Viime talvena kun oli lämpötila alle -20c pari viikkoa putkeen, niin X18XE Astralla tankillisen keskikulutus oli noin 11 litraa/100km. Tämä saatiin aikaan lyhyellä ajolla ja startit useimmiten ilman lohkolämmitintä.
Kyllä omega mulla ainakin hörsii sen 12L/100Km, tosin tämä sisältää 60-70% Kylä rallia josta yli 50% takarenkaat sutii mutta kulutus olisi paljon maltillisempi jos vain malttaisi.. huomattavasti vähemmän tämä vie kun vertaa edelliseen autoon e30 320i buimuri. Ei sillä mun ajoilla alle 15l/100km päässyt oikeestaan koskaan.
edit. kirivirhiöitäkorjaaltu
Nokkela selviää siitä mihin viisas ei joudu!
kohta tulee turpaan niin että tukka lähtee!
Astralla ei saa menemään 10L/100km millään, mutta calibralla se ennemmin sääntö kuin poikkeus.
Calibralla tankillisen keskikulutus tossa pakkasilla oli 13,7L/100km
Tankillisen keskimaksimi ei oo tainnu olla koskaan edes 8 litraa deetä. Vaikka auto on saattanu unohtua käyntiin pihalle pariksiki tunniksi. noh eipätuotakiisseliä saa mitenkään kuluttamaan paljoa.
Pitäs varmaan hinata jotain panssarivaunua että menis ees li kympin. Ja tämähän on tietysti vaan positiivista.
Zafira vm -03 (1.8 l) kuluttaa kaupunkiajossa 11-12 l/100 km ja maantiellä alimmillaan 7,5 l/100 km. Maantiellä ajelen parhaimmillaan tankillisella yli 700 km ja kaupungissa alimmillaan alle 400 Molemmat kulutusluvut mitattu talvella, sillä olen ajellut tuolla vasta viime syksystä.
pekuli kirjoitti:Zafira vm -03 (1.8 l) kuluttaa kaupunkiajossa 11-12 l/100 km
Eipä ole siis Opelin moottoritekniikka kehittynyt ainakaan taloudellisemmaksi kahteenkymmeneen vuoteen! -83 mallinen Rekord pari desiä isommalla koneella vie suurinpiirtein saman mitä tuo.