B-omega 1 pytty hävisi.. ei pysty lukee vikakoodeja??
B-omega 1 pytty hävisi.. ei pysty lukee vikakoodeja??
eli auto Omega-B mv6 -96 3.0 x30xe automaatti.
olin kotiin ajamassa kun alkoi täristää kiihdyttäessä, ja laitoin auton tien sivuun kokeilin vapaalla niin ainakin 1 pytty puuttuu!! pakkasella aikaisemmin käynyt hetken vajaalla kun käynnistää.
mitään vuotoja ei löytynyt tulpat näytti kuivilta (ulospäin)
vedet normaalit/öljyt.
yritin vikakoodeja lukea mutta ei alkanut valo vilkkumaan??
olen kyllä ennen ne koodit pystynyt tarkistamaan.
se sulakeboxin liitin on sellainen 2 rivinen koko musta vas puolella vain 2metalli nastaa muut tyhjiä, oikealla 1-6 metallinastat.. 2 ylintä tyhjiä.
eli koodithan piti muistaaksen mitata välistä 5-6 (oikosulkea)
mutta ei homman pelaa...
olen hakua käyttänyt ja etsinyt mikä estää vikakoodin luvun muutten löytänyt.
olin kotiin ajamassa kun alkoi täristää kiihdyttäessä, ja laitoin auton tien sivuun kokeilin vapaalla niin ainakin 1 pytty puuttuu!! pakkasella aikaisemmin käynyt hetken vajaalla kun käynnistää.
mitään vuotoja ei löytynyt tulpat näytti kuivilta (ulospäin)
vedet normaalit/öljyt.
yritin vikakoodeja lukea mutta ei alkanut valo vilkkumaan??
olen kyllä ennen ne koodit pystynyt tarkistamaan.
se sulakeboxin liitin on sellainen 2 rivinen koko musta vas puolella vain 2metalli nastaa muut tyhjiä, oikealla 1-6 metallinastat.. 2 ylintä tyhjiä.
eli koodithan piti muistaaksen mitata välistä 5-6 (oikosulkea)
mutta ei homman pelaa...
olen hakua käyttänyt ja etsinyt mikä estää vikakoodin luvun muutten löytänyt.
Opel-> Oikea Peli Euroopan Liikenteeseen!! 
Ite vasta jouduin laittaa saman vaivan. suosittelen et hommaat pikaisesti uudet tulpanjohdot ainaki siihe. ite kun tyhmä ajoin (vähän pakon edessä) työvaliä sillä muutaman päivän vaikka se pätki ja kävi vaan viidellä ni päätti polttaa puolankin samaan nippuun. vajaat 10cm. oli palanu johto siellä suojakuoren sisällä ja puola sökö.
kohtuu paskamoinen vaan vaihtaa :S
pitänee tarkastaa nuo johdot/vaihtaa.
mulla ollut tuo vasta vähän alle 3kk.
luin huolto kirjasta että johdot vaihdettu noin 2v sitten?
aika nopeasti nuo kuluu...
(jos johdoissa vika)
toivotaa parasta.
mites tuo katti tykkää kun 1-pytty ei pelaa? öikös sen pitäisi aika pahaa tykätä? meneekö helposti rikki, kun sinne menee palamatonta bensaa??
mulla ollut tuo vasta vähän alle 3kk.
luin huolto kirjasta että johdot vaihdettu noin 2v sitten?
aika nopeasti nuo kuluu...
(jos johdoissa vika)
toivotaa parasta.
mites tuo katti tykkää kun 1-pytty ei pelaa? öikös sen pitäisi aika pahaa tykätä? meneekö helposti rikki, kun sinne menee palamatonta bensaa??
ite käytin kans omegaa tänään leimalla ja hyvin meni päästöistä läpivaikka tuli ajettua sillon yks pytty pimeenä. itseasiassa meni koko katsastuksesta läpi. ainut mistä sano, oli etupäästä apusimpukat et niissä on aavistus väljyyttä mut se on kuulema sen mielestä omegan ihan tyyppivika. et vaikka sinne vaihtaa uudet ni ne on hetkenpäästä samanlaiset
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

vielä vikakoodin luvusta, mulla se liitin ratin alla musta 16pin mista väleistä se luetaa?
olen noita ohjeita lukenut 25kertaa mutta ei siellä tuollaista ohjetta ole.
vain jonnee konehuone liittimiin ja käsijarrun/repsikan penkin alla oleviin liittimiin.
no.. en kyllä uskalla ton kanssa mitää riskeerata.
olen ajelematta kunnes vika löytyy.
ulkona on vain niin hiton kylmä enkä viitsis lähimmälle teese-itse hallille ajaa. (16km)
ajelen sitten työ hiacella....
noin selvisi... kolmas nasta alhaalta maihin niin alkoi valo vilkkumaan.
12 ja 19 koodit auton käynnissä ollessa, ja jos ei käynnissä.
eli onko molemmat anturit rikki?
olen noita ohjeita lukenut 25kertaa mutta ei siellä tuollaista ohjetta ole.
vain jonnee konehuone liittimiin ja käsijarrun/repsikan penkin alla oleviin liittimiin.
no.. en kyllä uskalla ton kanssa mitää riskeerata.
olen ajelematta kunnes vika löytyy.
ulkona on vain niin hiton kylmä enkä viitsis lähimmälle teese-itse hallille ajaa. (16km)
ajelen sitten työ hiacella....
noin selvisi... kolmas nasta alhaalta maihin niin alkoi valo vilkkumaan.
12 ja 19 koodit auton käynnissä ollessa, ja jos ei käynnissä.
eli onko molemmat anturit rikki?
sain uudet tulpan johdot+tulpat..
vaihdoin ne hirveellä työllä ja tuskalla pakkasessa, mutta tulos .........ei toimi!!!!!
taitaakin olle koko toinen puoli pimeä, eli 3 pyttyä puuttuu!!!
onko kellää hyviä ehdotuksia???
käytin hakua 40min löytämättä vastaavaa ongelmaa.
APUA!!!!!!
vaihdoin ne hirveellä työllä ja tuskalla pakkasessa, mutta tulos .........ei toimi!!!!!
taitaakin olle koko toinen puoli pimeä, eli 3 pyttyä puuttuu!!!
onko kellää hyviä ehdotuksia???
käytin hakua 40min löytämättä vastaavaa ongelmaa.
APUA!!!!!!
noin.. kävin äkki purkamassa romut auki ja testaamassa kaikki sylinterit/kipinät.
eli ongelma on 2 ja 5 sylinteri pimeenä. ei toinen puoli kuten edellisessa viestissä!! (sekoitin numerot)
oliskohan se sitten puola?
haulla löytyi että jos puola risa niin 2 pyttyä häviää.. ja se puola on vissii siellä minne ne johdot menee? vai?
löysin juttua noista johtojen hinnoista.. mutta kotkasa AD-varaosamaailmasta sain piuhat (bosch) 42e samat piuhat ooppelilla 162e ja kotkan ristorämällä 122e. aika isoja hinta eroja. ja ostamani johdot identtiset alkuperäisten kanssa.
eli ongelma on 2 ja 5 sylinteri pimeenä. ei toinen puoli kuten edellisessa viestissä!! (sekoitin numerot)
oliskohan se sitten puola?
haulla löytyi että jos puola risa niin 2 pyttyä häviää.. ja se puola on vissii siellä minne ne johdot menee? vai?
löysin juttua noista johtojen hinnoista.. mutta kotkasa AD-varaosamaailmasta sain piuhat (bosch) 42e samat piuhat ooppelilla 162e ja kotkan ristorämällä 122e. aika isoja hinta eroja. ja ostamani johdot identtiset alkuperäisten kanssa.
- Ooppelijanne
- 'Senator'

- Viesti:
Re: B-omega 1 pytty hävisi.. ei pysty lukee vikakoodeja??
Dääm, viisipyttynen ämvee 6sloxa kirjoitti:eli auto Omega-B mv6 -96 3.0 x30xe automaatti.
olin kotiin ajamassa kun alkoi täristää kiihdyttäessä, ja laitoin auton tien sivuun kokeilin vapaalla niin ainakin 1 pytty puuttuu!!
Calibra -92 C20XE Manta B -77 *24** Manta B *varaosina* Omega 2.4 *paalissa*
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
tais olla juurikin tuo 2 ja 5 pytty saman puolan takana. mulla vaan pimeni sillon pelkästään yks pytty. Aika pitkälti vaikuttas et puola on sanonut sopimuksen irti. AD:lta tilasivat alkuperäisen boschin puolan joka makso n.150e. ja johdot satasen päälle. ei onneks tullu ihan älyttömän kalliiks se remontti. Btw kannattaa ottaa siitä puolasta se varaosanumero ylös tai koko puola mukaan ni löytyy osa helpommin. Mulle sillon kertovat et on kolmee erilaistapuolaa ni ei tiiä et mikä se oikee sitte on ellei oo sitä numeroo.