Manta b -85 ruiskun piuhojen kytkentä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
vekkuli
'Kapitän'
'Kapitän'

Manta b -85 ruiskun piuhojen kytkentä

Viesti Kirjoittaja vekkuli »

Tätäkin on varmasti täällä käsitelty mutta liekkö oikea hakusana hukassa.

Eli olen laittamassa b-asconaan -85 mantan le-jetronikkia Boksin läheltä löytyy vihreät piuhat johtosarjassa tuliko tähän puolan-?Sitten löytyy toisaalta johto sarjasta punainen piuha jossa yros apiko päässä uskoisin tämän olevan jatkuva virta.Mutta sitten on sellainen musta liitin johon tulee useampi johto ja on kolmenapainen.
Kytkentä kaavioita olen kyllä löytänyt mutta on ole niitä hyvä lukemaan.Sen tiedän että yksi piuha menee pensapumpulle ja solenoidille mutta mitkä sitä en tiedä.
Jos joku pystyisi ohjastamaan oikeaan suuntaan olisin hyvin kiitollinen!!
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Re: Manta b -85 ruiskun piuhojen kytkentä

Viesti Kirjoittaja Simo »

vekkuli kirjoitti:Boksin läheltä löytyy vihreät piuhat johtosarjassa tuliko tähän puolan-?
Tulee.
vekkuli kirjoitti:Sitten löytyy toisaalta johto sarjasta punainen piuha jossa yros apiko päässä uskoisin tämän olevan jatkuva virta.
Näin on.
vekkuli kirjoitti:Mutta sitten on sellainen musta liitin johon tulee useampi johto ja on kolmenapainen.
Kytkentä kaavioita olen kyllä löytänyt mutta on ole niitä hyvä lukemaan.Sen tiedän että yksi piuha menee pensapumpulle ja solenoidille mutta mitkä sitä en tiedä.
Pensapumpulle paksu valkoinen.
Liitin johon tulee musta-punainen ja pari valkoista niin solenoidille liittimeen mihin tulee auton johtosarjastakin musta-punainen.
Ja jäljelle jäänyt musta johto on +12V virtalukolta tai muualta mihin tulee jännite vain kun virrat on autossa päällä. Jos autossa on ennen ollut kaasari automaattiryypyllä niin se automaattiryypylle menevä virtajohto on just tähän tarkotukseen sopiva.
vekkuli kirjoitti:Jos joku pystyisi ohjastamaan oikeaan suuntaan olisin hyvin kiitollinen!!
Eipä kestä.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Vastaa Viestiin