Vectraa ostelemassa

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Teemu J
OCF Member 2017

Vectraa ostelemassa

Viesti Kirjoittaja Teemu J »

Olen tossa kevään/kesään aikana ostaa tollaisen b-vectran.. Mutta mitä mallia suosittelisette/ ei kannata ostaa. Olen kuullut et 1.6kone syö öljyä aika paljon, mutta onko kellään käytönnön kokemuksia? Et laittakaapa kommenttia!!!!

"Ooppelista toyotaan ja takaisin" -(z)- -(z)-
kontio
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja kontio »

Jos budget riittää niin B2:een kannattaa satsata.
Ainoa syy olla ostamatta B2:ta on B1 V6:n ajettavuus,mutta tämä siis vain V6:ssa...

Puslat menee 150tkm jälkeen, ruostetta siellä täällä, esim ovien reunat ja takakaaret, EGR, takalevyt ruosteessa, sytkäpuola on aika arvokas, 200€. Jos nykii ja EGR ehjä/tukittu, tämä lienee syynä.
Jakopäässä on vaihtoväli ärsyttävät 60tkm, mutta se on halpa, 295€ metrolla.
Jakopää jos kunnossa ja vetää/käy tasaisesti eikä ruostetta, lienee hyvä peli.

Koneista sen verran että 1.6 ei 1300 kiloa oikein liikuta, X20XEV, X18XE(1) ovat hyviä perusvarmoja moottoreita, kakkonen toki kuluttaa enemmän mutta ihan sopuisasti kuitenkin.
V6 on ihan "perus kutonen", ei kai siinä mitään ihmeellistä missään tyypissä (2.5/2.6) ole ollut.
2.2 on ketjulla, ketjuja tosin katkeillut.

Mutta eipä tossa mitään ihan pommivikoja taida olla vaikka kuinka paska säkä kävis,ja tyhmä ostaa huonoa :lol:

Sit bensaa kuluu 5-12l/100km riippuen autosta ja renkaat saa uusia 20-40tkm välein :lollis:

Mä testaan koeajolla auton silleen että motarilla kaasu pohjaan, ja jos uskallus loppuu ennen ongelmia niin auto on kunnossa

Ps mulla olis B2 myytävänä...hinta "vajaa 8000€" vanteista yms riippuen.
Ps_2 on oikeesti hyvä menopeli, uskallan myydä tutullekin...
A4 Tdi
Teemu J
OCF Member 2017

Vai tollast

Viesti Kirjoittaja Teemu J »

No pitäsköhä sillon vaan pysyä tojotassa =) .
kontio
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja kontio »

Kyllä saksalainen on aina saksalainen ajettavuudeltaan.

Riippuu tojotasta, jos se on avensis sillä 170 heppaisella diisselillä, älä vaihda.Muuten vaihto kannattaa...
A4 Tdi
Vastaa Viestiin