Jotain tollasta ne on joo... Noiden kanssa ei kannata sitten ihmetellä jos ei meinaa gps enää toimia... Tosin Opelin toteutuksesta en osaa sanoa, mutta joissakin ainakaan ei tule enää signaali läpi...petrih kirjoitti:Tarkemminhan ne kai ovat lämpöä heijastavat lasit, eli vähentää auringon lämmön vaikutusta autossa kesällä ja pitänee taas muina aikoina lämmön paremmin sisällä. Korjatkaa jos meni ihan metsään, mutta näin myyjä selitti.
Huomenna se tulee
Re: Huomenna se tulee
Juu samaa varoittelivat joskus Expertillä kun navigaattoria ostin.samulis kirjoitti:Jotain tollasta ne on joo... Noiden kanssa ei kannata sitten ihmetellä jos ei meinaa gps enää toimia... Tosin Opelin toteutuksesta en osaa sanoa, mutta joissakin ainakaan ei tule enää signaali läpi...petrih kirjoitti:Tarkemminhan ne kai ovat lämpöä heijastavat lasit, eli vähentää auringon lämmön vaikutusta autossa kesällä ja pitänee taas muina aikoina lämmön paremmin sisällä. Korjatkaa jos meni ihan metsään, mutta näin myyjä selitti.
Ainakin Merivassa lämpölaseilla navigaattori toimi ihan ok ilman mitään lisäantenneja.
Pomerande Red eli vastaa kuin tämä -> http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... 1092111&id nettiautossa myynnissä oleva, hmm "hieno" demec stailaustuomaspitkanen kirjoitti:Laitappa Mikkis joskus kuvia vectrastasi, kuulostaa aika maukkaalta. Minkä värinen muuten tuli? Ja on tosiaan ihan "riittävä" tuo 2.8 V6 vectraan, kuljettaa sitä oikein mukavasti mitä muutaman kerran on päässyt kokeilemaan![]()
-Tumppi-
Vaikka pidin Omegan 3.0 V6 + manuaalilaatikon yhdistelmää rivakkana ja vääntävänä, ei sitä kyllä voi samana päivänäkään verrata Vectraan. Vääntö on minusta aivan loistava!
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"
-
poikarukka
- 'Admiral'

ongelmia GPS tuottaa lämmitettävä lasi ei ns.lämpölasi. lammitettävässä on ne wolframi langat sisässä ja ne tekee siihen esteen, mutta mitä itse on semmosessa gps käyttäny niin ei ole häirinnyt. Mites tuo lämpölasi on merkitty nuihin laseihin kun itselläni saattaa sellaiset olla, mutta kun en ole satavarma.
Alkaa mennä pahasti OT:n puolelle, mutta omat kokemukset on Pögötin toteutuksesta, jossa tosiaan _ei_ ollut lämmitettävää lasia vaan lämpölasi eli lämpöäpoispäin heijastava kalvo (minkä muuten pystyy havaitsemaan esim edestäpäin selkeästi erivärisenä kuin tavallinen). Tuota kalvoa nähtävästi voi toteuttaa monella tavalla. Tosin monet gepsuantennit/vastaanottimet taasen ovat niin herkkiä, että ne voivat/osaavat käyttää hajasignaalia sivuikkunasta "riittävään" paikantamiseen. Toimiihan monet esim farkun takakontin lattialta käsin, kun haluaa pitää BT-antennin jatkuvassa latauksessa ja vastaanottimen keskikonsolissa latauksessa...poikarukka kirjoitti:ongelmia GPS tuottaa lämmitettävä lasi ei ns.lämpölasi. lammitettävässä on ne wolframi langat sisässä ja ne tekee siihen esteen, mutta mitä itse on semmosessa gps käyttäny niin ei ole häirinnyt. Mites tuo lämpölasi on merkitty nuihin laseihin kun itselläni saattaa sellaiset olla, mutta kun en ole satavarma.
Vähän ot:ta;
"Pomerande Red eli vastaa kuin tämä -> Linkki nettiautossa myynnissä oleva, hmm "hieno" demec stailaus "
ompa hieno esimerkki epärealistisesta hintapyynnöstä !
Auto on yli vuoden vanha, pyynti on kuitenkin sama kuin uudessa. Eli otetaampa hinnasto;
http://a248.g.akamai.net/f/248/325/2h/w ... s_2007.pdf
Täysin Uusi kaupasta maksaa 41750 = business hinta. Ainoa asia, mitä ilmoituksessa mainitaan, mitä tuonhintaisessa business -mallissa ei ole. Hmm. ja demecin rimpuloiden arvoksi on laitettu noin 10 000 eur. Hmm. buahahaha !

"Pomerande Red eli vastaa kuin tämä -> Linkki nettiautossa myynnissä oleva, hmm "hieno" demec stailaus "
ompa hieno esimerkki epärealistisesta hintapyynnöstä !
Auto on yli vuoden vanha, pyynti on kuitenkin sama kuin uudessa. Eli otetaampa hinnasto;
http://a248.g.akamai.net/f/248/325/2h/w ... s_2007.pdf
Täysin Uusi kaupasta maksaa 41750 = business hinta. Ainoa asia, mitä ilmoituksessa mainitaan, mitä tuonhintaisessa business -mallissa ei ole. Hmm. ja demecin rimpuloiden arvoksi on laitettu noin 10 000 eur. Hmm. buahahaha !
Nyt kun on muutaman päivän ajellut, niin voi jo hieman kirjoittaa kokemuksia.
Autohan tuntuu niin hyvältä, kuin näyttääkin.. tosin ulkonäköhän on makuasia.
Omaa silmää miellyttää, mutta takaosassa on jotain mitä ehkä korjaisin.
No mutta itse asiaan siis.. muutama sata kilometriä on ajeltu ja kulutusta keskimäätin 10.2L/100km.
Onhan nyt tietenkin uudella autolla ehkä kaasuteltukin hieman normaalia enemmän, joten varmaan alle 10L seka-ajossa menee.
Auto liikkuu kuin unelma, mutta alakierroksilla 1000rpm kohdalla ainakin tuntuu hieman nykimistä kiihdyttämään lähtiessä. Saattaa tosin olla uutuuden karheuttakin, tiedä sitten. Muuten meno maistuu ja auto tuntuu äänettömältä sisälle, ei tuulen suhinoita, eikä paljon muitakaan hälyääniä. Joskus tuntuu siltä, että moottorin ääntä kaipaisi hieman enemmänkin sisälle, kiihdytettäessäkin murina sisälle on aika vaatimattoman oloista.
Ilmastointilaite toimii mainiosti, aiempiin Opeleihin verrattuna puhallusäänikin on erittäin hiljainen.
Ajoasento löytyy helposti, kiitos sporttipenkkien ja ratin säätöjen.
Sivuttaistuki on istuessa hyvä, ristiseläntuen säädin on hieman hankalassa paikassa.. pitkälle ihmiselle myös toivoisi hieman enemmän tukea säärien alle.
Vakionopeudensäädin on kivä lisä autoon, mutta en ainakaan itse logiikkaa heti hokannut.
Oletin, että vakionopeudensäädin menisi pois päältä samasta nappulasta kuin päällekin, mutta näin ei ilmeisesti ole.
On kiva ajaa, kun kaupungissakin voi pöristää vitosella.. eikä kutosvaihdekaan laiskalle tunnu.
Kaikissa farmareissa tuntuu olevan tuon tavaratilan kannen kanssa sama ongelma, siitä puutuu ohjainkiskot jotta menisi aina helposti paikalleen. Ainakin itse olen sen verran kädetön, että en aina saa sitä osumaan kiinnikkeisiin ekalla kerralla.
On mukava huomata, että samanlaisia autoja on liikenteessä ja parkkiinkin oli ilmestynyt samanlainen viereen (tarkoituksella). Olo tuntui näin formulakauden alkaessa ihan tallikaverilta.
No mutta tällaista näin ensimmäisen viikon tiimoilta tuli mieleen. Hieno pirssi
Autohan tuntuu niin hyvältä, kuin näyttääkin.. tosin ulkonäköhän on makuasia.
Omaa silmää miellyttää, mutta takaosassa on jotain mitä ehkä korjaisin.
No mutta itse asiaan siis.. muutama sata kilometriä on ajeltu ja kulutusta keskimäätin 10.2L/100km.
Onhan nyt tietenkin uudella autolla ehkä kaasuteltukin hieman normaalia enemmän, joten varmaan alle 10L seka-ajossa menee.
Auto liikkuu kuin unelma, mutta alakierroksilla 1000rpm kohdalla ainakin tuntuu hieman nykimistä kiihdyttämään lähtiessä. Saattaa tosin olla uutuuden karheuttakin, tiedä sitten. Muuten meno maistuu ja auto tuntuu äänettömältä sisälle, ei tuulen suhinoita, eikä paljon muitakaan hälyääniä. Joskus tuntuu siltä, että moottorin ääntä kaipaisi hieman enemmänkin sisälle, kiihdytettäessäkin murina sisälle on aika vaatimattoman oloista.
Ilmastointilaite toimii mainiosti, aiempiin Opeleihin verrattuna puhallusäänikin on erittäin hiljainen.
Ajoasento löytyy helposti, kiitos sporttipenkkien ja ratin säätöjen.
Sivuttaistuki on istuessa hyvä, ristiseläntuen säädin on hieman hankalassa paikassa.. pitkälle ihmiselle myös toivoisi hieman enemmän tukea säärien alle.
Vakionopeudensäädin on kivä lisä autoon, mutta en ainakaan itse logiikkaa heti hokannut.
Oletin, että vakionopeudensäädin menisi pois päältä samasta nappulasta kuin päällekin, mutta näin ei ilmeisesti ole.
On kiva ajaa, kun kaupungissakin voi pöristää vitosella.. eikä kutosvaihdekaan laiskalle tunnu.
Kaikissa farmareissa tuntuu olevan tuon tavaratilan kannen kanssa sama ongelma, siitä puutuu ohjainkiskot jotta menisi aina helposti paikalleen. Ainakin itse olen sen verran kädetön, että en aina saa sitä osumaan kiinnikkeisiin ekalla kerralla.
On mukava huomata, että samanlaisia autoja on liikenteessä ja parkkiinkin oli ilmestynyt samanlainen viereen (tarkoituksella). Olo tuntui näin formulakauden alkaessa ihan tallikaverilta.
No mutta tällaista näin ensimmäisen viikon tiimoilta tuli mieleen. Hieno pirssi
Tietääkö kukaan 2.8-kuskeista syökö 98-bensaa ja miten vaikuttaa kulutukseen ja kulkuun ?. Paljonko on ahtoa tässä myllyssä.petrih kirjoitti:
Entinen Sauber 9-5 2.0T kulutti 0.5 l/100 km vähemmän kun käytti 98 bensaa, samalla "täyskaasutehoa" tuli pikkusen lisää perstuntumallakin.
Muuten kiva pirssi mutta onnettoman pieni tankki ja etupää nypyttää/pompottaa ilkeästi
Polttoainetankki on minustakin aika pieni, verrattuna esim omega jossa oli 70 litran tankki. Tuolla kulutuksella saisi olla kyllä ehdottomasti isompi
Onhat tuo hieman outo takavetoisen 3.0 ompun jälkeen, mutta ei tuo minun katiska kyllä juurikaan nypytä tai vetele niin kuin etuvetoisilla on tapana. Tosin omani on sport-malli joten lieko sen alustalla merkitystä siihen?
Onhat tuo hieman outo takavetoisen 3.0 ompun jälkeen, mutta ei tuo minun katiska kyllä juurikaan nypytä tai vetele niin kuin etuvetoisilla on tapana. Tosin omani on sport-malli joten lieko sen alustalla merkitystä siihen?
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"