Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
eli auton tyhjä käynti pumpaa ylös ja alas 1100-1500rpm koko ajan eikä lopu vaikka olisi kone lämmin. olen koittanut vaihtaa tyhjä-käynti moottorin mutta ei vaikutusta, olen putsannut kaasu-läppä kotelon ja kaikki alipaine letkut yms. letkut eikä vaikutusta!!!!!!! nyt olisi apu paikallaan. mikä vittu tätä opelia vaivaa!!!!!????
tuo autodatan ohjelma esitteli imuilman lämpötilatunnistinta.. pitäs olla 10-30astetta 5000-2000ohmia.. jos joku imuvuoto on niin ihan crc auttaa, sitä suihkimaan tiivisteisiin, jos vuoto niin koneen käynti muuttuu..
Moottorin lämpötila-anturi. Se niistä ensimmäisenä kannattaa vaihtaa, kun maksaakin melkein monta euroa. Aiheuttaa juurikin tuota tuhjäkäynnin aaltoilua.
Oletko ihan varma ettei vuoda mistään ? Meinaan voi olla vaik imupuolella tiivisteestä pieni pala pois tai vuoto esim. pa-säätimen alipaineletkussa. Tuollattiin kyllä heijannu tyhjäkäynti vain silloin kun ollu se lisäilaluisti jumissa tai lopullisesti paskana. Noi imuvuodot mitä mun koneessa ollu niin vaikuttanu korkeintaan luokkaa +-100rpm Ennemmin huomannu laiskana kulkuna sekä pakokaasutestissä arvot pielessä, lisäks tietty huomannu siitä kun bensankulutus noussu.