On 2003-02-22 13:54, J@gr wrote:
Saako tota vakio cd-soitinta muuten helposti irti?
Vissiin pitää jonkunlainen tikku tunkea niihin soittimen kulmissa oleviin reikiin että irtoaa. Itse en kuitenkaan saanut irti kun kokeilin työntää metalli tikkuja reikiin...
Niistä reistä pitää ensin poistaa ruuvit jos sellaiset niissä ja auton mukana on yleensä tullut nuo irroitustyökalut ( Kaksi U muitoista rautaa). Ne pitää vaan painaa reikiin ja sen jälkeen vetää soitin pois.
Jos noita rautaoja ei ole niin käy lähimmässä Opel liikkessä ja pyydä sen verran lainaksi niitä että saat radion irti
Opel Astra G 1.6 8V -99 (-99-02)
Opel Astra G Coupe Bertonen 1.8 16V -01 (-02-05)
Volvo C70 T5 Cabriolet -01 (nykyinen menopeli) (-05-??)
Vectra A 1.6 -89 (varakulkine ja mahdollinne projekti)
On 2003-02-22 14:45, Amis wrote:
Joku erikois työkalu siihen pitää olla. Ja jos tuon soittimen irrottaa niin siinä menee lukitus päälle. Pittää tietää se koodi jos aikoo saaha sen taas toimimaan tai käyttää Opel liikkeessä.
Tyyppiä yleensä CDR500 ja nelinumeroinen luku
Tuon koodin löytää pienestä lapusta missä on auton rungon numero yms. Yleensä se on pienessä muovitaskussa Opelin omassa kansiossa
Nostetaanpa tälläinen vanhempi topiikki ylös. Iski kuume saada mp3-soitin autoon cdr-500:sen tilalle. Yritin kahlata muita juttuja mutta jäi hiukan epäselväksi, että löytyykö tuolta se ISO-liitin vai ei ? tai oikeammin kysymys on jos olen iskemässä JVC:n laitetta kiinni niin tarviiko harrastaa jotain piuha kikkailuja vai riittääkö, että vanha soitin ulos ja uusi tilalle.
ja autohan on astra caravan mallia 01/02
<font size=-1>[ This Message was edited by: morfeus on 2003-03-31 00:31 ]</font>
Kaikissa uusissa Opeleissa on ISO-liitin. Tuosta liittimestä on jostain selvittämättömästä syystä olemassa kaksi versiota, joissa jatkuvan ja herätevirran johtimet ovat eri päin.
Soittimen käyttöohjeesta luulisil löytyvän asiasta maininta. Jotkut soittimet toimivat kummankin liitintyypin kanssa, esimerkiksi minulla on Clarionin soitin jossa on valinta sille kumpaa liitintä käytetään. Jos soittimessa ei ole valintaa ja se ei toimi oikein pitää johtojen paikat vaihtaa.
Toimivuuden voi tarkistaa helposti kytkemällä liittimet kiinni ja kokeilemalla toimiiko radio oikein. Jos soitin hukkaa muistinsa kun virrat katkaistaa on liitin väärä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
On 2003-03-31 01:06, Tuomas wrote:
Kaikissa uusissa Opeleissa on ISO-liitin. Tuosta liittimestä on jostain selvittämättömästä syystä olemassa kaksi versiota, joissa jatkuvan ja herätevirran johtimet ovat eri päin.
Toimivuuden voi tarkistaa helposti kytkemällä liittimet kiinni ja kokeilemalla toimiiko radio oikein. Jos soitin hukkaa muistinsa kun virrat katkaistaa on liitin väärä.
On 2003-02-20 10:52, Onni wrote:
Ei ole RCA-lähtöä. Itse ratkaisin ongelman laittamalla Sonyn 4 x 23W (todellista tehoa, ei markkina watteja)vahvistimen. Vahvistin tuli ISO-liittimien välille ja asennus oli täysin plug and play eli yhtään johtoa ei tarvinnut itse vuoleskella. Minulle tehot riittävät - kaiuttimet edessä on vakiot, mutta takaoviin on laitettu JBL:n GTi erillissarja alkuperäisille paikoille. Itse olin aika skeptinen tuollaisen kaiutintasoisen signaalin vahvistamiseen, mutta yllätyin positiivisesti - ei se todellakaan kohise - ainakaan minun kuuloalueellani. Eli helpporatkaisu, mutta vain hieman normaalikuuntelua raskaampaan käyttöön.
Mikäs tuon Sonyn vahvistimen malli on ja onko se miten iso fyysisiltä mitoiltaan? Meinaan vaan että mihin se mahtuu... Ajattelin itse tehdä saman tempun.
Onkos joku irroittanut nuo 3ovisen G:n vakio takakauttimien ritilät..? Meinaa tuntuvat olevan kiinni aika eri lailla kuin etukaiuttimien ritilät. Ei tunnu lähtevän ihan niin suosiolla, eli miten ovat kiinni..? Niin vm. on 2000 jos jotain eroja..
<font size=-1>[ This Message was edited by: Lazi on 2003-04-03 21:57 ]</font>