Penkkien homehtuminen
Penkkien homehtuminen
Auto on tämän talven seisonnassa. Ei oo mitään katosta tai muuta missä sitä säilyttäisin ja nyt penkit ovat ruvenneet homehtumaan. Niihin on ruvennu ilmestymään jotain harmaita ja sammaleenvihreitä läiskiä... Miten tuota homehtumista voi estää? Mulla on ollu ikkuna 2cm auki, et oisko toi tähän syynä?
Jännä juttu, et vaikka ikkuna on vähän auki, niin se ei oikein auta. Silti penkit homehtuuveksu kirjoitti:kosteuden poistoohan sitä pitäs harrastaa.
edit. Löyty tämmönen Bison kuivapallo http://www.caravanpalvelu.com/1st/html/ ... e=showprod Pitäis varmaan tilata.
-
havericky
- 'Diplomat'

- Viesti:
Tuttu tunne ja ilmiö.
Ovatkohan autosi lattiamatot märkiä? Ikkunat (tuulilasi) ilmeisesti sisäpuolelta jäässä/huurussa/märkinä?
Kokeile harjata/pyyhkiä penkeistä ja turvavöistä home pois. Yleensä lähtee helposti jos ei ole kovin kauaan päässyt muhimaan. Tuohon homeen poistoon pitäisi löytyä tarvittaessa oikeen kemikaalejakin.
Kosteuden poistajaa autoon. Joko tuollaisia valmista patenttia (maksaa) tai sitten väkerrät kosteudenimijän itse. Merisuola on (oikeinkäytettynä) kova imemään kosteutta puoleensa. Eikä maksa juuri mitään.
Ovatkohan autosi lattiamatot märkiä? Ikkunat (tuulilasi) ilmeisesti sisäpuolelta jäässä/huurussa/märkinä?
Kokeile harjata/pyyhkiä penkeistä ja turvavöistä home pois. Yleensä lähtee helposti jos ei ole kovin kauaan päässyt muhimaan. Tuohon homeen poistoon pitäisi löytyä tarvittaessa oikeen kemikaalejakin.
Kosteuden poistajaa autoon. Joko tuollaisia valmista patenttia (maksaa) tai sitten väkerrät kosteudenimijän itse. Merisuola on (oikeinkäytettynä) kova imemään kosteutta puoleensa. Eikä maksa juuri mitään.
itse ainakin huomasin edellisessä autossa aivan saman ilmiön.. varsinkin turvavyöt tuntu keräävän valkoista untuvaa ylle.. Ite pidin muutaman kerran viikossa sisätilanlämmitintä pyörimäs, jaikkuna pikkusen auki että kosea ilma pääsisi mahdollisimmanhyvin ulos. Mut se o aika hankalaa pitää autoa koko talvi home-vapaana, varsinkin kun ei ole edes autokatosta. Helposti kun tulee kovat pakkaset -> sit aurinkonpaistetta -> 0 asteisia kelejä -> pakkasta jne. jne. ni pääsee tuo lämpötila kapiinissa vaihtelee niin paljon et väkisin kerää kosteutta sisätiloihin.. Ja sit vielä auto ei tunnetusti täysin tiivis kapiinista ole mm. takakopan kautta usein tulee kosteutta myös sisätiloihin.. Mutta omasta ainakin huomasin, että "home" oli täysin pintapitoista ja helppo pyyhkiä..
Tsemppiä homevastaiseen taisteluun!
Tsemppiä homevastaiseen taisteluun!
Opel Vectra 2.0 GLS-i 1989 300 000km, OHC. - ei vähäpäästöinen