C20NE Omega on voimaton ja röpöttelee lämpimänä kun vedättää
C20NE Omega on voimaton ja röpöttelee lämpimänä kun vedättää
Eli ongelma on kuten otsikossa on esitetty, eli auto toimii "normaalisti" kylmänä ja hetken käynnistyksen jälkeen lämpimänäkin, paitsi että voimaa ei ole kuten ennen. Kone oli siis C20NE. Kun noin 20km on ajeltu (näillä kevään kosteilla keleillä), niin sitten alkaa yskimään pahasti kun painaa kaasua reilummin isolla vaihteella (4 tai 5). Ja mittarin mukaan moottorin lämmöt on normaalissa jo noin 5km ajon jälkeen... Ihan pintakaasulla kiihdyttäessä ei tee näin, eikä myöskään tasaista vauhtia ajettaessa. Kylmänä, ennen kuin röpötys alkaa, pitää motti jonkinmoista vihellystä kun kaasua painaa reilummin.
Itse olen arvaillut kansipahvin vuotoa, tänään ehdotettiin ilmamäärämittarin liittimeen pääsevää kosteutta.. Mitä sanovat muut?
Itse olen arvaillut kansipahvin vuotoa, tänään ehdotettiin ilmamäärämittarin liittimeen pääsevää kosteutta.. Mitä sanovat muut?
-=J0J0=-
Kyllä oon tarkistellu mielestäni kaikki imuputket, eikä vuotoja kattomalla löytyny. Norsunkärsässä on pikkusen hapertumaa niissä haitarikohdan syvimmissä paikoissa, mutta ei mielestäni vuoda. Pitäisi kai kokeilla sillä starttiapusuihkeella..
Voi kyllä olla, ettei se saa riittävästi bensaa, kylmänähän se vissiin pidentää suuttimien aukioloaikaa, jolloin nippa nappa riittää, ettei röpötä, mutta tehot silti hukassa.. Filtteri on vaihdettu vuosi sitten, mutta kaipa sen saisi tarkistaa. Pumppukaan ei kyllä uusi ole, jouduin sen vasta vaihtamaan kun edellinen meni jumiin, mutta siis käytetty oli korvaavakin. Mites ne menee nuo lämpöanturin antamat arvot, jos kokeilis huijata luuleen konetta kylmäksi kuumanakin, pääsis mukavammin kototalliin ja selviäis tuo röpöttelykin EHKÄ...? Tai sitten ajais johki huoltamolle jossa vois mitata bensanpaineen. Pitääki kyllä tarkistaa se polttoaineen suodatin, alko tuntuun, et se on tukossa.
Voi kyllä olla, ettei se saa riittävästi bensaa, kylmänähän se vissiin pidentää suuttimien aukioloaikaa, jolloin nippa nappa riittää, ettei röpötä, mutta tehot silti hukassa.. Filtteri on vaihdettu vuosi sitten, mutta kaipa sen saisi tarkistaa. Pumppukaan ei kyllä uusi ole, jouduin sen vasta vaihtamaan kun edellinen meni jumiin, mutta siis käytetty oli korvaavakin. Mites ne menee nuo lämpöanturin antamat arvot, jos kokeilis huijata luuleen konetta kylmäksi kuumanakin, pääsis mukavammin kototalliin ja selviäis tuo röpöttelykin EHKÄ...? Tai sitten ajais johki huoltamolle jossa vois mitata bensanpaineen. Pitääki kyllä tarkistaa se polttoaineen suodatin, alko tuntuun, et se on tukossa.
-=J0J0=-
Bensanpaineet kuulostaa normaaleilta. Mites onko tulpanjohtoja vaihettu ikinä? Tuliko ongelma yhtäkkiä vai vähitellen? Itsellä oli saman tyylistä vikaa vecussa ja tulpanjohdot olivat loppusuoralla. Voi tosiaankin muuallaki olla vika, etäapuna aina hiukan hankalampaa kun ei ite pääse räplään 
Astra GTC Turbo
BMW 530 XD
BMW 530 XD
Mulla oli jotain samantapaista ja sen jälkeen hajos pyörijä ja jakajan kansi... Ajo onnistu vaan pintakaasulla nippa nappa ja kuulosti niinku ois ollu löpö loppu...
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
RATKAISTU (?)
Jepe, eli melkoisen varmasti vika on kuitenkin niissä tulpanjohdoissa, puolalta lähtevä oli kai päässyt vastaamaan pakosarjaan kun oli todella huonossa kunnossa. Sen lisäksi myös 2 pytyn johto (eli se vanhalla korvattu) napsi läpi runkoon. Vanhoilla korvasin nuo, hetken toimi oikein hyvin, sitten irtos jakajasta tulpanjohto ja kohta puolankin johto..
Tien päällä kun ne laitto kiinni, niin päästiin perille, mutta nykiminen jatkuu.. Pitää käydä ne sitten läpi ja ostaa uutta jos eivät oo ehjiä. Voiko niiden toimivuuden testata yleismittarilla?

-=J0J0=-