Öljy kummallisesta paikasta (luulisin)
Öljy kummallisesta paikasta (luulisin)
Hei kaikki.
Nyt om eriskummallinen ongelma.
Ostin n. 4 kk sitteen Opel Vectrn 1.6 16 vm. 2000.
Nyt huomasin, että öljyä joutuu lisään n. 1l /2000km. O
massa pihassa huomasin (lunta satanut), että öljyä oli valunut maahan. Katsoin vuotoa mistä johtuis mutta olen aivan ulkona ;siis en tiedä. Itse en ymmärrä auton tekniikasta juuri mitään joten pyydän apuanne.
Otin kuvia paljon kyseisestä vuodosta ja jos tämä kertoo jollekin jotain, niin olisin todella kiitollinen.
Itse asun Tampereella kämmenniemessä ja vaimolla ja minulla tulee joka päivä 60 km. töihin ja sen vuoksi kysyn onko tämä oikein vakava vikä, että ei voi enää ajaa? Nyt oolen tosiaan niin navuton, että metro-auto käy mielessä. Toivon, että katsoisittette kuvia osoitteessa.
http://www.petriko.jossain.com
Kiitos kaikista vastauksista.
Petri Kovanen
Nyt om eriskummallinen ongelma.
Ostin n. 4 kk sitteen Opel Vectrn 1.6 16 vm. 2000.
Nyt huomasin, että öljyä joutuu lisään n. 1l /2000km. O
massa pihassa huomasin (lunta satanut), että öljyä oli valunut maahan. Katsoin vuotoa mistä johtuis mutta olen aivan ulkona ;siis en tiedä. Itse en ymmärrä auton tekniikasta juuri mitään joten pyydän apuanne.
Otin kuvia paljon kyseisestä vuodosta ja jos tämä kertoo jollekin jotain, niin olisin todella kiitollinen.
Itse asun Tampereella kämmenniemessä ja vaimolla ja minulla tulee joka päivä 60 km. töihin ja sen vuoksi kysyn onko tämä oikein vakava vikä, että ei voi enää ajaa? Nyt oolen tosiaan niin navuton, että metro-auto käy mielessä. Toivon, että katsoisittette kuvia osoitteessa.
http://www.petriko.jossain.com
Kiitos kaikista vastauksista.
Petri Kovanen
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
Eikös toi oo moottorin kumityyny? Ja jos se on öljy täytetty niin se vois vuotaa, mutta ei se moottori öljyjä vuoda vaan omiaan. Mitäs jos putsaat öljyn pois, tuleeko kuinka nopeesti takasi? Ja näkyykö missään muualla öljyä? Kun kone käy niin tippuukko kyseiseen paikkaan öljyä jostain?
Astra J OPC
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
ONKO MOTONETIN TUOTE OIKEA
Ilmoitin aiemmin, että metro-autossa maksaa 122 euroa kumityyny.
Motonetin luettelossa on seuraavaa:
MOOTTORIN TUKIKUMI OPEL VECTRA-B 96--02
Viallinen tukikumi saattaa aiheuttaa pakoputkivaurion (moottori "elää" ylitse rajansa).
B TukiTANKO (silmukkapäinen tanko, 2/auto). . . . . . . . . 18-2206 23.50 ???
B Kumityyny/HYDR etu/vasen (ei Diesel/V6). . . . . . 18-2256 59.00 ???B
Kumityyny/HYDR etu/vasen 1,7TurboD. . . . . . . . . . . . 18-2257 69.85 ???
B Kumityyny/HYDR etu/oikea 1,6. . . . . . . . . . . . . . . 18-2258 58.00 ???
B Kumityyny/HYDR etu/oikea 1,7TurboD. . . . . . . . . . . . ei saatavana
B Kumityyny/HYDR etu/oikea 1,8/2,0bens. . . . . . . . . . . 18-2260 58.00 ???
Olisiko korostettu tuote sama? eli säästäisin yli 60 euroa jos hajen motonetistä. Onnistuuko tyynyn laittaminen itse?
Tässä kuva vielä.

Motonetin luettelossa on seuraavaa:
MOOTTORIN TUKIKUMI OPEL VECTRA-B 96--02
Viallinen tukikumi saattaa aiheuttaa pakoputkivaurion (moottori "elää" ylitse rajansa).
B TukiTANKO (silmukkapäinen tanko, 2/auto). . . . . . . . . 18-2206 23.50 ???
B Kumityyny/HYDR etu/vasen (ei Diesel/V6). . . . . . 18-2256 59.00 ???B
Kumityyny/HYDR etu/vasen 1,7TurboD. . . . . . . . . . . . 18-2257 69.85 ???
B Kumityyny/HYDR etu/oikea 1,6. . . . . . . . . . . . . . . 18-2258 58.00 ???
B Kumityyny/HYDR etu/oikea 1,7TurboD. . . . . . . . . . . . ei saatavana
B Kumityyny/HYDR etu/oikea 1,8/2,0bens. . . . . . . . . . . 18-2260 58.00 ???
Olisiko korostettu tuote sama? eli säästäisin yli 60 euroa jos hajen motonetistä. Onnistuuko tyynyn laittaminen itse?
Tässä kuva vielä.
Hintaero johtunee siitä et metro-auton tuote on alkuperäisosa ja motonetin myymät on tarvikeosia... Jotkin tarvikeosat on ihan yhtä hyviä ku alkuperisetkin mut näistä nimenomaisita en tiedä...
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Jos tuo hydraulinen tukityyny myydään TOPRAN nimimerkin alla, kun motonetti myy esim alustan puslia, iskarin ylätukia ym. Pysy näistä KAUKANA. Vaihdoin omaan autoon kyseisen merkin alla myytävät yläkiinnitykset joustintukiin ja mokomat paskat repesivät yhden talven yli, alkuperäiset kesti kymmenen vuotta. Menivät vain veltoiksi pitkä matkan jälkeen, mutta eivät todellakan revenneet palasiks ! tietty jokainen tekee miten haluaa, mutta joskus vain voi olla niin että satasen säästö tekee tonnin laskun..... 
Eipä se Topran merkkinä suoraan tarkoita huonoa laatua, kun osa tavarasta on vaan Topranin pakkaamaa. Voi siis olla laatikossa ihan alkuperäistäkin osaa. Jos tiskiltä ostaa niin siinähän sitä voi ennen ostoa ihmetellä mikä osa sieltä löytyy.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Ei millään pahalla, mielipide on vain että een luottais. Senverran huonoja kokemuksia juuri noista joustintuen kumeista että toista kertaa en laita. Kalliiksi tulee tavallaan sekin kun purkaa autoa niin laajasti mitä kumien vaihto vaatii, ja tämä puolen vuoden välein....
Kieltämättä olis ollu hemmetin houkuttavaa hankkia Topran merkkisiä venttiilejä kansiremontin yhteydessä, mutta mainituista syistä jäivät hyllyyn. Ei ollut TRW merkkiinkään varaa....
Kieltämättä olis ollu hemmetin houkuttavaa hankkia Topran merkkisiä venttiilejä kansiremontin yhteydessä, mutta mainituista syistä jäivät hyllyyn. Ei ollut TRW merkkiinkään varaa....