Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
onkos muilla turbo calikan omistajilla menny vesipumppuja ihan niinkuin liukuhihnalta? 1pumppu ja 1000kilsaa mun mielestä pumpun pitäs vähän pitempää kestää. vai eikö noi pumput sit tykkää noista calikan vauhdeista ku tulee vähän väliä vedettyä 250km/h repäsyjä. paskoja sanon minä!
Mikäs niistä pumpuista on mennyt, laakeri vai siivet? Onko kaikki olleet saman merkkisiä? Onko hihna kiristetty oikein, tai pumppu kiinnitetty suoraan ettei jää reunalta kantamaan?
Pitäisihän noiden kestää pitkään riippumatta siitä ottaako 250km/h repäisyja vai ei. Ainakin alkuperäisten.
^^ Mutta siihenhän vaikuttaa moni muukin asia, kuin merkki Kuten jos hihna vinossa, niin syö huomattavasti enemmän kuin suorassa oleva hihna...tai sitten on muuten vaan "vitsuillaan" koko vehje
Opel Omega B X25xe (Rakas rakoperse)
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
joo tarvikepumppuja ne on ollu et siinä se sit vissiin on. kaikki jakopään osat oon ihan itse vaihtanu ja hihnakin on ihan suorassa pyöriny ja ollu oikealla tiukkuudella. kait se ois alkuperäinen pumppu käydä tilaamassa.
Joskus tarvike voi olla yhtä laadukas tai jopa laadukkaampi,kuin alkuperäinen jos vain katsoo mitä saa tiskiltä käteen.
Omalle kohdalle osui motonetistä airtexin(ainakin muistaakseni) vesipumppu ja ko firma toimittaa useammallekkin autovalmistajalle alkuperäisasennuspumput.
Sama oli etupyörän laakerin kanssa,kun tarvike sattui olemaan parempi,kuin kalliimpi skf
Ite kattelin viime kesänä,kun kävin hakees libraan jakopään osat,et se tarvike pumpun siivet oli muovia,joten se voitiin unohtaa ja muutenkin vähän väärä paikka alkaa säästelemään jos jakopää remonttia tekee.
Pian voi vaihtaa 16:sta venttiiliä jos pihiksi alkaa
-Turbo Calibra 4*4
-Vectra 2000 4*4
-Astra coupe bertone 2.2
tänään kävin tilaamassa paikallisesta varaosa liikkeestä uuden pumpun tämäkin on tarvike mutta silti sama kuin alkuperäinen mutta alkuperäisen hinta 5€ kalliimpi. näin se sit vissiin vaan menee, toivotaan että kestää ni päästään ACS:ään ainakin omalla autolla ettei tarvii muijan almeralla mennä