Magneettikytkin rahisee / Omega B

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
matlab
'Admiral'
'Admiral'

Magneettikytkin rahisee / Omega B

Viesti Kirjoittaja matlab »

Toi ilmastoinnin magneettikytkin on alkanut pitämään aikamoista mekkalaa. Hihna pyörii moitteitta mutta se pyörä siinä päässä takertelee ei siis ilmeisesti ota kunnolla kiinni. Se pyörii aina hetken ja taas jarruttaa jne. Auto on manuaali ilmastoinnilla. Onko tuo korjattavissa muuten kuin koko kompuran vaihtamalla? Entäs saako sen kokonaan "pyörimättömäksi" esim. johdon irrottamalla?
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Vaihda siihen ilmastoimattoman mallin moniurahihna jos haluat kompuran kokonaan pois pelistä.
matlab
'Admiral'
'Admiral'

jariz kirjoitti:Vaihda siihen ilmastoimattoman mallin moniurahihna jos haluat kompuran kokonaan pois pelistä.
Onko se sitten mahdollisesti 6pk1900? On vähän huono kirja..mutta onko se sitten älytön homman vaihtaa? Siis ajallisesti kun täytyis vähän aikatauluttaa hommia.
matlab
'Admiral'
'Admiral'

Hieman vielä selvitystä kysymykseen: mitenkäs tuo kiristin 'G' joka löytyypi autosta? Menee aika ahtaaksi mutta ilmeisesti mahtuu? Se on itse autossa vielä ahtaampi kuin kuvassa.

Kuva
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Missähän malleissa tuota G rullaa esiintyy? Mulla ei ainakaan ole. Autona mv6 vm94.
Jacce
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jacce »

Taitaa itse kompurassa olla kilometrit täynnä. Uusi kompura 435,- joten ei kannata ruveta kovin paljoa erikseen uusimaan osia siihen. Joihinkin kompuroihin on saatavilla korjaussarjoja josaa hihnapyörä, kytkin ja käämi mutta hinta lähentelee tuota uuden kompuran hintaa.
ECU ja TCU Stage 1-3 ohjelmoinnit vespasta valtamerilaivaan.
040-7049099 J.Aspinen

ex-Corsa E 1.0T -17 Innovation B10XFL
ex-Astra G 2.0 Sport -00 X20XEV
ex-Astra G Coupe 2.0 Turbo -02 Z20LET
ex-Omega A 4.0 24V -91 C40SE
bone
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja bone »

jariz kirjoitti:Missähän malleissa tuota G rullaa esiintyy? Mulla ei ainakaan ole. Autona mv6 vm94.
c25xe:stä ainakin tuo rulla G löytyi. Mutta se jätetään nykään vallan pois, kun uusi moniurahihna laitetaan. Eli uusi hihna on hieman lyhyempi ja tuon rullan saa huoletta poistaa.
-respect to the man in the ice cream van-
Vastaa Viestiin