B omegan ilmastoinnin huolto

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

hyvää huomenta Opel väki!

missäpä kannattaisi huollattaa jyväskylän seudulla ompun ilmastointi, lähinnä kylmäaineen täyttö? auto mestat ottaa siitä yli 100e pitkälle, mutta olen kuullut huomattavasti halvemmista vaihtoehdoista, jos jollakin olis tietoa mikä liike näitä juttuja tekee niin kertois sen tänne, kiitos!
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

No nuo freonithan on luvanvaraista touhua, siinä syy suolaiseen hinnoitteluun?

Kaverilta meni ilmastoinnin kompura ja noitten nesteitten täyttö taisi maksaa käsittämättömät 400e.Merkkiliike olisi toki pistänyt hinnassa vielä paremmaksi.

O

n 2003-03-27 08:49, Jerzey wrote:
hyvää huomenta Opel väki!

missäpä kannattaisi huollattaa jyväskylän seudulla ompun ilmastointi, lähinnä kylmäaineen täyttö? auto mestat ottaa siitä yli 100e pitkälle, mutta olen kuullut huomattavasti halvemmista vaihtoehdoista, jos jollakin olis tietoa mikä liike näitä juttuja tekee niin kertois sen tänne, kiitos!
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2003-03-27 11:15, jjvirtan wrote:

No nuo freonithan on luvanvaraista touhua, siinä syy suolaiseen hinnoitteluun?

Kaverilta meni ilmastoinnin kompura ja noitten nesteitten täyttö taisi maksaa käsittämättömät 400e.Merkkiliike olisi toki pistänyt hinnassa vielä paremmaksi.
mutta eihän siellä edes ole freonia enää nykyään.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Jerzey on 2003-03-27 11:22 ]</font>
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Mulla maksoi A-Vectran ilmastoinnin täyttö 40€, ja samaan hintaan sinne vaihdettiin uusi letku kuluneen tilalle. Freonia se ei enään nykyään ole. SOita jollekkin kylmäkoneasentajalle niin saat melko helposti ja halvalla täytettyä sen.

Janne
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

Niin toi auto oli siis vanha ja siinä oli freonia...

Täyttöä ei moni enää pystynyt tekemään.

Laitteiston uusiminen freonittomalla vasta oliskin kustantanut..

On 2003-03-27 11:34, jamboy wrote:
Mulla maksoi A-Vectran ilmastoinnin täyttö 40€, ja samaan hintaan sinne vaihdettiin uusi letku kuluneen tilalle. Freonia se ei enään nykyään ole. SOita jollekkin kylmäkoneasentajalle niin saat melko helposti ja halvalla täytettyä sen.

Janne
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Ei ollut freonia mitä laitettiin ja hyvin toimi. Se on periaatteessa vastaavaa ainetta kuin freoni, mutta "terveellistä". Täyttö oli helppo homma ja siinä ei mennyt kuin hetki.

<font size=-1>[ This Message was edited by: jamboy on 2003-03-27 11:44 ]</font>
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2003-03-27 11:34, jamboy wrote:

Janne
täytyypä kilauttaa kylmä asentajalle, kait niilä sitten on sopivat koneet myös autojen laitteiden täyttöön, kun jääkaapista ei ole kyse :smile: thanks
Vastaa Viestiin