Philips diamond vision polttimot

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
T.K
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja T.K »

Minkäslaisia polttimoita te suosittelette, eikä oo muuta väliä kuin että on kirkkaat ja suht lailliset?
Volvo V70 2.4T
Volvo 850 T5(r)-94
Artsi2
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Artsi2 »

Millainen käsite on "suht laillinen" Ne joko on, tai ei ole lailliset...
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

badington kirjoitti:itse en tykkää siitä kellertävästä valosta. enemmin otan hieman valotehoa pois ja saan valon valkoisemmaksi.
Ei hyvillä polttimoilla valo ole kellertävää jos vaan on johdot kunnossa.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

Tuomas kirjoitti: Ei hyvillä polttimoilla valo ole kellertävää jos vaan on johdot kunnossa.
juurikin näin
ei edes vakio H4:n valo ole keltaista jos jännite on yli 13.2V
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
boomerang
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja boomerang »

Itsellä ollut nyt jo jonkin aikaa tuollaiset DV:n polttimot Astrassa. Tyytyväinen olen ollut niiden antamaan valotehoon, verrattuna esim. Bilteman testivoittajiin. Oikeastaan mitään ihmeempää vertailua en ole tehnyt, mutta väittäisin että tuossa DV:ssa tuo valoteho on samaa luokkaa kuin erinomaisissa 4000K halogeneissä, ellei parempi. Itse ainakin pidän enemmän VD:n valkoisemmasta valosta, mitä normihalogenissa on. Tosin erittäin märällä asfaltilla nuo polttimot eivät ole ehkä parhaat. Lumisella tai kuivalla tiellä taas erittäin hyvät. Lisäksi heijastimet, tienviitat yms. näkyvät olennaisesti paremmin verrattuna normi 4000K halogenipolttimoon.

Taisi olla myös tuossa toisessa polttimoita koskevassa topicissa kritisoitu sitä, miten sininen lasipinta polttimossa vähentää valotehoa. Itse en ole mikään asiantuntija tässä asiassa, mutta eikö tuo 5000K värilämpötila saada aikaa lähinnä kaasun koostumuksella polttimossa? Siis se, että nuo polttimot ovat lasipinnaltan siniset, ei vaikuta tähän värilämpötilaan asiaan millään tavalla. Muutenkin tuo polttimon lasipinnan sininen väri ei mielestäni voi vaikuttaa olennaisesti siihen, että valoteho tämän perusteella olennaisesti huonontuisi. Väittämä, että sinisellä lasipinnalla oleva polttimo olisi aina huonompi kuin normihalogeni kirkkaalla lasilla ei pidä paikkaansa. Polttimon sisällä olevalla kaasukoostumuksella on mielestäni suurempi vaikutus, miten kirkas ja valovoimainen mittattava arvo voidaan polttimosta saada.
- I give law a bad name
badington
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja badington »

Tuomas kirjoitti:
badington kirjoitti:itse en tykkää siitä kellertävästä valosta. enemmin otan hieman valotehoa pois ja saan valon valkoisemmaksi.
Ei hyvillä polttimoilla valo ole kellertävää jos vaan on johdot kunnossa.
siis tarkoitinkin että valo on enemmän kellertävää kuin sinisella lasilla olevissa polttimoissa. kuten hyvä esimerkki on vision plus. on hyvä polttimo kyllä valon laajuuden perusteella mutta valo on huomattavasti kellertävämpää kuin nykyisissä osramin cool blue polttimoissa. niitäkin näkee tuolla tien päällä missä on oikeasti kellertävät valot kun vissiin vähän jännitehäviötä meinaa olla. :lol:
opel omega mv6 irmscher
Opel vectra 2.0dti vm.01
Opel Vectra C GTS
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

tai siniset polttimot + jännitehäviö = vihreää valoa. :lollis:
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Ipa just sano sen minkä takia en suosittele noita cool blue ja blue vision polttimoita jos ei ole jännitteet valoilla lähellä 14V, muuten valojen väri on huono.

Itellä oli jännitteet ex autossa 14.1 ja cool blue näytti silti vähän turkooseilta. Vision plus oli selvästi paras polttimo sillon. Siinä oli parempi valokuviokin.
Nismo, millo lie taas ajos
badington
'Senator'
'Senator'
Viesti:

no niin...ostinpas sieltä englannista ne dimaond visionit ja en voi kyllä muutakuin suositella niitä. ainakin näin talvella ovat kyllä pirun hyvät polttimot. valo on todellakin tosi valkoista ja näyttävät ihan xenoneilta. valon laajuudesta jäi ehkä hieman toivomisen varaa omegassa(vert. cool blue), mutta isäni volvo s60:ssä valoteho oli vision plussan luokkaa. ja on kyllä mukava kun kaikki heijastimet ja opasteet näkyvät todella hyvin nuilla polttimoilla. nyt vaan odotellaan että vielä tulisi yhdet h7 pitkiin niin pääsee kokeilemaan miten ne niissä toimii. :)
opel omega mv6 irmscher
Opel vectra 2.0dti vm.01
Opel Vectra C GTS
Kazle
'Kadett'
'Kadett'

phillips diamond vision

Viesti Kirjoittaja Kazle »

Mä oon nähny ainakin nesteillä ja hongkong:eis niitä polttimoita. Kyllähän niitä myydään aika laajasti ku pitää silmät auki niin niitä kyllä löytyy
badington
'Senator'
'Senator'
Viesti:

tietääkseni niitä kyllä ei saa suomesta...nehän on laittomatkin täällä. :roll: ei edes philipsin sivuilta löydy..
opel omega mv6 irmscher
Opel vectra 2.0dti vm.01
Opel Vectra C GTS
Kazle
'Kadett'
'Kadett'

phillips diamond

Viesti Kirjoittaja Kazle »

voi olla et oon sekottanu ne johonki, mut oon kyl aika varma et oisin nähny jossain nesteel
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Jaa-a. Itse olen kyllä GE:n tuotteita suosinut, tuntuvat kestoltaan olevan omaa luokkaansa. Kyllä noilla ihan hyvin näkeekin, suunnitelmissa on kyllä uusia valojen johdotus, mutta saa nyt nähdä. Saa tuotakin hetken aikaa askarrella, kun ei aikaisemmin ole tehnyt. Ajattelin että ihan siististikin laittaisi, niin meneehän siinä oma aikansa. Sunnuntait kyllä ihan OK päiviä, kun ei ajokunto usein ole parhaimmillaan...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
maxpower05
'Agila'

Viesti Kirjoittaja maxpower05 »

ite tilasin kans viime vuonna diamond vision H4:set väyryscorollaan ja pakko sanoa et oli kyl valkoisinta valoa tähänastisista kokeilemistani, kirkkaammat kuin +80% polttimot, lähes xenonia vastaavat... ei taida suomesta saada, kun polttimossakin lukee "Not for use in europe"...
G.T.S
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja G.T.S »

Ja jos tähän topiicciin nyt jotain lisää niin jos haluatte tehokkaat valot jotka kestää ja näkyy ja on jonkin verran sinertävät niin ostaa 6000K xenon sarjan maksaa jotain 75€ eli saman verran melkein kun tollainen lamppu paketti ei tartte metsästää mistään tuovat suoraan kotiin ja aivan varmasti näkyvät paremmin ja toimivat paremmin kuin noi perus halogeeni lamput...
Vastaa Viestiin