Nokan hiomisesta

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

havericky kirjoitti:Alkuperäinen painoi muistaakseni 54g/kpl. Eli Febit ois 34g/kpl. Eli 320g kevyemmät kuin alkuperäset 16kpl. :o :-?

Tuo 17105 näyttäisi kepeämmältä.
juu tollaset 17105:set on itelläkin calibrassa.painoa en muista mut se 20-21g oli painoissa eroa kun töissä digivaaalla punnitsin.

juu eihän toi 320g paljoo oo :lollis:
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Jartsa kirjoitti:
hommaa sinne febi bilsteinin hydrot on 20grammaa kpl kevyemmät kuin orkkikset..tulee sitä kierros kestävyyttä jonkinverran lisää.ja jokunen hevosvoimakin voi eksyä lisää 8)
kiitos vaan hyvästä vinkistä...eipä ollut mulla tietoa siitä että noissa voi olla noinkin paljon paino eroa.mulla on hyllyssä n.5000km ajetut paininkupit kun tulivat erään ostamani moottorin mukana joten en siksi nyt meinaa uusia hankkia mutta eipä mulla ole muistikuvaa kyllä niiden merkistäkään vaikka ne itse sinne silloin vaihdoinkin :oops: :D .pro&streetiltähän ne silloin taisi tulla.pitääpä siis puntaroida nuo jossain välissä josko vaikka olis tuuri käynyt oikean merkin suhteen.sen verran noista kuitenkin tiedän että edellisessä autossa kun ne mulla oli niin pysyivät hyvin mukana vielä yli 8000rpm kun joskus tuli noita vaihdemissejä,normaalisti vaihdot oli välillä 7200-7600 riippuen vaihteesta.oon vaan kuullu noita rakentaneilta että hydrojen limiitti olis jossain 8000rpm:n paikkeilla,ite en siis ole rajaa vielä löytänyt.
Todennäköisesti väärässä.
JukeN
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja JukeN »

Jartsa kirjoitti:eikös noi x20xev:n nokat käy suoraan 20xe koneeseen ja nostoa olis se milli enemmän,vai oliko peräti reilu...vai onko mun muistikuva ihan hakoteillä...???
C20xe nokissa on tosiaan nostoa 9,5mm ja x20xev nokissa 9,2mm. Catcams ilmoittaa viimeisimpien x20xev nokkien nostoksi 10,6mm, mutta väittäisin, että tuossa on virhe. Muut valmistajat ilmoittavat 9,2mm noston kaikille x20xev vakionokille ja 9,2mm nostolla nokat omassakin koneessa olivat. X20xer nokat on sen sijaan 10,6mm nostolla, z20let nokissa nostoa 8,5mm. Tiedot on Opelin tietokannoista.
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori

Viesti Kirjoittaja madi »

sitä minäkin vähän ajattelin että ei ikinä semmosessa koneessa voi olla 11mm nostoja sehä o kuminauha se kone
Vastaa Viestiin