ilmastoinnin arvo käytetyssä autossa
-
vekkulisti
- 'Admiral'

ilmastoinnin arvo käytetyssä autossa
auto ois 1.6 b mallin vectra jos auttaa asiaa, näissähän tais kaikissa jo olla vakiona mutta mitähän ton arvo ois.........
Tuli Faceliftiin jossain vaiheessa
Tuli vakioksi jossakin -00 vaiheessa. Kun Facelift tuli markkinoille -99 niin ei ollut ollut vakiona ( maksoi 5000 mummoa).
mun käsitys on että ilmastoinnin vaikutus auton arvoon näkyy vain silloin kun autoliikkeen myyjä hakee veruketta auton huonolle hyvityshinnalle vaihdossa..nykyään kun tuo ilmastointi on lähes kaikissa autoissa niin verukkeeksi otetaan ESP:n puuttuminen..
Vanhassa autossa tuon ilmastoinnin vaikutus hintaan on 0 euroa ..Ja itse jos ostaisin vanhaa n. 10-15v. vanhaa niin ostaisin mielummin ilman ilmastointia koska noin vanhaan kompuran remontti suhteessa auton arvoon on yleensä iso.
Vanhassa autossa tuon ilmastoinnin vaikutus hintaan on 0 euroa ..Ja itse jos ostaisin vanhaa n. 10-15v. vanhaa niin ostaisin mielummin ilman ilmastointia koska noin vanhaan kompuran remontti suhteessa auton arvoon on yleensä iso.
En nyt ihan noinkaan sanoisi.zorro kirjoitti: Vanhassa autossa tuon ilmastoinnin vaikutus hintaan on 0 euroa ..Ja itse jos ostaisin vanhaa n. 10-15v. vanhaa niin ostaisin mielummin ilman ilmastointia koska noin vanhaan kompuran remontti suhteessa auton arvoon on yleensä iso.
Samalla tavalla voisi ajatella,että 16v koneillakaan ei ole hintaan vaikutusta,kun jakopään napsuessa venttiiliremontti tulee auton arvoon nähden kalliiksi.
Kyllä itse mielummin kesähelteillä nautin siitä 16vuotta vanhan auton ilmastoinnista,kuin hikoilen perse märkänä samanikäisessä ilmastoimattomassa
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
Niin voihan sen kompuran monessa tapauksessa ohittaa lyhyemmällä hihnalla jos se sattuu vanhuttaan hajoomaan.TJT kirjoitti:En nyt ihan noinkaan sanoisi.zorro kirjoitti: Vanhassa autossa tuon ilmastoinnin vaikutus hintaan on 0 euroa ..Ja itse jos ostaisin vanhaa n. 10-15v. vanhaa niin ostaisin mielummin ilman ilmastointia koska noin vanhaan kompuran remontti suhteessa auton arvoon on yleensä iso.
Samalla tavalla voisi ajatella,että 16v koneillakaan ei ole hintaan vaikutusta,kun jakopään napsuessa venttiiliremontti tulee auton arvoon nähden kalliiksi.
Ainakin Opelin kohdalla monella automyyjällä se 8v. kone on itseasiassa myyntivaltti![]()
Kyllä itse mielummin kesähelteillä nautin siitä 16vuotta vanhan auton ilmastoinnista,kuin hikoilen perse märkänä samanikäisessä ilmastoimattomassa
Riippuu ilmastoinnin kunnosta. Jos vasta huollettu niin sille voi jotain arvoa laskea, mutta jos ei, niin ei sillä vanhassa autossa merkitystä hintaan ole. Voi tietysti pyytää enemmän, mutta pelkän ilmastoinnin vuoksi en maksaisi enempää ellei tosiaan vasta huollettu. Nimittäin jos se laukee niin on maksanut paljon tyhjästä+vielä korjauskulut.
Calibra 2.0i 16v -91
-
poikarukka
- 'Admiral'

Niinpä...poikarukka kirjoitti:oletus varmaan että ilmastointi toimii. koko autosta voi ajatella nuin että vituttaahan se kun vehkeet ei toimi ja on maksanu. oli varuste mikä vempele vain..
Jos kompuraremontti pelottaa,niin kannattaa jättää ne 10-15vuotta vanhat ostamatta ja ostella vaan uusia autoja