Vikakoodeista

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
ogp
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ogp »

Kuka osaa sanoa? Kun x20xev (simtec 56.5) Jumpperidiagnoosi sanoo 0335 eli kampiakselitunnistin jatkuvasti. Ja pähkäilyjen jälkeen sen kuuluukin näyttää sitä koska se näyttää sitä myös silloin kun valo ei pala(käydessä). Eli onko näin ja jos on, niin onko silloin kun valo palaa käydessä(kokoajan)ja koodi on kokoajan tuo 0335 varmaa että se vika on tuossa kampiakselitunnistimessa? (testerissähän sen sais käydessä, niin ei kummittelis tuo pyörimätön kampiakseli.. kai se siks antaa ehjänäkin sen koodin).

Olipa epäselvää tekstiä.. Eli jos saat koodiksi vain tuon 0335 ja olet varma että systeemissä on vika, niín onko pääteltävissä että kerran muutakaan koodia ei ole, niin se on oltava se cranksensor.

<font size=-1>[ This Message was edited by: ogp on 2003-03-09 12:06 ]</font>
veka
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja veka »

Kyllä se vika on siinä sensorissa ja ilmenee auton sammumisena pysähdyttäessä. Tai auto sammahtaa, käynnistyy ja lyö varajärjestelmän päälle jolloin kiertää max 4500rmp. Näin oli ainakin mulla.
ogp
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ogp »

On 2003-03-09 13:49, veka wrote:
Kyllä se vika on siinä sensorissa ja ilmenee auton sammumisena pysähdyttäessä. Tai auto sammahtaa, käynnistyy ja lyö varajärjestelmän päälle jolloin kiertää max 4500rmp. Näin oli ainakin mulla.
Joo kyllä se pudottaa rajottimen 4500rpm. ja lähtee todella huonosti käyntiin.. vissiin se kestää startata sen vuoksi et se joka kerta kytkee varajärjestelmän startatessa ja se vaatii tommosen 5 sek.

Joo.. kerran oireetkin ovat olleet samat, niin ei muuta ku uusi anturi maanantaina...
Astra97
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astra97 »

Anturi vika selkeesti!
Älä tee sit sitä virhettä että suostut maksamaan vikakoodin nollauksesta(n.45eur), se nollaantuu automaattisesti!!!
ogp
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ogp »

Uusi anturi paikallaan ja pelittää taas.. 54€ GM-osa ei minusta paha, olin varautunut 3 numeroiseen summaan.. hyvä välillä näinkin päin.

Aika ikävässä poterossa vaihtaa ilman nosturia, tehtaalla lyödään nähtävästi tarkoituksella tehostimenpumpunjalka siihen päälle niin että joutuu katkasee vanhasta johdon ja vetää uuden erikautta? Mutta sehän menee loistavasti toistakin kautta.. Huollossa tietysti käytetään pumppu pois ja 50€ lisää hintaa

Tarviiko sitä kuitata? Valo ainakaan ei palanut enää vaihdon jälkeen.. vai jääks sinne muistiin silti jotain? Olen kuullut et 25 starttia kuittais vikamuistin?(häiriötöntä starttia)
veka
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja veka »

Vikakoodi nollaantuu itsestään, kun on ollut n.30 viatonta käynnistystä. Mulla vielä vaihtoa vaikeutti ilmastoinnin kompressori.
No auto muutui kuitenkin?
ogp
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ogp »

Toimii täysin normaalisti, onse kätevä systeemi toi koodi homma, ikävä ois alkaa ettiä mittailemalla ym.
Astra97
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astra97 »

Kätevä joo mut huollot ei taida kauheesti tykätä kun porukka pystyy itse katsomaan koodin :smile: Testerin vuokra saati hinta ei ole mikään ihan pieni.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Astra97 on 2003-03-12 09:03 ]</font>
ham
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja ham »

Anteeksi alkeellinen kysymykseni, mutta voisiko joku kertoa mistä löytyy testiplugi? Kuljin on Astra G -98 moottori X16SZR ja ohjaus systeemi lienee Multec CFI. Etsin jo sulakkeiden vierestä ja konehuoneesta, mutta en vain löytänyt? Enkö löytänyt vai -tunnistanut?
ogp
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ogp »

Alkeellista kysymystä ei ole olemassakaan. Minun mielestä tällaisen foorumin idea on juuri siinä että, hyvinkin eritasoiset tietomäärät/kokemus tekniikkaan liityvistä asioista "jakautuvat" ja ennen kaikkea ilmaiseksi.
ogp
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ogp »

On 2003-03-22 19:23, ogp wrote:
Alkeellista kysymystä ei ole olemassakaan. Minun mielestä tällaisen foorumin idea on juuri siinä että, hyvinkin eritasoiset tietomäärät/kokemus tekniikkaan liityvistä asioista "jakautuvat" ja ennen kaikkea ilmaiseksi.
Unohtui. En tunne tapausta Astra G.
Rak
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Rak »

On 2003-03-22 12:51, ham wrote:
Anteeksi alkeellinen kysymykseni, mutta voisiko joku kertoa mistä löytyy testiplugi? Kuljin on Astra G -98 moottori X16SZR ja ohjaus systeemi lienee Multec CFI. Etsin jo sulakkeiden vierestä ja konehuoneesta, mutta en vain löytänyt? Enkö löytänyt vai -tunnistanut?
Käsijarrukahvan alla on luukku, aukeaa etureunasta meisselillä vääntämällä.
Kuva
ham
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja ham »

Kiitos tiedosta, siellähän se oli!
ham
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja ham »

Kiitos vielä myös muistakin mielipiteistänne. Olen samaa mieltä tämän saitin (ja muiden vastaavien)käytöstä ja hyödyn kasaamisesta "yksiin kansiin". Tällainen hyödyntää erinomaisesti tosi harrastajia. Oma alemmuuskompleksini meinasi syöksyä kimppuuni siksi, että en tosiaankaan löytänyt ko. liitintä vaikka luulen tuntevani autot kohtalaisen hyvin. Mutta oli se vaan tosi fiksussa paikassa! Jatkoja...
Vastaa Viestiin