaa, sekä jäähdytysnesteen merkkivalo palaa. Mitä kaikkea voi olla vikalistalla ja kuinka paljon enintään korjaaminen tulee maksamaan töineen päivineen noin niinku jotain arvioita perstuntumalta?!?! Kuulemma moottorin valo palaa vaan laturin kosketushäiriöstä ja jäähdytysnestettä on liian vähän vaikka näytti olevan ihan ok määrä.
Heittäkääpä jotain arvioita, ohjeita ja tippei
Re: 2.5 V6 Merkkivalot ja korjaaminen
Lue tuo http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_cod ... _codes.htm ajatuksella ja ota koodit ulos ja laita tänne, niin ei tarvitse arvailla
Tod.näk. kosketushäiriö tunnistimessa, johto irti yms...jäähdytysnestettä on liian vähän vaikka näytti olevan ihan ok määrä.
-
categrasher
- 'Kadett'

tämmönen tilanne vaan että oon ostamassa tota autoa, kävin koeajamassa ja tuntu ihan hyvältä.
pitäs saada jotain arviota että paljon tulee syömään rahaa jos siel on jotain vikana kuten vesipumppuvuotaa ynm jotain tommosta? muuten auto tosi hyvässä kunnossa kaikinpuolin ja uutta osaa. kytkin on myös aika jäykkä, tarkottaako jotain?
pitäs saada jotain arviota että paljon tulee syömään rahaa jos siel on jotain vikana kuten vesipumppuvuotaa ynm jotain tommosta? muuten auto tosi hyvässä kunnossa kaikinpuolin ja uutta osaa. kytkin on myös aika jäykkä, tarkottaako jotain?
-
categrasher
- 'Kadett'

kävin opelin huoltoneuvojalta kysäsemässä. ei lähtenyt arvailemaan missä vika on moottorin merkkivalon palaessa, mutta sanoi että vikakoodin lukemisella ei toden näköisesti saada vielä tarkkaa vikaa määritettyä, vaan se pitää sen jälkeen rueta manuaalisesti jäljittämään.
vika koodin luku maksaa 40 euroo länsiautossa, en tiedä onko järkevää jos vikaa ei sillä saa edes välttämättä selvitettyä kun autokaan ei kuitenkaan ole vielä minun.
Auto kuitenkin kulkee kuin juna raiteillaan ja kuullostaa ihan ehdalta, kertooko tämä yhtään ettei mitään isompaa remonttia olisi tulossa välttämättä vai voiko silti olla ihan räjähdyspisteessä?
Onko mitään arvailuja tämän perusteella meneekö minulla autoon ekan 2 viikon aikana 20 vai 2000 euroa?
vika koodin luku maksaa 40 euroo länsiautossa, en tiedä onko järkevää jos vikaa ei sillä saa edes välttämättä selvitettyä kun autokaan ei kuitenkaan ole vielä minun.
Auto kuitenkin kulkee kuin juna raiteillaan ja kuullostaa ihan ehdalta, kertooko tämä yhtään ettei mitään isompaa remonttia olisi tulossa välttämättä vai voiko silti olla ihan räjähdyspisteessä?
Onko mitään arvailuja tämän perusteella meneekö minulla autoon ekan 2 viikon aikana 20 vai 2000 euroa?
no kyllä sillä vika koodilla jo pystyy suuntaamaan jotakin.
aika kallista on metroautolla.
itse maksoin 20 keminmaassa.
sekin tuntui kalliilta 5 min hommasta.
senhän lukee toki itsekkin.
mutta jos auto ei vielä ole sinun etkä ole ikinä lukenut niin en tiedä kansiiko tai mitä liike tykkää
toki niillehän ei tarvitse sanoa enkä usko että sitä hajottaakkaan voisi.
koodien lukuohjeet löytyy nopeimmin haulla.
mutta oikeasti kannattaa tai vaatia liikettä luetuttaan ja näyttämään sit.
koska jotakinhan on "vialla" koska palaa valo.
aika kallista on metroautolla.
itse maksoin 20 keminmaassa.
sekin tuntui kalliilta 5 min hommasta.
senhän lukee toki itsekkin.
mutta jos auto ei vielä ole sinun etkä ole ikinä lukenut niin en tiedä kansiiko tai mitä liike tykkää
toki niillehän ei tarvitse sanoa enkä usko että sitä hajottaakkaan voisi.
koodien lukuohjeet löytyy nopeimmin haulla.
mutta oikeasti kannattaa tai vaatia liikettä luetuttaan ja näyttämään sit.
koska jotakinhan on "vialla" koska palaa valo.

Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
-
categrasher
- 'Kadett'

joo kyllähän siinä jokin vikana tosiaan on. aattelin vaa että jos siellä joku anturi vaan repsottaa niin se ei niin hirveen kallis homma oo, ja oon varautunu että muutamalla huntilla voisin korjatakkin mutta, lähinnä aattelin kartottaa sitä ettei sieltä tuu mitään tonnin paukkua ihan niinku yllätyksenä vaikka auto vaikuttaa ihan toimivalta, vaikka siellä jokin vika piileekin nyt.