Astra G vm-99, X17DTL ongelma

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Astra CDX
'Kapitän'
'Kapitän'

Astra G vm-99, X17DTL ongelma

Viesti Kirjoittaja Astra CDX »

Elikkäs otsikon mukainen kulkine sanoi eilen aamulla yhteistyösopimuksen irti kerralla. Työmatka nimittäin loppui heti alkuunsa auton sammuttua äkillisesti. Kone ei ennen sammumista tuntunut mitenkään erilaiselta, ts. ei nykimistä eikä muitakaan oireita. Olisikos kenelläkään vinkkejä, jotta mistä vikaa kannattaisi hakea. Sen verran olen autoa tutkinut, että ainakin kaikki sulakkeet näyttää olevan kunnossa ja nokka-akselikin pyörii, ts. jakopään remmin pitäisi olla kunnossa. Itsellä on pieni pelko puserossa, noinkohan syöttöpumppu otti ja laukesi. Mikäli niin pääsi käymään, niin sopiikohan tuohon G-mallin Astraan heittämällä F-mallin Astran (X17DTL) syöttöpumppu? Semmoisenhan voisi vaikka käytettynä jostain löytää... 1600 euron pumppua en kyllä tuohon vehkeeseen osta... :(

PS. Mikähän mahtaa olla kyseisen koneen syöttöpumpun tyyppi?
Astra CDX
'Kapitän'
'Kapitän'

Se on nyt sitte Astra odottelemassa huomista huoltoa Opel-liikkeen pihalla. Saas nähdä, jotta tuleeko auton vaihto, vai selviääkö tästä pelkällä säikähdyksellä... :-?
Astra CDX
'Kapitän'
'Kapitän'

Itse itselleni vastaten... En selvinnyt säikähdyksellä... :evil: Taitaa olla aika vaihtaa autoa...
Opel Astra
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Opel Astra »

Astra CDX kirjoitti:Itse itselleni vastaten... En selvinnyt säikähdyksellä... :evil: Taitaa olla aika vaihtaa autoa...
Pumppu?
Nykyisin: Mercedes Benz C220Cdi Avantgarde -06
Ex: G-Astra 2.0i -00, C-Vectra 2.2 Dti -02, Seat Leon 1.9 Tdi -07, Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
Astra CDX
'Kapitän'
'Kapitän'

Opel Astra kirjoitti:
Astra CDX kirjoitti:Itse itselleni vastaten... En selvinnyt säikähdyksellä... :evil: Taitaa olla aika vaihtaa autoa...
Pumppu?
Jeps, pumppu sieltä meni. Saas nähdä, josko jostakin löytäisi käytetyn. F-mallin Astran pumppu ei kuulemma tuohon G-malliin sovi, vaikka moottorin malli on sama X17DTL...
Astra CDX
'Kapitän'
'Kapitän'

Uusi pumppu paikalla ja taas mennään... 1460 euron meni töineen, mutta sehän on vain rahaa se... :lol:
Vastaa Viestiin