Todistus säädöstenmukaisuudesta Frontera 2.0 Sport -93
Todistus säädöstenmukaisuudesta Frontera 2.0 Sport -93
Mistähän löytyisi helpoiten todistus säädöstenmukaisuudesta Opel Frontera 2.0 Sport -93 autoon? Katsatuskonttorilla kyllä lupasivat hommata mutta hinta on 150 euroo.
Soita ensin useammalle konttorille, toiset sen vaatii ja toiset ei. Luonnollisesti teet rekisteröintikatsastuksen siellä missä sitä ei vaadita.
Minulla vaativat myös aikanaan 3.0 sport omegasta tuota vaatimuksenmukaisuus todistusta Helsingissä. Soitot muutamalle konttorille ja mm. IHA:n asemilla sitä ei vaadittu.
Taatusti löytyy niiltä tuo tietokannasta, ihan vaan rahastusta
Minulla vaativat myös aikanaan 3.0 sport omegasta tuota vaatimuksenmukaisuus todistusta Helsingissä. Soitot muutamalle konttorille ja mm. IHA:n asemilla sitä ei vaadittu.
Taatusti löytyy niiltä tuo tietokannasta, ihan vaan rahastusta
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Joo, älä maksa yhtään mitään.
Sanot asemalla että viet sitten jonnekin muualle, uskoisin että sen jälkeen jaksavat kaivaa tiedot kannasta..
Muutenkin 150 euroa kuulostaa pienimuotoiselta kusetukselta, opelin maahantuojaltakin tuon lapun saa 80 eurolla, mutta eipä niitä oikein missään enää tarvita lainkaan.
Sanot asemalla että viet sitten jonnekin muualle, uskoisin että sen jälkeen jaksavat kaivaa tiedot kannasta..
Muutenkin 150 euroa kuulostaa pienimuotoiselta kusetukselta, opelin maahantuojaltakin tuon lapun saa 80 eurolla, mutta eipä niitä oikein missään enää tarvita lainkaan.
Saksalainen rekisteriote poistaa yleensä vastaavunmukaisuus todistuksen tarpeen.
Käsittääkseni katsastusmies joutuu, jotenkin selvittämään auton päästöluokituksen uutena ja vastaako se Suomen sen aikaista säännöksiä.
http://www.opelclubfinland.fi/tekniikka ... koodi.html
Muistaako mistä Opelin virallisesta materiaalista löytyy nuo moottorikoodi selitykset, sillä periaatteessa niilläkin voisi todistaa C20NE moottorin päästöluokituksen. Olen noi nähnyt Opelin matskuissa, mutta en vain muista missä?
Vanhasta TISsistäkään ei helpolla löytynyt moista sivua pienelle tsekkauksella.
j.h
Käsittääkseni katsastusmies joutuu, jotenkin selvittämään auton päästöluokituksen uutena ja vastaako se Suomen sen aikaista säännöksiä.
http://www.opelclubfinland.fi/tekniikka ... koodi.html
Muistaako mistä Opelin virallisesta materiaalista löytyy nuo moottorikoodi selitykset, sillä periaatteessa niilläkin voisi todistaa C20NE moottorin päästöluokituksen. Olen noi nähnyt Opelin matskuissa, mutta en vain muista missä?
Vanhasta TISsistäkään ei helpolla löytynyt moista sivua pienelle tsekkauksella.
j.h
-
Frontera Sport
- 'Agila'
Re: Todistus säädöstenmukaisuudesta Frontera 2.0 Sport -93
[quote="aahoo"]Mistähän löytyisi helpoiten todistus säädöstenmukaisuudesta Opel Frontera 2.0 Sport -93 autoon? Katsatuskonttorilla kyllä lupasivat hommata mutta hinta on 150 euroo.[/quote
Heips... konttorit ottavat nykyään alkuperäisen vertaisuus todistuksen itselleen mut kopio kyl löytys frontera sport 2.0i -93 mallista
Heips... konttorit ottavat nykyään alkuperäisen vertaisuus todistuksen itselleen mut kopio kyl löytys frontera sport 2.0i -93 mallista
Re: Todistus säädöstenmukaisuudesta Frontera 2.0 Sport -93
Ylläolevat viestit pitävät paikkaansa eli vaatimustenmukaisuustodistuksen (= COC) pyytäminen tuntuu olevan enemmän tai vähemmän sattuman kauppaa.
Jos et muualta saa, niin Tüv Finlandilta olen saanut asiallista palvelua. Sitä kautta COC tulee maksamaan 103,70 eli reilusti vähemmän kuin katsastukonttorin tarjoama.
Toisekseen, sekään raha ei mene muutoinkin riistohintaa nyhtäville katsastusfirmoille..
http://www.tuv.fi/34722.asp
Tuo ei onnistu, ei ainakaan jos katsastusinssi on valppaana. COC on autokohtainen ja todistuksessa olevan valmistenumeron pitäisi täsmätä katsastettavana olevaan autoon..Frontera Sport kirjoitti:Heips... konttorit ottavat nykyään alkuperäisen vertaisuus todistuksen itselleen mut kopio kyl löytys frontera sport 2.0i -93 mallista
Jos et muualta saa, niin Tüv Finlandilta olen saanut asiallista palvelua. Sitä kautta COC tulee maksamaan 103,70 eli reilusti vähemmän kuin katsastukonttorin tarjoama.
Toisekseen, sekään raha ei mene muutoinkin riistohintaa nyhtäville katsastusfirmoille..
http://www.tuv.fi/34722.asp