Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Onko kukaan itse cnc polttoleikannut tai muuten teetättänyt jossakin omaan projektiin laipan?
Itselläni olisi peltipakosarjan projekti aluillaan ja tarvisi saada Tuohon C16SE koneeseen laippa.
vie pakosarjan tiiviste malliksi johonkin metalli alan firmaan niin laipan teko onnistuu sillä helposti.maksaa sen 25-50e mutta kannattaa samalla kysyä että paljonko maksaa jos teetät samalla vaikka 10,yleensä se ei maksa kuin raaka-aineen verran lisää.sitten vaan ylimääräiset myyntiin.
Jos on malli tai esim. tiiviste niin käy kysyyn ammattikouluilta. Ite oon metallipuolella ja on tehty autoihin ja moottoripyöriin pakosarjan laippoja. Eikä maksa paljoa.
jyrki.k kirjoitti:juu ei kannata heti kysellä mitä maksaa, pääsee toden näköisesti halvemmalla kun kysyy vasta kun hakee valmiin laipan..
ymmärrän kyllä mitä tuolla ajat takaa mutta kyllä se suuntaa antava hinta kannattaa kysellä ainakin jos firma ei ole tuttu,voipi muuten tulla yllätyksiä.täällä kaveri teetti stressilevyn hintaa kysymättä ja noutaessa hinta oli 200e,firma sai pitää levynsä ja toinen firma teki sen sitten 60 euroon.
Jees, tossa olen pikkuveljen kautta pistänyt ammattikouluun jo cad tiedoston mukaan ja saapi nähdä että saavatko tehtyä cnc polttoleikkurilla hyvän.
Onneksi kun veli on metallipuolella niin kuulemma eivät ota mitään kuluja koska se on niille hyvää opiskelua tuon leikkurin ja cadin käytön kanssa.
Jep, ite en oo varma maksaako meidän koulussa mitään.
Siellä se kone seuraa viivaa ja sen mukaan leikkaa, eli tarvii vaan piirtää paperille laipanmuoto ja kone seuraa viivaa.