Elikkä tänään huomasin, että öljytikun ja korkin alla oli molempien pinnassa vähän semmoista vaaleampaa "öljyä". Auto on myös savuttanut mielestäni normaalia vähän enemmän, joten oliskohan sieltä kansipahvi menossa ja kansi rullalla? Tällä hetkellä mittarissa 165tkm ja öljyt on vasta vaihdettu, sekä jäähdytinnesteet. Osaako joku sanoa, että miten kauan tommonen vika kestää kehkeytyä, että onko se ollut siellä jo, kun ostin auton. Olen omistanut auton alle kaksi kuukautta ja ostin sen autoliikkeestä. Onko jollain kokemuksia, että mikä on liikkeen vastuu tämmösissä tilanteissa(jos siellä on kansivika), kun olen ajanut "5000€ autolla" alle tuhat kilometriä ja se alkaa jo leviämään.
-Jaska
Vectra 1998 1,6 16v ja vähän vettä öljyn seassa..
Jos ajat paljon tai eniten ns. pätkäajoa, jossa kone ei kerkiä lämmetä kunnolla, niin tuota töhkää muodostuu kondenssivedestä. Katsoitko myös tikulla, mikä oli itse öljyjen väri? Jos siellä öljy on muuttunut kahvikerman väriseksi, niin vasta silloin on syytä huolestua kansipahvin suhteen...
Ja koitapa hakua sanoilla valkoista ja mönjää...
Ja koitapa hakua sanoilla valkoista ja mönjää...
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Ajan pääasiassa vain n.30km työmatkoja ja sitten käyn kaupassa ja salilla ja siihen ne ajot yleensä jääkin. Öljy oli tikussa normaalia tummaa mönjää ja tikun ylärajaosassa oli vähän sitä kahvikerman väristä öljyä, sekä tossa öljykorkissa ola pari kahvikermalaikkua.Timonen kirjoitti:Jos ajat paljon tai eniten ns. pätkäajoa, jossa kone ei kerkiä lämmetä kunnolla, niin tuota töhkää muodostuu kondenssivedestä. Katsoitko myös tikulla, mikä oli itse öljyjen väri? Jos siellä öljy on muuttunut kahvikerman väriseksi, niin vasta silloin on syytä huolestua kansipahvin suhteen.
Eli eikö ole tällä hetkellä syytä huoleen?
-
J.Toivanen
- 'Diplomat'

Kävin tossa just hakemassa pullon vissyä kankkuseen kuninkaantien essolta, matkaa kertyi noin 170km yhteensä. Takaisin tullessani katsoin tikun ja korkin. Tikussa näkyi kermaa vielä vähän siellä alapäässä, mutta korkissa ei näkynyt muuta kuin vähän tavallista öljyä. Jäähdytinnestettä ei kulunut reissulla ollenkaan ja eikös jos siellä olisi kansipahvi menossa, niin nestettä kuluisi.J.Toivanen kirjoitti:ajappa kunnon lenkki, en puhu siis 50km vaan 100-200km. voi helpottaa tuota "valkovuotoa"