Omega b käynnistyksen esto ongelma
Omega b käynnistyksen esto ongelma
Ihan tarkkaan en tiedä mitä on tapahtunut, kun vaimo on ollut asialla, mutta nyt ei omega enään lähde tekemään mitään. Akkuvalo ja öljyvalo palaa koko ajan, eli siis vaikka ottaisin avaimen pois virtalukosta ja aina vaan niin kauan kunnes otan akun kaapelin irti. Sama koskee myös ajonestolaitteen merkkivaloa. Olen ottanut irti ajonestoboxin liittimen ja jolloin tietysti sen merkkivalo sammuu, mutta edelleen nämä kaksi muuta valoa eivät sammu. Niin, ja kauko-ohjaimesta ei suostu tekemään mitään, ei avaa eikä sulje ovia, eikä myöskään ajonestoakaan. Kauko-ohjaimessa on noin 5kk vanha patteri, joten ei varmaan sekään ole ongelman aiheuttaja.
Luin yhden aikaisemman viestin tuolta jossa kerrottiin kuinka ajonestolaite oli otettu kokonaan pois käytöstä, mutta itse en millään löydä sitä ajonestolaitteen sulaketta.
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen, kiitos!
Luin yhden aikaisemman viestin tuolta jossa kerrottiin kuinka ajonestolaite oli otettu kokonaan pois käytöstä, mutta itse en millään löydä sitä ajonestolaitteen sulaketta.
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen, kiitos!
Otin virtalukon pohjan irti ja silloinhan ne valot sammuivat, mutta kun laitoin pohjan takasin paikalleen valot alkoivat taas palaa. Putsasin pohjan, mutta taitaa se sitten olla tosiaan kaput
Jos vielä tulee jotain ajatuksia, niin voisin kyllä kokeilla ennenkuin menen varaosa liikkeestä uutta pohjaa ostamaan.
Jos vielä tulee jotain ajatuksia, niin voisin kyllä kokeilla ennenkuin menen varaosa liikkeestä uutta pohjaa ostamaan.
No niin! Virtalukko oli ainakin rikki ja virtalukonpohjan ostin varmuuden vuoksi kun ei ollut kovin kallis osa, mutta nyt huomattiin sellainen ilmiö, ettei hantin puolen etuoven lukko aukea laisinkaan ei vaikka miten yrittäisi. Voisko sillä olla jotain tekemistä ajonestolaitteen toiminnan suhteen. Niin ja patterit on nyt myös vaihdettu kauko-ohjaimeen ja ei vaan ajonesto lähde pois päältä.
On muuten sata varma, että kun tämä vika on ratkaistu, niin lähtee Omega vaihtoon
On muuten sata varma, että kun tämä vika on ratkaistu, niin lähtee Omega vaihtoon
- mustakaapu
- 'Kadett'

mulla tekee b omegassa pakkanen ton että tipahtaa repsikan puolen etuoven lukko pois pelistä, mulla auttaa se että vie auton johki lämpöseen jokski aikaa ja sitten tarvii väännellä avaimella kuskin oven lukkoo auki kiinni ja sen jälkeen repsikan puoleinen ovi lähtee lukkoo avaimella vääntelemällä mukaan..
kun on ulkona kesä niin lukotki pelaa..
kun on ulkona kesä niin lukotki pelaa..
No nyt on taas opeli siinä tilassa, että se starttaa, Kiitos Puuhapaten ohjeista. Mutta rupesin nyt jälkeenpäin miettimään, että mikä tämän ajonestolaitteen kiukuttelun on oikein aiheuttanut? Nyt kun tiedän mitä tarkalleen ottaen tapahtui, niin ehkä joku osaisi kertoa paremmin. Eli vaimo oli yrittänyt startata autoa, mutta mitään ei ollut tapahtunut. Tässä vaiheessa hän kuvitteli että ajonesto oli mennyt päälle ja kokeili kauko-ohjaimesta poistaa sitä, mutta edelleen ei mitään tapahtunut. Kun sitten aloimme tutkia asiaa myöhemmin, niin huomasimme, että virtalukosta virtalukonpohjaan yhdistyvä tappi oli mennyt poikki ja sen takia virrat olivat koko ajan päällä. Voiko tuon ajonestolaitteen häiriö johtua nyt siitä, että ajonestoa on yritetty laittaa päälle kun autossa on ollut virrat päällä? Toivottavasti tosta selostuksesta nyt joku saisi selvää 
-
rautasydän
- 'Admiral'

Kyllä noilla asioilla joku yhteys varmasti on. Eli rikkinäinen virtalukonpohja lienee aiheuttamut jonkinlaisen oikkarin sinne ja ajonesto mennyt päällle. Tai siinä, kun olet sitä rapannut ja ihmetellyt niin ajonesto on "kuvitellut" varkaan olevan toimessa ja estänyt ajon. Pääasia lienee, että auto nyt toimii? Joko olet unohtanut auton vaihtoaikeet? Tulee sitä vikaa muihinkin merkkeihin. Itellä B-omppu, joka toiminut moitteetta tähän asti ainakin koko talven. Edes lukot ei ryppyile, eikä takajarrutkaan jäädy jumiin. Ihme Opel mulla vai mitä?
Ihan totta joo, nyt näyttäis taas toimivan normaalisti kauko-ohjaimesta ja lukotkin toimivat heti kun saan auton johonkin lämpimään. Eikä tässä mitään opel katkeruutta ole syntynyt, onhan noita ooppeleita ollut jo minullakin useampia, muttei yhdessäkään ole ollut näin paljon pikkuvikaa mitä tässä. Toisaalta, nyt kun olen korjannut kohta lähes kaikki viat, niin joku saa tästä loistopelin kunhan kerkiän taas autokaupoille 
Mulla ei ole lukot temppuilleet enää. Viime talvena heti yli -5C pakkasella pääsi vain avaimella jos silläkään sisään. Syksyllä ruuttailin ovien lukkojen raoista jotain CRC:n vaseliinia lukot täyteen. Muistaakseni operaatiota auttoi kun kääntää ruuvarilla yms lukon siihen asentoon kuin ovi olisi kiinni (oliko tämä nyt selvästi kerrottu?) ja spruuttaa muovisen salvan raoista tavaraa sisään. Nyt, ainakaan vielä, ei ole ollut ongelmia, pakkasta on kuitenkin ollut -20C.
ongelmana siis oli lukkojen jäykkyys pakkasella ja se ettei ovi avaamisen jälkeen enää pysynyt kiinni. Lukkosylinterin rasvauksesta ei aiia ollut apua.
-jmk
ongelmana siis oli lukkojen jäykkyys pakkasella ja se ettei ovi avaamisen jälkeen enää pysynyt kiinni. Lukkosylinterin rasvauksesta ei aiia ollut apua.
-jmk