No ihan varmasti riittää. 2.5 mm2 n sopiva ja riittää kyllä, ei tarvii käyttää suurimman kokoluokan liittimiäkään.ChiEf kirjoitti:4 tai 6 mm2, kumpaa sattuu käteen tarttumaan... Ainaki riittää..
Ajovalojen johdotuksen uusiminen
Omegaan pitäis toi johdotus tehdä, sanoppa ipa onko toi Bilteman sarja ihan asiallinen vai kannattaako tehdä itse? Hinta olis ainakin kohdallaan, mutta toimiiko se? 
"Sculptural Artistry and German Precision"
Opel Vectra C2 1,8 (Z18XER) 2006
Mercedes-Benz E 220D 1996
Mercedes-Benz E 350CDI 4-Matic 2010
+Suzuki GSX750F 1999
+Suzuki GSX750F 1999
bilteman sarja on ihan asiallinen kunhan siihen lisää sulakkeet (ne siintä puuttuu)
ja vain H4 polttimoille. esimerkiksi kadettiin jossa polttimoiden kaikki sähköliittimet on näkyvillä konehuoneessa asennus kestää vain hetken.
jos piuhat joutuu vetämään umpion sisään niin joutuu kikkailemaan läpivientien kanssa. joko katkomalla piuhoja tai halkaisemalla läpivientikumet.
ja vain H4 polttimoille. esimerkiksi kadettiin jossa polttimoiden kaikki sähköliittimet on näkyvillä konehuoneessa asennus kestää vain hetken.
jos piuhat joutuu vetämään umpion sisään niin joutuu kikkailemaan läpivientien kanssa. joko katkomalla piuhoja tai halkaisemalla läpivientikumet.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Joo, sitä sarjaa on jo tullut kaupassa hypisteltyä mutta oon vieläkin kahdenvaiheilla et teenkö ite vai ostanko ton.
Semmosta piti vielä kysyä että miten olette ottaneet virrat releille jos niitä on neljä; jokaiselle oma piuha akulta vai saako jostakin jonkinsortin "jakorasioita" minne vetäis yhen jöötimmän piuhan ja sielä lähtis omat johdot releille..? Vaiko sitten juottamalla neljä ohkasempaa isompaan?
edit. mitä on sulakejohtimet?
Semmosta piti vielä kysyä että miten olette ottaneet virrat releille jos niitä on neljä; jokaiselle oma piuha akulta vai saako jostakin jonkinsortin "jakorasioita" minne vetäis yhen jöötimmän piuhan ja sielä lähtis omat johdot releille..? Vaiko sitten juottamalla neljä ohkasempaa isompaan?
edit. mitä on sulakejohtimet?
"Sculptural Artistry and German Precision"
+Suzuki GSX750F 1999
+Suzuki GSX750F 1999
kuten myös.tpk_83 kirjoitti:itelläki lukiessa heräs kysymys että millaset ovat SULAKEJOHTIMET ?
ikinä kuullutkan moisista.
mie vedin/vetäisin ensin paksulla piuhalla akulta sulakepesälle ja haaroitan sitten riittävälle määrälle sulakkeita. ja sulakkeilta sitten releille.
esim. tälläinen kuvanmukainen 1sisään 4ulos on kätevä paketti
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 1526321177
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Tossa taas pisti mua silmään "valonvahvistin"...Presterin kirjoitti:http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ryhmaid=46
Siinä sinne Biltemaan linkki.
Bilteman sarjaan ei ehkä kannata sekaantua kun sen saa kuitenkin tehdä kokonaan uusiksi, valojen liittimet ja kaapelit on sentään käyttökelpoiset.
Sulakkeet siitä tosiaan puuttuu mikä on vähän kyseenalaista. Lisäksi ne releet on jotain venäläistä ylijäämätavaraa eli ihan kuraa. Lisäksi releiden liittimet on epästandardit joten ihan heittämällä ei saa kunnon releitäkään.
Eli sarja on ok kunhan siihen laittaa sulakkeet ja vaihtaa releet, mutta samalla sen melkein tekee alusta asti itse.
Tuolla siis tallissa on yksi moinen sarja josta molemmat releet korahti. Ei ollut minun autossa sentään
Yksi hajonnut rele voisi olla huonoa tuuria, kaksi hajonnutta relettä on huonoa laatua.
Sulakkeet siitä tosiaan puuttuu mikä on vähän kyseenalaista. Lisäksi ne releet on jotain venäläistä ylijäämätavaraa eli ihan kuraa. Lisäksi releiden liittimet on epästandardit joten ihan heittämällä ei saa kunnon releitäkään.
Eli sarja on ok kunhan siihen laittaa sulakkeet ja vaihtaa releet, mutta samalla sen melkein tekee alusta asti itse.
Tuolla siis tallissa on yksi moinen sarja josta molemmat releet korahti. Ei ollut minun autossa sentään
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B