Calibran C20NE mittaristosta
-
qwerty1234
- 'Admiral'

Calibran C20NE mittaristosta
Millainen tuon calibran alkuperäisen mittariston jäähdytysnesteen asteikko on? Mikä lämpötila on ekan viivan kohdalla? Tuntuu, että joku on vaihtanut tuonne vääränlaisen pohjan. Mulla on siinä keskimmäisen viivan kohdalla vasta 90, kun olen nähnyt sellasia missä tuo ensimmäinen viiva on 90
Niin ja ekalla viivalla en tarkoita sitä viivaa minkä päällä viisari "lepää" kun virrat ei ole päällä, vaan siitä seuraava.
-
qwerty1234
- 'Admiral'

Re: Calibran C20NE mittaristosta
Tuskin olet alkuperäisessä nähnyt,tai sitten asteikko ei ainakaan lineaarinen ole.qwerty1234 kirjoitti:Mulla on siinä keskimmäisen viivan kohdalla vasta 90, kun olen nähnyt sellasia missä tuo ensimmäinen viiva on 90![]()
Jos ensimmäinen viiva olisi 90 astetta,niin toinen olisi jo 180astetta
Kyllä se joka alkuperäismittaristossa taitaapi tuo keskimmäinen vasta olla 90...
Tuo nopeusasteikkokin riippuu autosta(astra/calibra/vectra) ja moottorityypistä.
Kieppimittareitakin on 7t ja 8t loppuvia ja bensamittareita 50 ja 60l asteikolla.
-
qwerty1234
- 'Admiral'

Re: Calibran C20NE mittaristosta
No nyt muistui mieleen missä olen tuollaisen nähnytTJT kirjoitti: Tuskin olet alkuperäisessä nähnyt,tai sitten asteikko ei ainakaan lineaarinen ole.
Jos ensimmäinen viiva olisi 90 astetta,niin toinen olisi jo 180astetta
Kyllä se joka alkuperäismittaristossa taitaapi tuo keskimmäinen vasta olla 90...
Tosiaan, itselläni on tuo 90 vasta seuraavassa merkissä. Kuuluuko siis näin olla?
E: Tässä vielä kuva omasta asteikosta:

-
qwerty1234
- 'Admiral'

-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

Meikäläisen Calibran (DTM) mittaristo näyttää tältä (klik!), lämpömittari on hiukan toisenlainen ku esim. qwerty1234:n... Moottorityypillä lienee jotain tekemistä mittariston lukemien ja näyttämän kanssa...niinku TJT jo mainitsi.
Ja tosta lämmöstä, mulla ne jää näin talvella tasan tuohon 90 asteeseen ja kesällä nousee hivenen ylemmäs (n. 92 asteeseen). Viime talvena vaihdoin termarin ku ei meinannu lämmöt nousta ku puoleen väliin ennen tuota 90 merkkiä...
Ja tosta lämmöstä, mulla ne jää näin talvella tasan tuohon 90 asteeseen ja kesällä nousee hivenen ylemmäs (n. 92 asteeseen). Viime talvena vaihdoin termarin ku ei meinannu lämmöt nousta ku puoleen väliin ennen tuota 90 merkkiä...

-
qwerty1234
- 'Admiral'

Niin, tuossa linkittämässäni manuaalissa oli samanlainen lämpömittari kuin sinullakin. Ei kai se moottorityyppi voi vaikuttaa kuitenkaan, jos manuaalissa on mainittu vain yhden tyyppinen lämpömittari.jeppe jääkarhu kirjoitti:Meikäläisen Calibran (DTM) mittaristo näyttää tältä (klik!), lämpömittari on hiukan toisenlainen ku esim. qwerty1234:n... Moottorityypillä lienee jotain tekemistä mittariston lukemien ja näyttämän kanssa...niinku TJT jo mainitsi.
Itsellä nousee kanssa tasan tuohon sinun 90 kohtaan, mutta itselläni asteikon mukaan se olisi vissiin sitten 80. No onkohan sillä niin paljon väliä, että onko lämmöt oikeasti 80 vai 90.
-
qwerty1234
- 'Admiral'