Merkkiliikkeen huollon mukaan F-Astrasta (92) oli hajonnut moottorinohjausyksikkö, ja kovasti väittävät että jos hankin käytetyn yksikön purkaamolta ja asennutan sen heillä paikalleen, niin se pitäisi myös ohjelmoida uudelleen.
Muualta olen kuitenkin kuullut huhuja, ettei noita bokseja saa ohjelmoitua enää uudelleen, vaan pelkkä uuden asentaminen vanhan tilalle olisi riittävä toimenpide.
Kumpaa tässä pitäisi uskoa? Yrittävätkö merkkiliikkeen miehet saada vain liksaa tienattua "huijaamalla" boksin ohjelmoimisen tarpeesta vai olivatko huhujen levittäjät vain oikeasti tietämättömiä asiasta? Eli käytännössä onnistuisiko tuon boksin vaihto itseltäkin erään tutun kotimekaanikon avustuksella?
Jos onnistuu periaatteessa itseltä (ei tarvitse säätö- tai mittalaitteita yms), mitä muuta tuohon vaihtotyöhön kuuluu kuin pelkkä paikalleen laitto? Joka tapauksessa uuden ohjausyksikön hankinta ei oikein kannata, koska hintaa kertyy pelkälle yksikölle silloin lähes 500 euroa... :|
C16NZ moottorinohjausyksikön vaihto
Itsellä sama tilanne..auto on -02 astra.Ja tähän malliin ei saa korjattua boksia.Käytetyt maksaa 500 ja uusi 950.Vaatii koodauksen tai vastaavan ajoneston takia,jos ymmärsin oikein
Itse päädyin ostamaan uuden ihan siitä syystä että näitä bokseja näistä paukahtelee.Ja kun on uus koneessa kiinni niin on siinä myös uuden takuu.Kannattaa myös varmistaa että se vika todellakin on siinä boksissa.Huollossa mielellään sanovat tuon viaksi heti samaantien.Itse olin vahtimassa että vika todellakin korjaantui boksinvaihdolla,ettei käy niin että korjaamo on tehnyt väärän diagnoosin ja vaihtavat jonkun anturin jossa vika oikeasti oli,ja lasku tulee boksista joka turhaan vaihdettiin....tulee aika kallis anturi.
Itse päädyin ostamaan uuden ihan siitä syystä että näitä bokseja näistä paukahtelee.Ja kun on uus koneessa kiinni niin on siinä myös uuden takuu.Kannattaa myös varmistaa että se vika todellakin on siinä boksissa.Huollossa mielellään sanovat tuon viaksi heti samaantien.Itse olin vahtimassa että vika todellakin korjaantui boksinvaihdolla,ettei käy niin että korjaamo on tehnyt väärän diagnoosin ja vaihtavat jonkun anturin jossa vika oikeasti oli,ja lasku tulee boksista joka turhaan vaihdettiin....tulee aika kallis anturi.
Vikakoodit on kyllä jo nollattu aiemmin. Ei sillä että sieltä mitään vikakoodeja tuosta viasta löytynytkään ennen nollausta, kun perinteisellä tee-se-itse miehen rautalankapatentilla tuli niitä katseltua.
Mutta siis ensimmäiseksi täytyy tosiaan irroitella entinen boksi pois ja käydä vertaamassa sitä purkamon käytettyyn kappaleeseen. Jos on samanlainen niin vaihtoon vaan omatoimisesti ja kokeilemaan josko lähtisi käyntiin...
Mutta siis ensimmäiseksi täytyy tosiaan irroitella entinen boksi pois ja käydä vertaamassa sitä purkamon käytettyyn kappaleeseen. Jos on samanlainen niin vaihtoon vaan omatoimisesti ja kokeilemaan josko lähtisi käyntiin...