Pohjatulpista ja ruostumisesta

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
TeijoL
'Kadett'
'Kadett'

Pohjatulpista ja ruostumisesta

Viesti Kirjoittaja TeijoL »

Tuli eilen irroitettua penkit ja nostettua matot ylös kun tänään käyn hitsaamassa parit ruostereiät umpeen. Selvisi syykin miksi ruostuu niin lahjakkaasti. Tehtaalla maalauksen jälkeen on laitettu pohjatulpat joiden päälle bitumi tms. vaimennusmatto. Pohjatulpat on irronneet, hajonneet tai nousseet hieman ja kosteus ja hiekka oli päässyt lahjakkaasti bitumin ja pellin väliin muhimaan.

Miksiköhän nuo pohjatulpat loppujen lopuksi ovat? Tuskinpa mitään haittaa vaikka hitsaa niiden aukot umpeen tai laittaa uudet ehjät tulpat ja tiivistää silikonilla?
Appura
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Appura »

Tietääkseni ne pohjareijät ovat maalin valumis reikiä.. eli ku se on upotusmaalattu niin ylimääräinen maali valuu noista reijistä pois.. tai jotenki noin se meni :lol: Ite oon ainaki hitsannu ne umpeen eikä mitää haittaa oo ollu
Projektina on kolaroitu Vectra A GT vm94 (C20XE)
Kuva
Katana
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Katana »

Ne todellakin on ne maalin valumisaukot. Umpeen vaan.
Calibra 2.0i 16v -91
Beeascona
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Pohjatulpista ja ruostumisesta

Viesti Kirjoittaja Beeascona »

TeijoL kirjoitti:tiivistää silikonilla?
Vedäppäs sitten jotain oikein saniteetti laatua niin ei ole sitä uuttakaan peltiä parin vuoden päästä lattiassa...
Jansperi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jansperi »

Juu uppo maalauksessa tehtaalla ylimääränen maali valuu niiden kautta pois joten on merkityksettömät eli umpeen vaan hitsaat ja suojaat hyvin. ite oon hitsannu joka autosta umpeen jos oon käyttäny sisustaa irti.
Vastaa Viestiin