Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Joo eli kytkin ei luista vaan päinvastoin tuntuu ettei irrota tarpeeksi, vittumainen ajaa jos tarvii paljo vaihella 2->1 ja 3->2 vaihteelle ja risteykseenki ku on menossa niin paina sitte siinä jarrua kytkintä ja vielä välikaasua että vaihde menee päälle. Isot vaihteet toimii hyvin ku on sitä vauhtia enemmän ja jenkaa vielä vähän koneessa ku sitä vaihetta on laittamassa päälle.
Ja sitä poljinta on sääjetty jo muutamaan kertaan, eli joko se on kytkin laitettava uusiksi???
Mullakin oli vastaavaa ongelmaa tuossa toissa kesänä. Syyksi paljastui löystynyt / venynyt kytkinvaijeri, joka säädettiin kuntoon ja taas toimii. Eli kannattaa tsekata se kytkinvaijerin säätö ensin...
jeppe jääkarhu kirjoitti:Mullakin oli vastaavaa ongelmaa tuossa toissa kesänä. Syyksi paljastui löystynyt / venynyt kytkinvaijeri, joka säädettiin kuntoon ja taas toimii. Eli kannattaa tsekata se kytkinvaijerin säätö ensin...
250tkm ja on aika varma määrä ku isäntä ajo autolla 200tkm asti ja minä ostin siltä sen ja oon ajanu tähän asti...
Joo perkele kyllä se on kytkin remppa eessä, vaijeri säädetty jo aivan tappiin. Pian loota hajuaa jos ei aikanaan kytkintä vaiha.
ile:_ kirjoitti:Juu vielä sen verran että xev:ssä hän ei taida olla sitä luukkua mistä kytkimen vois vaihtaa? Eli pitää ottaa koko loova irti että saa vaihdettua???
ainakaan se:n kytkimes ei muistaakseni sitä luukku ollu. ootko nesteet vaihtanu millon? niilläkin on vaikutusta jos rupee jo olemaan enemmän vettä seassa kun nestettä
No ei siitä hirveitä oo aikaa ku jarrunesteet on vaihettu mutta eikait tuossa oo kytkimessä mitään nesteitä??? Vai onko, eli nyt on kyseessä -94 a-vectra x20xev koneella...
Edit:Juu kävin suosiolla tilaamassa LUK:in kytkinpaketin, ujeltaa jo vähä muutenki painelaakeri tuossa vanhassa ja ompahan sitte kytkinki uusittu.
ile:_ kirjoitti:Edit:Juu kävin suosiolla tilaamassa LUK:in kytkinpaketin, ujeltaa jo vähä muutenki painelaakeri tuossa vanhassa ja ompahan sitte kytkinki uusittu.
Meinaatko itse vaihtaa? Jos aiot, niin ota vaikka havainnollistavia fotoja (jos onnistuu) ja kerro kuinka homma luonnistu. Lootan siitä joutunee kuitenkin varmaan irroittamaan, että pääsee kytkimeen käsiksi..