Koitappa käydä kaikki yst./sukulaisten tallit käydä penkomassa luulis että jostain löytyy rosteria 1m ?Overlay kirjoitti:Itse asiassa niin tuohon kysymykseen jota kysyin sainkin jo vastauksen, huomenna pitäisi mennä mittailemaan että minkä kokoinen suora putki siihen laitetaan, kuulema auttaa saamaan vähän paremmat äänet, tässä olisikin nyt seuraava kysymykseni:
Mistä saan minulle tietyn mittaisen ja paksuisen putken tilattua? Mielellään rosteri...
Vaimentimen vaihdolla merkitystä?
-
_astraman_
- 'Kadett'

Joo, elikkä jos siihen etuvaimentimen tilalle laitat pelkän suoran putken (minkä itsekin aion tässä jossain vaiheessa tehdä kunha löydän jostain rosteri putken) kyllä sen kautta pitäis äänen jo joksenkin muuttua.
Tässä juuri katselin tuolta supersprintil sivuilta uutta kattia ja pakosarjaa
Heti kun rahat riittää, vois nekin vaihtaa, tässä linkki:
http://www.supersprint.com/
Sieltä etusivulta Opel, seuraavasta sivusta Opel Astra ja sitten vielä OPEL ASTRA G 1.6i 16V 3d. (101 Hp) ' 98 –› sitten ollaan perillä, tuolta katselin noita osia...
Mutta kerro kun tiedät miten kävi niitten äänten suhteen kun laitoit sen suoran putken etuvaimentimen tilalle...
Oliko sulla sama auto? Sama putkisto?
Tässä juuri katselin tuolta supersprintil sivuilta uutta kattia ja pakosarjaa
Heti kun rahat riittää, vois nekin vaihtaa, tässä linkki:
http://www.supersprint.com/
Sieltä etusivulta Opel, seuraavasta sivusta Opel Astra ja sitten vielä OPEL ASTRA G 1.6i 16V 3d. (101 Hp) ' 98 –› sitten ollaan perillä, tuolta katselin noita osia...
Mutta kerro kun tiedät miten kävi niitten äänten suhteen kun laitoit sen suoran putken etuvaimentimen tilalle...
Oliko sulla sama auto? Sama putkisto?
-
_astraman_
- 'Kadett'

Joo mulla g astra 1.8 koneella, ja juuri vaihdettu vakiotakavaimennin --> läpihengittävään simonssiin n.4" pyöreällä ulostulolla + tosiaan meinaan koittaa vaihtaa etummaisen pöntön vielä simonssin läpihönkivään joka on periaatteessa pelkkä suora putki... kyllä mä uskon että jos vain tuo katti vaimentaa edes vähäsen tossa autossa niin kait ne äänet kurissa pysyy 
Joo, nyt pitäis edelleenkin löytää sitä rosteri putkea ja jonkun mestan jossa pystyy hitsaamaan rosteria.
Meinasin vaihtaa tuon katin siihen supersprintin kattiin joka onns. racig katti. Pakosarjaa kattelin myös, pitäs tulla pari heppaa lisää samalla kun äänet paranee, pitää vaan toivoo että äänet pysy hillityissä rajoissa.
Meinasin vaihtaa tuon katin siihen supersprintin kattiin joka onns. racig katti. Pakosarjaa kattelin myös, pitäs tulla pari heppaa lisää samalla kun äänet paranee, pitää vaan toivoo että äänet pysy hillityissä rajoissa.
Millaset äänet Simonsin rosteriputkistolla on verrattuna vakioputkistoon? Rosteriputkea olen hankkimassa, mutta minua huolestuttaa enemmän liian kova ääni kuin liian hiljainen ääni. Nykyisin alla vakio keskivaimennin ja joku yleismallinen takapönttö kylän suurimmilla ulostuloilla, eikä yhtään kovempia ääniä saisi tulla.
Toistaiseksi Opeliton mies
A4 Avant quattro B9
Cayman S 987
A4 Avant quattro B9
Cayman S 987
Kyllähän nuo rosteriputkiston äänet hieman eroaa tavallisen putkiston äänistä, on hieman "metallisemmat" äänet, itse kun vaihdoin tuon rosteriputkiston äänet kyllä toki muuttuivat hieman ja ovat juuri sopivan hillittyjä. Todella mukavan pehmeät ovat äänet. Kaasua kun polkee kovempaa alemmila kierroksilla murise ihan mukavasti pehemällä matalalla äänellä taustalla hieman metallisempi saundi. 3500-4000 kierrosta korkeammalla äänet ovat melko normaalit. Olin yllättynyt vain keskivaimentimen suureen kokoon joka tuli kyseisen putkiston mukana. Takapönttö oli juuri sopivan kokoinen.
sattuisiko kukaan tietämään monta metriä minun pitäisi ostaa rosteria putkeen. en jaksaisi tunkill akäydä nostamaan ja mittaamaan
2" rosteriputki maksaa täällä päin 20€/m ja kulmat 13€kpl. Pitäisi siis uusi putki tehdä kun vanha "repesi" pakosarjan ja putken liitoksesta ja parista kohtaa ruostunut puhki, rosterista kun tekee niin ei heti tarvii olla hitsaamassa. Kannattaako ottaa keskivaimennin pois ja taakse tulee perus läpivirtaava vaimennin. Katista teen irrotettavan mallin että saa vaikka otettua pois ja suoranputken tilalle