x20xev imusarja

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
wekkuli80
'Admiral'
'Admiral'

x20xev imusarja

Viesti Kirjoittaja wekkuli80 »

Voiko näitten alipaine systeemien toimintaa mitenkään testata?Ku irti ollessa ne ei ainakaan mitään ilmaa pidä kumpaankaan suuntaan..Vai toimiiko noi pelkästään ku on sähköliittimet kiinni ja auto käynnissä?
Kuva
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja keltanokka »

No siinä akselin päässä sijaitsee se alipainekello, eli olettais nyt ainakin että se p pitäis ilmaa. Mutta mitä sitten ne kaksi sähköliitintä on niin se jo pahempi kysymys... Yhden nyt tietty voi olettaa olevan alipainekellon säätöventtiili, eli tietyllä kierrosluvulla venttiili avaa ja kello vetää samalla lyhentäen imuilman tietä.
Onhan siinä kela kyseessä niin ainaski vastuksen vois mitata siitä, mitäään referenssiarvoa mulla ei kylläkään ole mitä heittää sinulle.
Itse olen myös ollu kiinnostunut samasta asiasta, ihan siitä syystä että vectrassa tuntuu olevan niin hiton surkea alavääntö. C18XEL nykäisee hemmetin iloisemmin liikkeelle jo siitä 850 rpm tyhjäkäynniltä kun mitä X20XEV tekee pienellä pintakaasulla. Olen vähän epäilly moista että EGR:n kierrättämät pakokaasut olis jumittanu niitä läppiä tai että ne ei muuten toimi, imusarja olis siis lyhessä mallissa. Tai sitte läpät juuttunu niin että falskaa puolittain molempia reittejä pitkin, luulis vaan että ECU tunnistais vikakoodia tästäkin palikasta. Puhdistus EGR:n tulppaamisen jälkeen ei varman olis pahasta...
ile:_
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ile:_ »

keltanokka kirjoitti:Puhdistus EGR:n tulppaamisen jälkeen ei varman olis pahasta...
Joo ei se oo, ite otin samalla ku egr:n tulppasin niin koko imusarjan irti ja putsasin kaikki kunnolla. Itellä tosin on vielä se vanhempi imusarja x20xev:ssä eli ei oo sitä muuttuvapituuksista, mutta olihan se paskanen.
wekkuli80
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja wekkuli80 »

Kyl se alipainekello ilmaa piti ja läpät liikku iha vapaasti.Kyl noi kuvan systeemit tais toimii niinku pitääkin ku paremmin tuo nyt vääntää alakierroksilla.Jotain tuossa nyt hajos kylläkin näissä mun tee se itse remonteissa ku ei enää käynnissä pysy :evil: Mut se on jo eri juttu
Vastaa Viestiin