Takavalojen tummennus
Paras tapa tummentaa takavalot on että käy vaikka maalikaupassa ja pyytää niiden sekoittamaan 10% mustaa/muuta väriä kirkkaaseen lakkaan ja se seos spray pulloon
www.opel-tuning.org www.wcoastdesign.com
Opel Astra G 1.6 8V -99 (-99-02)
Opel Astra G Coupe Bertonen 1.8 16V -01 (-02-05)
Volvo C70 T5 Cabriolet -01 (nykyinen menopeli) (-05-??)
Vectra A 1.6 -89 (varakulkine ja mahdollinne projekti)
Toki jos on vain saatavill niin kannattaa tilata, mutta esim omassa tapauksessani coupeen ei saa muita tummia valoja kuin turbo coupen ja ne kun eivät ole paljon tummenpiaOn 2003-03-31 10:54, ata wrote:
Paras tapa saada tummennetut takavalot, on ostaa tehdasvalmisteiset E-hyväksytyt tummat takavalot. Näitä on saatavilla aika moneen malliin, jos ei Suomesta, niin sitten Saksasta tai Englannista ainakin yleensä.
No ei kaikkiin malleihin nuo takavalot niin älyttömän hintasia ole.On 2003-03-31 11:22, mige wrote:
Nää valmiiksi tummat vaan tuppaa olemaan aika helvetin kalliita. Ainakin mitä minä oon näitä mainoksii nähny... Oon kyllä kuullu et ois näitä ite tummennettujakin menny katsastuksesta läpi.
Se että ne on mennyt katsastuksesta läpi johtoo varmaan hyvin pitkälti siitä että kuinka hyvin tummennus on onnistunut(ei valumia ja roskia) ja toinen mikä pitää muistaa ettei vedä niitä älyttömän mustaksi
www.opel-tuning.org www.wcoastdesign.com
Tossa tuo oma ratkaisuni:
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 0&start=18
Eli tehtaan tummennetuilla vilkuilla ja pakkivaloilla varustetut originaalivalot. Ei tietenkään yhtä "cool" kuin kokonaan mustat valot jonkun mielestä...
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 0&start=18
Eli tehtaan tummennetuilla vilkuilla ja pakkivaloilla varustetut originaalivalot. Ei tietenkään yhtä "cool" kuin kokonaan mustat valot jonkun mielestä...
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Noi on menny aina läpi katastuksesta ja poliiseista. Poliisi kysy pysäyttäessä että mitäs katastusmies tuumas (auto oli juuri katsastettu) no mä tuumasin että suikka hyväksy ne ja aiemmin katsastuksessa suikka kysy samaa mutta tietysti muodossa mitäs poliisit sano, ja vastaus tietty sama toisessa muodossa...

-
nooppeli98
- 'Admiral'

Itse ainakin ostin B-Vectraani tummat takavalot (ns "savulasit") Motonetistä ja taisivat maksaa jotain 30 euroa/kpl, joten ei noita kalliiksi voi sanoa. Ja ovat e-hyväksytyt, joten ei tarvitse tapella katsastusmiesten tai virkavallan kanssa. Muutenkin vaiva valojen tummentamiseen ja siitä aiheutuviin ongelmiin ei mielestäni ole sen arvoista.
Toki kaikkiin malleihin ei halvalla taida noita tummia valoja olla ja tuningvalmistajien valoilla on hinnat pyörivätkin sitten kolminumeroisissa summissa. Mutta ainakin B1-Vectraan noita tummia valoja Motonetistä edullisesti saa, kannattaa katsoa muistakin merkeistä löytyykö. (B2:ssahan onkin tummat valot vakiona)
Toki kaikkiin malleihin ei halvalla taida noita tummia valoja olla ja tuningvalmistajien valoilla on hinnat pyörivätkin sitten kolminumeroisissa summissa. Mutta ainakin B1-Vectraan noita tummia valoja Motonetistä edullisesti saa, kannattaa katsoa muistakin merkeistä löytyykö. (B2:ssahan onkin tummat valot vakiona)