Pitäis tietty kyetä, mut voi olla hankalaa jos esim toisella puolella autojono, ja toisella puolella kaide. Lähisukulainen on töissä pelastuslaitoksel ja on usein puhuttu ko. tilanteista. Liian usein tollasis tilanteissa kuulemma tapahtuu niin et se joku ääliö tumppaa liinat kii siinä edellä ja rupee survoutumaan sinne jonon väliin ja siin sit paloautolla odotellaan takana et josko se sinne sopis... Sairaankuljetuksessa, samoin ku palopuolellakin voi jopa muutamat sekunnit olla niitä ratkaisevia.Savolainen kirjoitti:Ihan pakko nussia pilkkua ja kysyä, missä laissa tälläinen sallitaan? Siis ylinopeuden ajaminen hälytysajoneuvon edessä, tai edes päin punaisia ajaminen hälytysajoneuvon edessä..?J.Toivanen kirjoitti:^^ on sallittuaitekki jouduin ajamaan "karkuun" poliisisetiä jonkin aikaa sitten...
Käytäntö on tietysti eri asia, ja ennemmin sieltä peukku nostetaan kuin sakkolappu, jos noin tekee, mutta se on edelleen omalla vastuulla. Tietä pitäisi kyetä antamaan muuten kuin paahtamalla sen lamppuauton edessä miljoonaa.
Parhaat kommentit poliisille!
-
J.Toivanen
- 'Diplomat'

no tossa viime vuonna tuli sitten kaiken kaikkiaan rikottua neljää pukkujuttua noin 10 km matkalla..
ajeltiin likka kaverin kanssa vihttin päin hieman myöhässä aikataulusta ja ylinopeuttakin tais olla jokunen kymmen ja tottakai hiljensin valvontakameran kohdalla.kuka ei sitä tee?? ja taas kiihdytys.. sit rupee ihmetyttään miks toinen auto liimaa puskuriin kiinni no vilaus ja ei ollu poliisiauto sit vähä lisäsin kaasua ja taas kameran kohdalla hiljensin..sit jo rupes vastaan tulevat autot vilauttelemaan pitkiä ja mähän tarkistin etten ajale ilman valoja kunnes puhelin soi ja siel oli nurmijärven poliisi ja kysy et omistanko sen merkkisen henkilöauton ja ajanko tiellä 25? mä siihen sit et joo kuin ni? sit siel hieman naurahtaen tuumataan viitsitkö pysähtyä? mä siihen et kai mä sit viittin.. tässä vaiheessa nousi tuskan hiki pintaan ku sellanen parimetrine korsto nous sieltä autosta ulos oottelin sitä jo ulkopuolella ja se rupes meuhkaamaan mulle et miten voi olla mahdollista et en huomannu sen pysäytys kehotusta ja et neljä rikettä tuli tehtyä.. kysy vielä et tiedänkö mitä ne oli ..rupesin luettelemaan et ylinopeus.. turvavälit.. ja loppuja en tienny.. siihen se sitte sanoi et no miksi ajoin yli nopeutta? mä sanoi ku joku nuija liimas puskuriin kiinni.. ja samassa tujusin et se oli ollu toi kyttä..no se naureskeli vaan..sit se sano et en ollu pysähtynyt pysäytyskäskyyn ja kännykkään puhuminen ilman hf.. mä siihen että noi ei oo ihan totta et mä pysähdyin koska muuten me vieläkin puhuttais puhelimessa ja se pulelu oli kokonaan sen syy kun se kerran soitti ja en viitsinyt jättä vastaamatta..naureskeli vaan ja sano et jää tutkan kanssa kyttään kun tullaan takasin.. nauroi takas et varro vaan mä tuun hesan kautta, mut onhan sulla jo mun numero..
ajeltiin likka kaverin kanssa vihttin päin hieman myöhässä aikataulusta ja ylinopeuttakin tais olla jokunen kymmen ja tottakai hiljensin valvontakameran kohdalla.kuka ei sitä tee?? ja taas kiihdytys.. sit rupee ihmetyttään miks toinen auto liimaa puskuriin kiinni no vilaus ja ei ollu poliisiauto sit vähä lisäsin kaasua ja taas kameran kohdalla hiljensin..sit jo rupes vastaan tulevat autot vilauttelemaan pitkiä ja mähän tarkistin etten ajale ilman valoja kunnes puhelin soi ja siel oli nurmijärven poliisi ja kysy et omistanko sen merkkisen henkilöauton ja ajanko tiellä 25? mä siihen sit et joo kuin ni? sit siel hieman naurahtaen tuumataan viitsitkö pysähtyä? mä siihen et kai mä sit viittin.. tässä vaiheessa nousi tuskan hiki pintaan ku sellanen parimetrine korsto nous sieltä autosta ulos oottelin sitä jo ulkopuolella ja se rupes meuhkaamaan mulle et miten voi olla mahdollista et en huomannu sen pysäytys kehotusta ja et neljä rikettä tuli tehtyä.. kysy vielä et tiedänkö mitä ne oli ..rupesin luettelemaan et ylinopeus.. turvavälit.. ja loppuja en tienny.. siihen se sitte sanoi et no miksi ajoin yli nopeutta? mä sanoi ku joku nuija liimas puskuriin kiinni.. ja samassa tujusin et se oli ollu toi kyttä..no se naureskeli vaan..sit se sano et en ollu pysähtynyt pysäytyskäskyyn ja kännykkään puhuminen ilman hf.. mä siihen että noi ei oo ihan totta et mä pysähdyin koska muuten me vieläkin puhuttais puhelimessa ja se pulelu oli kokonaan sen syy kun se kerran soitti ja en viitsinyt jättä vastaamatta..naureskeli vaan ja sano et jää tutkan kanssa kyttään kun tullaan takasin.. nauroi takas et varro vaan mä tuun hesan kautta, mut onhan sulla jo mun numero..
Mitä sillä on merkitystä kuka soittaa jos kerran pitää puhua hf:n kautta? Eli jos poliisi soittaa niin saa vastata vaikka ei ole händäriä käytössä? aika viksusti ajateltu.... täytyy aina sanoa poliisille noin, että joku toinen poliisi soitti ja pakkohan siihen on vastata...dohNintzu kirjoitti:no tossa viime vuonna tuli sitten kaiken kaikkiaan rikottua neljää pukkujuttua noin ..sit se sano et en ollu pysähtynyt pysäytyskäskyyn ja kännykkään puhuminen ilman hf.. mä siihen että noi ei oo ihan totta et mä pysähdyin koska muuten me vieläkin puhuttais puhelimessa ja se pulelu oli kokonaan sen syy kun se kerran soitti ja en viitsinyt jättä vastaamatta..naureskeli vaan ja sano et jää tutkan kanssa kyttään kun tullaan takasin.. nauroi takas et varro vaan mä tuun hesan kautta, mut onhan sulla jo mun numero..
Opel Astra GSI 2.0 -93
kannattaako näissä nyt ruveta viilaamaan ,Aztaroth kirjoitti:Mitä sillä on merkitystä kuka soittaa jos kerran pitää puhua hf:n kautta? Eli jos poliisi soittaa niin saa vastata vaikka ei ole händäriä käytössä? aika viksusti ajateltu.... täytyy aina sanoa poliisille noin, että joku toinen poliisi soitti ja pakkohan siihen on vastata...dohNintzu kirjoitti:no tossa viime vuonna tuli sitten kaiken kaikkiaan rikottua neljää pukkujuttua noin ..sit se sano et en ollu pysähtynyt pysäytyskäskyyn ja kännykkään puhuminen ilman hf.. mä siihen että noi ei oo ihan totta et mä pysähdyin koska muuten me vieläkin puhuttais puhelimessa ja se pulelu oli kokonaan sen syy kun se kerran soitti ja en viitsinyt jättä vastaamatta..naureskeli vaan ja sano et jää tutkan kanssa kyttään kun tullaan takasin.. nauroi takas et varro vaan mä tuun hesan kautta, mut onhan sulla jo mun numero..
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
et semmosta
tuli tos mieleen mitä kaverille oli käynyt jokunen vuosi sitten,oli parkissa odottelemassa eukkoansa kaupasta,no kurvas polliisit siihen viereen ja näytti et avaa ikkuna,no kaveri avas ja konstaapeli kysymään et huomaatko mitään erikoista?kaveri siihen et en mä mitään erikoista huomaa,no konstaapeli kysy uudestaa et huomaatko mitään erikoista?kaveri taas et en,no kyl sää sit oikeel paikalla olet tokas konstaapeli ja lähtivät meneen,kaveri vähänaikaa ihmeteli et mitä ne tarkotti kunnes huomas et oli parkkeerannut invapaikalle
Re: et semmosta
törkeen hyvä2016v kirjoitti:tuli tos mieleen mitä kaverille oli käynyt jokunen vuosi sitten,oli parkissa odottelemassa eukkoansa kaupasta,no kurvas polliisit siihen viereen ja näytti et avaa ikkuna,no kaveri avas ja konstaapeli kysymään et huomaatko mitään erikoista?kaveri siihen et en mä mitään erikoista huomaa,no konstaapeli kysy uudestaa et huomaatko mitään erikoista?kaveri taas et en,no kyl sää sit oikeel paikalla olet tokas konstaapeli ja lähtivät meneen,kaveri vähänaikaa ihmeteli et mitä ne tarkotti kunnes huomas et oli parkkeerannut invapaikalle

Re: et semmosta
Niin varmaan joo, ainahan sitä kaverille sattuu...2016v kirjoitti:...mitä kaverille oli käynyt....
Ei tässä kyllä ollut mitn hauskaa, mutta todistuipa taas ettei kaikki poliisit ole luotuja asiakaspalveluammattiin.
Pysähdyin risteyksessä noin metrin pysähtymisviivan jälkeen valoihin. Poliisit tulivat taakse ja ajoivat 7 kilometriä perässä. Pääsin huoltoasemalla niin konstaappelit ajelevat viereen. Kuski nousee autosta samaan aikaan kuin minä nousin kun ei kiinnostanut jäädä istumaankaan. Toinen miliisi (hyvä kyttä?) Jäi autoon istumaan.
Sika: Terve
Setä: Terve
Sika: Ajokortti
Setä: tuossa
SI: Onko oma auto?
SE: Ei ku oon kuskina tällä
Si: Millanen auto sulla on?
Se: Harmaa nissani
Si: Semmonen alle sata heppanen?
Se: No joo-o.
Si: Pitäis vähän rauhallisemmin ajaa vaikka onkin tehokas auto (Primera GT) alla
Se: Ai miten niin?
Si: Menit tuolla päin punasia
Se: No en varmasti menny
SI: Menitpäs, seisoit keskellä risteystä
Se: Paskat seisoin kun vielä oli kaidekkin (keskikaide) vieressä
Si: Kylläpä ois ollu huvittavaa ruveta väistelemään jos ois tullu rekka sieltä oikeelta
Se: Vaan eipä tullu...
Si: ENS KERRALLA KIRJOTAN SULLE LAPUN!
Se: Kirjotappa ens kerralla lappu...
Myönnän että provosoiduin, mutta kun ruvetaan vittuilemaan ja syyttelemään turhasta niin hermo ei kestä, oli se sitten poliisi, palomies tai vaikka timpuri.
Pysähdyin risteyksessä noin metrin pysähtymisviivan jälkeen valoihin. Poliisit tulivat taakse ja ajoivat 7 kilometriä perässä. Pääsin huoltoasemalla niin konstaappelit ajelevat viereen. Kuski nousee autosta samaan aikaan kuin minä nousin kun ei kiinnostanut jäädä istumaankaan. Toinen miliisi (hyvä kyttä?) Jäi autoon istumaan.
Sika: Terve
Setä: Terve
Sika: Ajokortti
Setä: tuossa
SI: Onko oma auto?
SE: Ei ku oon kuskina tällä
Si: Millanen auto sulla on?
Se: Harmaa nissani
Si: Semmonen alle sata heppanen?
Se: No joo-o.
Si: Pitäis vähän rauhallisemmin ajaa vaikka onkin tehokas auto (Primera GT) alla
Se: Ai miten niin?
Si: Menit tuolla päin punasia
Se: No en varmasti menny
SI: Menitpäs, seisoit keskellä risteystä
Se: Paskat seisoin kun vielä oli kaidekkin (keskikaide) vieressä
Si: Kylläpä ois ollu huvittavaa ruveta väistelemään jos ois tullu rekka sieltä oikeelta
Se: Vaan eipä tullu...
Si: ENS KERRALLA KIRJOTAN SULLE LAPUN!
Se: Kirjotappa ens kerralla lappu...
Myönnän että provosoiduin, mutta kun ruvetaan vittuilemaan ja syyttelemään turhasta niin hermo ei kestä, oli se sitten poliisi, palomies tai vaikka timpuri.
Astra F
Golf III
HD ratikka
Golf III
HD ratikka
Joensuun poliiseille ei kannata sanoa aina ihan sillä törkeimmällä tavallaJube-setä kirjoitti:Kyllä. Ei taija sikoja naama miellyttää. T. Mustonen oli officer nimeltään.Erzki kirjoitti:^^oisko kenties tapahtunu joensuussaei olis mitenkään ihmeellistä jos on joensuun sheriffi ollu vauhdissa
2x Dodge + 1 Chevrolet work truck
En tuota kyllä allekirjoita tasan millään. Tottakai jos asiakas alkaa vittuilemaan/huutamaan päin naamaa, varskinkin henkilökohtaisella tasolla, niin varmasti tulee takasin. En miekää tykkää jos porukka tulee vittuileen mun työpaikalle.Erzki kirjoitti:tainnu joensuun poliiseille tosissaan kusi nousta päähän![]()
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Totta tosiaan...Tvisuri kirjoitti:Tämäkin vähän ohi aiheen, mut Oulussa on ns. rautasilta, jossa poliisit yleensä tutkaavat, jos sille päälle sattuvat. Siitäpä saivat nämä hilpeät teekkarinuorukaiset >6 promillen humallassa idean, et, kun oli jo hämärä ja teekkaripukukin sattui olemaan sininen niin ei mitään muuta, ku toinen kaveri sillan alkupäähän hiustenkuivaajan kans heiluun ja toinen oli sillan loppupäässä pingismailan kans pysäyttämässä autoja. Kun autoilija sai ikkunan auki, teekkaripoika kysyäsi "ooks nähny mun pingispalloa?"
Hei! Tää sama juttuhan on tapahtunut myös lahessa, jyväskylässä ja porvoossa!Turbo 242 kirjoitti:Totta tosiaan...Tvisuri kirjoitti:Tämäkin vähän ohi aiheen, mut Oulussa on ns. rautasilta, jossa poliisit yleensä tutkaavat, jos sille päälle sattuvat. Siitäpä saivat nämä hilpeät teekkarinuorukaiset >6 promillen humallassa idean, et, kun oli jo hämärä ja teekkaripukukin sattui olemaan sininen niin ei mitään muuta, ku toinen kaveri sillan alkupäähän hiustenkuivaajan kans heiluun ja toinen oli sillan loppupäässä pingismailan kans pysäyttämässä autoja. Kun autoilija sai ikkunan auki, teekkaripoika kysyäsi "ooks nähny mun pingispalloa?"![]()
![]()
Nooh, leikki leikkinä ja pylly pois tyynyltä
Astra G 1.6
Astra H 1.7
Astra H 1.7