Olen ajatellut vaihtaa oman ´93 Astrani uudempaan Corsaan ´02-´04. Koeajolla on tullut kokeiltua 1,2 litraisella myllyllä varustettua ja kulkupuoli tuntuu kohtuulliselta. Häviäähän se suorituskyvyssä 100 heppaselle Astralle, mutta onhan mulla ollut 5 vuotta 60 hv Corsa A ja silläkin pärjättiin. Netistä olen kuitenkin katsellut 1,4-litraisia sporttejakin, mutta niitä ei täällä Turun suunnalla ole näkynyt tarjolla.
Joten kysymys: Tuntuuko 1,4:n lisä 10 hv ja 20 nm persuksissa vai ennemminkin kukkarossa? perustuvatko moottorit muuten samaan peruskonstruktioon?
Käyttökokemuksetkin kiinnostaisivat.
Kokemuksia C Corsasta
Itsellä ei ole kokemusta 1.4 mallista mutta ainakin 1.2 16v on ketjukone. Kulkupuoli on ok jos ajelee yksin eikä tarvi rekkoja ohitella. Edellinen Corsa oli B-mallin 1.2 8v minkä jälkeen 35hv lisäys tuntui huomattavalta varsinkin maantieajossa. Veikkaan että 1.4 C-Corsan ja 1.6 G-Astran hinnoissa ei liene suurta eroa joten kannattaa katsella Astrojakin.
Niin ja reilu puoli vuotta ajeltu tuolla 2003 1.2 16v Corsalla eikä ole ollut mitään ongelmia.
Niin ja reilu puoli vuotta ajeltu tuolla 2003 1.2 16v Corsalla eikä ole ollut mitään ongelmia.
Exät: Corsa B ja C, 2x Astra G, Zafira B ja C.