Sedan E-Kadettiin GSi:n takavalot
Sedan E-Kadettiin GSi:n takavalot
Jep, eli tuollaista olen suunnitelut tässä... Mutta. Muistaakseni noissa GSi:n valoissa ei takasumuvaloa ole ollenkaan, mitenkäs se hoituu? Pitääkö se olla, vai pääseekö katsastuksesta ilmankin? Eikös GSi:ssä ollut puskurissa tuo sumari vai?
Ja oliko minkälainen homma muokata nuo GSi:n valot niin että passas sedaniin? Mulla kun on tää pappamalli ja siitä ei tingitä... Jossakin oli muistaakseni kuviakin oikein tuosta hommasta, vaan en searchilla löytänyt. Muistaakseni ei kuitenkaan mahdoton homma ollut, ei tarvita kuin kaksi kättä ja black&decker...
Ja oliko minkälainen homma muokata nuo GSi:n valot niin että passas sedaniin? Mulla kun on tää pappamalli ja siitä ei tingitä... Jossakin oli muistaakseni kuviakin oikein tuosta hommasta, vaan en searchilla löytänyt. Muistaakseni ei kuitenkaan mahdoton homma ollut, ei tarvita kuin kaksi kättä ja black&decker...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Re: Sedan E-Kadettiin GSi:n takavalot
Ota sedanin takavalo irti ja vertaa siihen GSi:n takavaloon, tutkimalla tulet hetimiten huomaamaan mitä pitää tehdä.m.k kirjoitti:Jep, eli tuollaista olen suunnitelut tässä... Mutta. Muistaakseni noissa GSi:n valoissa ei takasumuvaloa ole ollenkaan, mitenkäs se hoituu? Pitääkö se olla, vai pääseekö katsastuksesta ilmankin? Eikös GSi:ssä ollut puskurissa tuo sumari vai?
Joskus laitoin valkoiset takavalot omaan ex-sedaniin, alunperin oli cc korimalliin tarkoitettu ne takavalot...
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Oli mulla joskus kuvia tuosta muttei ole enää, takasumari mulla toimi ihan normisti ku niissä valoissa tollanen oli...m.k kirjoitti:Otitko kuvia tuosta ja oliko minkälainen homma muokata? Ja miten tuon sumarin kanssa?
Hommana ei sinänsä paha, ite jouduin vähän peltiäkin autosta naputtelemaan ku lampussa ei aivan riittäny työstövara.
Hitaasti etenemällä ja välillä lamppua testaamalla tulee hyvä, mutta aikaa menee ihan varmasti yksi päivä jos hyvää tekee..
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Jepjep... Mites sulla takasumari sitten oli, eihän noissa GSi:n valoissa moista? Ei sillä että mihinkään sitä tarttisin, mutta aattelin tosiaan että onko pakollinen vai ei. Arvelin että vois nuo GSi:n valot vähän piristää tuota ilmettä, ja jos sitten vaikka kirkkaat etuvilkut ja jotain muuta nuitten nännien tilalle kylkiin.
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Kuten jo aikaisemmin mainitsin niin ne ei ollu GSi:n takavalot vaan valkoiset CC-korimallin takavalot eli samanmuotoiset kuin GSi:n. Ja niissä valoissa sattu olemaan sumari..m.k kirjoitti:Jepjep... Mites sulla takasumari sitten oli, eihän noissa GSi:n valoissa moista? Ei sillä että mihinkään sitä tarttisin, mutta aattelin tosiaan että onko pakollinen vai ei. Arvelin että vois nuo GSi:n valot vähän piristää tuota ilmettä, ja jos sitten vaikka kirkkaat etuvilkut ja jotain muuta nuitten nännien tilalle kylkiin.
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
01.01.1993
tai sen jälkeen käyttöön otetussa
- takasumuvalaisimen tulee olla hyväksytty 77/538/ETY muutettuna 89/518/ETY
tai E 38 mukaisesti. ARVA 78, 229, 121 ja 175 §
- pakollinen autossa, enintään kaksi valoa
Btw, jos takavalopaketissa ei ole sumuvaloa niin saahan niitä erillisinäkin, takapuskuriin vain kiinni.
tai sen jälkeen käyttöön otetussa
- takasumuvalaisimen tulee olla hyväksytty 77/538/ETY muutettuna 89/518/ETY
tai E 38 mukaisesti. ARVA 78, 229, 121 ja 175 §
- pakollinen autossa, enintään kaksi valoa
Btw, jos takavalopaketissa ei ole sumuvaloa niin saahan niitä erillisinäkin, takapuskuriin vain kiinni.
Mutta tämähän on 1989 käyttöönotettu joten ei tarvita, ja heitäppä villi veikkaus alanko pilkkoa takapuskuria jonku sumarin takia? Ei tulis kuule pieneen mieleenkään ei... Eli eiku valo-ostoksille ja kokeillaan sopiiko vai ei!
Katsastajan käsikirjasta tuo mun aikasempi vastaus, sen mukaanhan katsastuksessa mennään. Unohtu se mainita siitä viestistä. Eli todellakin vasta 93 jälkeen pakollinen, sitä ennen vapaaehtoinen.m.k kirjoitti:Ei sillä että mihinkään sitä tarttisin, mutta aattelin tosiaan että onko pakollinen vai ei.
Lähinnä tarkotin tuon maininnan erikseen lisättävistä takasumuvaloista siltä varalta että joku muu haluaa sellaiset laittaa, näitä forumeita kun on kiva selailla tietoa etsiessä
Eikä takapuskuria tarvi pilkkoa, tekee vain siistin aukon takasumuvalo(j)a varten.
Tuossa "ohjeet": http://personal.inet.fi/surf/opel/bakljus/bakljus.htm On vaan ruotsiksi mutta kuvista näkee suunilleen miten ne sinne menee.
Astra G
Ex: Kadett E 1.8i GT, Kadett E 1.3 LS, Corolla 1,3, BMW E46 316i, Vectra B 2.0 CD Sport, Omega B MV6, Astra F 1.6 8V GLS, Astra F 1,6 16V GL
Ex: Kadett E 1.8i GT, Kadett E 1.3 LS, Corolla 1,3, BMW E46 316i, Vectra B 2.0 CD Sport, Omega B MV6, Astra F 1.6 8V GLS, Astra F 1,6 16V GL
Noniin kiinni on, vasen ei istu aivan täydellisesti mutta oikea kyllä. Pitää vielä katsella miten vesi huilaa läpi, oli jo vn katella.almiiksi hieman käytetyt joten pikkuisen jää ilmarakoa sitten... Pitää jollakin tukkia ja samalla tuo vasen puoli laittaa kuntoon. Voin tässä illan päälle laittaa pari kuvaakin.
Tuulilasin tiivistysmassa(ei siis liima) vois olla kans hyvä vaihtoehto..omega16T kirjoitti:ite en laittais tuota sikaa tonne väliin niinkuin ohjeessa oli tehty.käy kysymässä esim.jostain peltikorjaamosta tai jostain missä vaihtavat autoon tuulilaseja,sellaista mustaa lakua.tiivistää hyvin ja se ei liimaa kiinteästi vaan irroitus onnistuu vielä.
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]