2.2 dti vectran kansi mennyttä

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
*juha*
'Agila'

2.2 dti vectran kansi mennyttä

Viesti Kirjoittaja *juha* »

Näin pääsi käymään että pakoventtiili poikki ja kansi kärsi niin siinä samalla että pitäis laittaa vaihtoon.
Yks mäntäkin sai siipeensä aika pahoin, joten sekin jouduttaneen uusimaan.

Tuntuupa vaan että suomenmaas on kovin vähä kansia purkaamoilla kyseiseen malliin.
Onko kenelläkään kokemusta että sopiiko 2.0 dtin kansi. Asiaa ku oon vähä selvitelly niin ainakaa 1998 mallin kansi ei sovi malliin 2001, joka on siis mulla. 2.2 dti vaihtokoneitakaan ei oo kyllä liikaa tarjolla..
Ooppelilla uus kansi maksais noin 1400, pelkkä kansi, sikäli mikäli oikein oon ymmärtäny.

Tässä kun oon miettiny niin tuli niinkin hullu idea mieleen että eikös saabeis oo käytetty samaa 2.2 diesel konetta kuin vectrois. Tai lähinnä että sopiiko kansi vaiko onko niis kuitenkin niin paljon eroja..
Ainaki se mitä oon joskus kuullu 2.2 tid saabin käyvän niin käy kyllä melko samalla tavalla kuin oma vectra. Voi olla kaikki kyllä harhakuvitelmaa.. Hirvittää vaan se kustannusarvio mitä oon saanu koneen korjaamisesta kansineen päivineen..

Niin ja onko kenelläkään kokemuksia ko. osien metsästyksestä suoraan saksasta.

No kiitos nyt mahdollisista neuvoista joka tapaukses..
poikarukka
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja poikarukka »

Josko tästä nyt mitään apuja on.. Muistan nettiautossa nähneeni 2.0dti myynnissä ja siinä oli tarjolla 2.2 kone mukana kaupan päälle jos projektiksi haluaa paketin. myyjä saattaisi innostua myymän koneen erikseen. Tiedä sitten asiasta / muistanko edes oikein tai edes haluaako myydä moottoriaan. kone taisi olla jotenki merkkiliikkeen kautta saatu uudehko tai jotain.
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Saabin kone on ihan sama.

2.0:n kannen sopivuudesta en osaa sanoa. Periaatteessa samoja koneita.

Se Nettiautossa ollut Vectra on täälläkin myynnissä, kansi siitäkin oli vähän sökö.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
*juha*
'Agila'

2.0 litrasen kansi voi sopia jos on ihan sama vuosimalli..
Kyselin yhtä 1998 -mallin 2 litrasen kantta, myyjäliike oli ystävällinen ja otti yhteyttä ooppelin tekniseen tukeen. Sieltä olivat sanoneet että -98 mallin kansi ei sovi. Eroja kuulemma kannentiivistees ja vesirei´is.

Ruotsistapäin olis vähä jotain toivoo saada koko kone. Tosin niilläkin se hintapyynti on aika kova ja sitte saattaa olla myyty osa apulaitteista.
Juho M-P kirjoitti:Saabin kone on ihan sama.

2.0:n kannen sopivuudesta en osaa sanoa. Periaatteessa samoja koneita.

Se Nettiautossa ollut Vectra on täälläkin myynnissä, kansi siitäkin oli vähän sökö.
poikarukka
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja poikarukka »

Kai se irto kone on ehjä, mutta myykö se omistaja varaosiaan pois.
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=119106

ELi se 2.2 on lievästi kansivikanen.

Harmi kun 98 kansi ei passaa. Mulla olis 2.0DTI kansi jouten.
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jamata »

Onko tähän löytyny osia ja syytä miks se venttiili oli hajonnu?
Skoda Octavia -08
*juha*
'Agila'

jamata kirjoitti:Onko tähän löytyny osia ja syytä miks se venttiili oli hajonnu?
Vielä ei ole löytyny osia.. Toivottavasti jo tällä viikolla.

Venttiilin hajoamiseen ei nyt oo varsinaista syytä. Korjaamo joka sitä korjailee epäili että materiaalin heikkous. En tiedä sitten miten muilla on venttiilit opeleissaan kestäneet.
Ei se tietenkään kovin vakuuta jos venttiilit ei kestä 200 tkm.. Mutta asiasta on varmaan turha mennä Opelille itkemään, kysees on kuitenki jo kuus vuotta vanha auto..

Ennen mulla oli -(z)- 2.0 bensa -97. Ajoin sillä 280 tkm eikä ollu koneen kans juurikaan ongelmia. Venttiilien ohjurikumit olis varmaan pitäny vaihtaa mutta sitte tuli vaihdettua tohon dieseliin.

Harmittaa vaan kun on ollu jo yli kk:n ilman autoo ja syksy meni muutenki sitä korjailles.
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

No kaikissa osissa on maanantaimalleja. Sulle vain sattui se yks venttiili... Ja jonku alihankkijan tekemiä nekin on.
Vastaa Viestiin